Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesportens helg med Valpeshow i Granåsen

Baby

Recommended Posts

Skrevet

NKK arrangerer Hundesportens Helg med VALPESHOW i Granåsen lørdag 10.juni.

Dommer: Barbro M.Gjerde

Påmelding elektronisk til [email protected]

Eller til Åshild B. Haugen, Vigdalsmo, 7350 Buvika

innen 18.mai.

Pris: kr 150,- innbet. til kto nr 0540 0826 171

For nærmere info, ring 72 86 44 85/92059265

Skrevet

Jeg skal stille Foxy der. Tror ikke vi får noen konkurranse, de to vi stillte mot på Tanem skal stille i Oslo den helga. Passer oss bra det, ingen som kan slå oss :P

• 2 weeks later...
Guest Christine
Skrevet

Jepp, vi kommer selvfølgelg...

Om jeg tar med milo veit jeg ikke?

Kanskje jeg bare skal la han være med pappa på fisketur?

Skrevet

Jeg kommer mest sannsynlig dit ;)

Er jo ikke så langt unna.

Hvilken dag vet jeg ikke enda, men Albin blir med.

Skrevet

Leon skal være med på valpeshowet på lørdag, og raseparaden på søndag ;)

Midt i kjønnsmodning og ikke istand til å gå pent i det hele tatt, men det blir i hvertfall fin miljøtrening da :P

Guest Christine
Skrevet

Heidi: Ta med vaksinasjonsattest for sikkerhetsskyld(sier jeg som alltid finner en mulig firklaring, som fungerer :P)

Mona: Jeg trur kanskje jeg kommer begge dagene, spørs litt.

Lothlorinen: Det går så bra så ;)

Guest Christine
Skrevet

YESS! :P

Takk, dårlige vær...Pappa skal ikke på fisketur, så jeg har skyss heeele helga...*wuhu*

Skrevet

Jeg kommer og tar mest sannsynlig med meg vraket mitt av en hund. Er ikke sikker på om jeg kan bli kjørt begge veier begge dager, så hvilken buss bør jeg ta for å komme meg opp til Granåsen? Buss nr 7?

Skrevet

Det er buss nr 9 som kjører forbi granåsen. Må ta busen selv vi...

Jeg har aldri vært oppi der, hvordan er det å få søkt ly dersom værgudene ikke gir seg med dette tullet de driver med for tida?

Skrevet

Ja da var valpeshowet unnagjort :( Leon var kjempeflink og ble Bir (var alene her da) og vant også gruppa si ;)

Men selvskryt var ikke grunnen for innlegget :)

Var noen flinke soniser der i dag og tok noen bilder? Alle bilder er av interesse! Jeg tenkte å skrive en liten artikkel i klubb bladet vårt, om helga i granåsen med Basenji øyne.

Men jeg hadde ingen hender fri i dag til å ta bilder. Kanskje jeg får til to ting i morgen :rolleyes:

Guest Christine
Skrevet

Jeg tok bare bilder av Milo, og av noen få andre hunder(de som jeg var meD)

Det var jo deg jeg så jo :(

Så sinsykt flott han var :)

Og må si som dommeren: Du var en utrolilg flink handler...

Skrevet
:) takker og bukker :( det skal vel være noe greier i morgen, utenom raseparaden også. Så jeg får prøve å få gjort noe produktivt da ;)
Guest Christine
Skrevet

Sorry for at jeg spør...Men, hvem var dere som kom bort til Meg, Milo, Ingvild og Tinka og spurte om det var Milo og om vi var soniser? :)

[Glemte jo helt å spørre om navn*blond*] Hyggelig og treffe dere da :(

Og møtte jo Heidi og Pippin og...

Skrevet

Jepp, nå har jeg møtt soniser jeg også, det var trivelig!

Og gjett hvem som gikk raseparaden likevel? Det kom en dame springende og spurte om vi kunne stille opp, fordi den wheatenterrieren som egentlig skulle gå ikke kom. Og Pippin som ikke aner hva det vil si å gå pent! Jeg synes det gikk veldig fint, han oppførte seg bra! Da vi skulle opp på podiet tenkte jeg: han kommer til å bæsje oppå der! Istedet stilte han seg opp i utstillingsposisjon som om han aldri har gjort annet! Jeg holdt på å besvime av stolthet. :)

Skrevet

Tuslet oss en tur opp vi også. Freya var helt ellevill over å se så mange hunder på et sted til å begynne med før hun ble slapp av varmen. Satser på å komme sterkere tilbake på Oppdal om to uker :) Da skal hun være med på valpeshowet også, ikke bare se på.

Skrevet

Sorry for at jeg spør...Men, hvem var dere som kom bort til Meg, Milo, Ingvild og Tinka og spurte om det var Milo og om vi var soniser? :)

[Glemte jo helt å spørre om navn*blond*] Hyggelig og treffe dere da :(

Og møtte jo Heidi og Pippin og...

Det var meg det ;) Og der er bare meg som er "soniser", de andre bare lurker de.. hehe :P

Jepp, nå har jeg møtt soniser jeg også, det var trivelig!

Og gjett hvem som gikk raseparaden likevel? Det kom en dame springende og spurte om vi kunne stille opp, fordi den wheatenterrieren som egentlig skulle gå ikke kom. Og Pippin som ikke aner hva det vil si å gå pent! Jeg synes det gikk veldig fint, han oppførte seg bra! Da vi skulle opp på podiet tenkte jeg: han kommer til å bæsje oppå der! Istedet stilte han seg opp i utstillingsposisjon som om han aldri har gjort annet! Jeg holdt på å besvime av stolthet. :P

Jeg veit hvem du er og da :P En av oss var borte og hilste på deg, hun venter på at weathen-valpen hennes skal bli leveringsklar :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...