Gå til innhold
Hundesonen.no

Om et forbanna skoleår.


MarieR

Recommended Posts

Akkurat nå virker all den jobbingen jeg har lagt ned nå i siste halvdel av tiende så utrolig meningsløst. Hvor mye uflaks er det mulig å få når det gjelder avgansåret? Jeg trur vi topper listen..

Nr.1: vi kom opp i matte eksamen skriftlig. For meg er det katastrofalt. Jeg er så dårlig i matte, at bare tanken gjør meg kvalm.

Nr.2: Lærerstreiken som mest sannsynlig kommer. For de e 8. og 9. er jo dette bare sjanswr for ekstra fridaer. For oss i tiende er det også katastrofalt:

- Vi får karakterene fra jul på vitnemålet. VELDIG mange av oss har forbedret oss VELDIG mye siden da.

- Vi går glipp av evt muntlig eksamen, den siste sjansen ever til å faktisk prøve å gjøre det bedre i det faget vi kommer opp i.

Om jeg noen gang blir en infytelsesrik person skal jeg ørge for at ingen tiende klasse noen gang, så lenge jeg har noe jeg skulle sagt, behøver å gå gjenom en lærerstreik i siste halvdel av tiende. Det viktigse halvåret før videregående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at selv om det blir streik, så er det bare et utvalg av skoler som blir tatt ut i streik. Kanskje bare noen få, kanskje mange, men sikkert ikke alle!

vet det..men bare tanken på at det kan skje at vikhammer ungdomskole blir plukket ut gir meg lyst til å hive alle bøkene i veggen :icon_redface:

og sien vi kom opp i matte, spiller det for meg ingen rolle hvor den karakteren står :wub: dårlig blir den uansett. Fikk forresten høre at hvertfall muntlig er med på å trekke opp/ned på det faget du kommer opp i. stemmer ikke det da? Spiller vel egentlig ingen rolle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet det..men bare tanken på at det kan skje at vikhammer ungdomskole blir plukket ut gir meg lyst til å hive alle bøkene i veggen :wub:

og sien vi kom opp i matte, spiller det for meg ingen rolle hvor den karakteren står :) dårlig blir den uansett. Fikk forresten høre at hvertfall muntlig er med på å trekke opp/ned på det faget du kommer opp i. stemmer ikke det da? Spiller vel egentlig ingen rolle..

Jeg kom opp i både matte skriftlig og matte muntlig i fjor, og jeg er ikke særlig god i matte jeg heller.. men skriftlig eksamen gikk greit det, med en 3`er. I muntlig fikk vi virkelig vist hva vi kunne, for hele gruppa fikk 6. Men selv om vi fikk 6, hadde det ingen ting å si på standpunktskarateren. ..desverre!

jeg krysser fingrene for deg, og håper at det går bra. Bare stå på :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå virker all den jobbingen jeg har lagt ned nå i siste halvdel av tiende så utrolig meningsløst. Hvor mye uflaks er det mulig å få når det gjelder avgansåret? Jeg trur vi topper listen..

Nr.1: vi kom opp i matte eksamen skriftlig. For meg er det katastrofalt. Jeg er så dårlig i matte, at bare tanken gjør meg kvalm.

Nr.2: Lærerstreiken som mest sannsynlig kommer. For de e 8. og 9. er jo dette bare sjanswr for ekstra fridaer. For oss i tiende er det også katastrofalt:

- Vi får karakterene fra jul på vitnemålet. VELDIG mange av oss har forbedret oss VELDIG mye siden da.

- Vi går glipp av evt muntlig eksamen, den siste sjansen ever til å faktisk prøve å gjøre det bedre i det faget vi kommer opp i.

Om jeg noen gang blir en infytelsesrik person skal jeg ørge for at ingen tiende klasse noen gang, så lenge jeg har noe jeg skulle sagt, behøver å gå gjenom en lærerstreik i siste halvdel av tiende. Det viktigse halvåret før videregående.

Hei!

Går i 10. sjølv og kom også opp i matte. Eg ser på det som ein mulighet til å vise at eg faktisk kan, og at eg kan forbedre meg. Om lærarane streikar så vil ikkje det ha all verda å bety for deg og eksamen, vi vil berre få det gyldig uten karakter. Lykke til :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tenkt å gå en populær linje til neste år, som f.ex tegnelinja har 10-klasse karrakterer noe å si. Hvis du bare skal gå almenn har det ingenting å si egentlig. Alle har rett til å komme inn på en vidregående skole og når du kommer dit, starter du på nytt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tenkt å gå en populær linje til neste år, som f.ex tegnelinja har 10-klasse karrakterer noe å si. Hvis du bare skal gå almenn har det ingenting å si egentlig. Alle har rett til å komme inn på en vidregående skole og når du kommer dit, starter du på nytt igjen.

Ikke her i Trondheim (veit ikke hvor ellers i landet det gjelder). For her kommer du **** meg sist i køa om du vil inn på en skole som ligger mer enn seks kilometer fra deg og det er en annen skole innenfor grensa som har samme studietilbudet. Det er et så forbanna kørka system, jeg har lyst til å gå på allmenn på Katta, som ligger så vidt over seks km fra huset mitt (jeg vil ikke på noen av de tre skolene innenfor som har allmenn). Venninna mi har omtrent akkurat samme snitt som meg (vi ligger antageligvis på 5,0-5,3 begge to), og siden hun bor omtrent 5,9 km fra Katta kommer hun omtrent først i køa!

Det er omtrent 120 primærsøkere 8tror jeg) til 90 plasser på Katta, og som sekundærsøker kommer jeg altså ikke inn, selv om mange av elevene som kommer inn har lavere snitt enn meg. Da snakker man urettferdighet!

Ellers så kom jeg opp i engelsk skriftlig, noe jeg ble utrolig glad for. Engelsk er ikke noe særlig vanskeligere enn norsk, jeg safer nok inn en femmer der. Kanskje ville jeg klart å fått en høyere karakter på norsken, men det kommer helt an på oppgavene. Dessuten så får jeg hele neste uke fri! :icon_redface:

Forresten så håper jeg at det blir lærerstreik fra 1. juni - da har vi muntlig eksamen, og alle standpunktkarakterene mine er satt. Om karakterene fra jul blir standpunktkarakterene mine, så har det ikke så mye å si. Det eneste jeg kan gå opp i er naturfag, så da er det greit liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme situasjonen er jeg i. Kom opp i matte også.

Jeg tror egentlig ikke min skole kommer til å bli tatt opp i streiken, men at de tre andre skolene i Bodø må lide..Dette er fordi at sist det var streik, gikk hundstad u ut i streik en hel halv dag :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ellers så kom jeg opp i engelsk skriftlig, noe jeg ble utrolig glad for. Engelsk er ikke noe særlig vanskeligere enn norsk, jeg safer nok inn en femmer der. Kanskje ville jeg klart å fått en høyere karakter på norsken, men det kommer helt an på oppgavene. Dessuten så får jeg hele neste uke fri! :D

Og, jeg som var så utrolig glad for å få en femmer på tentamen.. :P

Og jeg får også heele neste uke fri..

*Takk til 10. klassen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom å opp i matte! Ble skikkelig sur :D Ville komme opp i engesk, og a-klassen (som jeg går i) kom opp i matte, og b-klassen i engelsk.arg! En av lærerene mine sa jeg bare kunne drite i alt, og ta noen dager fri, komme på eksamen, skrive navnet mitt og gå igjen, eller jeg kunne jobbe skikkelig å kanskje få ett poeng bedre. Føler nesten ikke det er verdt å jobbe hardt for bare ett poeng, men får litt dårlig samvittighet hvis jeg ikke gjør noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, synes synd på deg. Jeg kom også opp i matte skriftlig og matte muntlig i 10. klasse. Så vidt jeg har forstått det, så vil de kun skrive på vitnemålet at det har vært sensorstreik, og at det ikke vil påvirke på noen annen måte enn at du mister en mulighet til å dra opp snittet litt. Men det er noe dritt altså, jeg går siste halvdel av vgs nå, og det er ikke særlig morsomt å ha streikefaren hengende over seg der heller.. Lykke til, gjør det beste ut av det..

Forresten: er det lærerstreik også, eller er det bare sensorstreik? For om det bare er sensorstreik, så gjelder det kun fagorganiserte sensorer, og det er ikke SÅ mange av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom opp i norsk, noe som resulterte i to eksamner. En i hovedmål og en i sidemål... Snakk om kjipe greier da. Det værste var at jeg gjorde det bedre på nynorskstilen enn bokmålstilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom opp i norsk, noe som resulterte i to eksamner. En i hovedmål og en i sidemål... Snakk om kjipe greier da. Det værste var at jeg gjorde det bedre på nynorskstilen enn bokmålstilen.

Jeg håpa på at vi kom opp i norsk. Siden jeg får som oftest 5'ere på stiler. På prøve eksamen fikk jeg 4+ på den på bokmål bokmål og på nynorsk fikk jeg 5.

Men engelsk er greit det, får 4'ere og 5'ere på engelsk så. På prøve eksamen i engelsk fikk jeg 4+ på del a, på del b fikk jeg 4/5.

Prøve eksamen matte gikk dårlig, fikk 2/1 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hele neste uke fri?! :P vi har bare torsdag og fredag fri vi! :D

grrrr...

Hva gjør dere når de andre har eksamen da? Eller ble det bare trekt opp matte og engelsk til dere?

Vi har fri når de andre har eksamen, og siden en klasse har matte på mandag og den andre har norsk på tirsdag og onsdag får vi fri hele uka.

Det var forresten et patetisk tema vi fikk om på engelsk eksamen - farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå virker all den jobbingen jeg har lagt ned nå i siste halvdel av tiende så utrolig meningsløst. Hvor mye uflaks er det mulig å få når det gjelder avgansåret? Jeg trur vi topper listen..

Nr.1: vi kom opp i matte eksamen skriftlig. For meg er det katastrofalt. Jeg er så dårlig i matte, at bare tanken gjør meg kvalm.

Nr.2: Lærerstreiken som mest sannsynlig kommer. For de e 8. og 9. er jo dette bare sjanswr for ekstra fridaer. For oss i tiende er det også katastrofalt:

- Vi får karakterene fra jul på vitnemålet. VELDIG mange av oss har forbedret oss VELDIG mye siden da.

- Vi går glipp av evt muntlig eksamen, den siste sjansen ever til å faktisk prøve å gjøre det bedre i det faget vi kommer opp i.

Om jeg noen gang blir en infytelsesrik person skal jeg ørge for at ingen tiende klasse noen gang, så lenge jeg har noe jeg skulle sagt, behøver å gå gjenom en lærerstreik i siste halvdel av tiende. Det viktigse halvåret før videregående.

hvis det blir streik ja.

Lærerene var i streik det året jeg gikk ut fra ungdomskolen og vi stod i fare for å miste eksamen, noe jeg egentlig var likeglad for vi hadde muntli i geografi(ikke akkurat min sterke side), og skriftlig husker jeg ikke helt hva vi kom opp i. men streiken ble avblåst akkurat i tide til at vi måtte ha eksamen og med min flaks så gikk jeg faktisk ned i karakter på geografi :D (dritt altså) så for min del så kunne jeg godt ha vært foruten den prøven ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere når de andre har eksamen da? Eller ble det bare trekt opp matte og engelsk til dere?

Vi har fri når de andre har eksamen, og siden en klasse har matte på mandag og den andre har norsk på tirsdag og onsdag får vi fri hele uka.

Det var forresten et patetisk tema vi fikk om på engelsk eksamen - farger.

vi har vanlig skole de dagene vi..kom opp i matte, i morgen. jeg dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bare gleder meg til sommerferie jeg nå...er så drittlei skole,eksamner,tentamner,lekse,klasserom med tung luft,kjedelige timer...ja BLÆ!

nå har vi vanlig skoledag i morra, så skal vi på ekskursjon tirsdag og onsdag. har fri torsdag,fredag,mandag,onsdag og fredag. Eller det vil si at kommer vi opp i skriftlig så har vi skriftlig eksamen på fredag neste uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...