Gå til innhold
Hundesonen.no

Tida går så fort

Frisbee

Recommended Posts

Skrevet

Ååååh jeg elsker sånne valpebilde-tråder. Er jo så herlige alle sammen! Også er det gøy å se hvor mye de har vokst :icon_redface:

Skrevet

Ååååh jeg elsker sånne valpebilde-tråder. Er jo så herlige alle sammen! Også er det gøy å se hvor mye de har vokst :icon_redface:

Ja, jeg blir heller aldri lei :wub:

Skrevet

Tja, Rambo var ganske søt da :icon_redface:

pappiyorkvalpa.jpg

Her er Rambo tre uker, han er i midten.

Rambo8.jpg

Fem uker, dette er hvor gammel han var første gang jeg besøkte han..

Rambo9.jpg

Tre måneder, her øver vi på "to bein"

Sesomjegsmiler.jpg

Og nå er vi der vi er i dag, snart ti måneder :)

Om litt over to måneder fyller han altså året, jøss så fort det har gått :wub:

Skrevet

Tiden har jammen gått fort, alle valpebildene av kali har forsvunnet med chipen, men her er ett jeg har fått scannet inn fra hun var ca 4 mnd.

i71649191_21566_21.jpg

Og ett når hun er litt over 16 mnd

P1010355.jpg

Skrevet

Tinka har vokst litt kan man si. Selv om tiden vi har hatt henne føles ut som to og et halvt år - som jo faktisk er tilfelle - så er det litt rart å se hvor stor hun har blitt, og hvor mye hun har forandret seg i både kropp og sjel.

2,5 måneder gammel med god plass under juletreet:

valpjuletre.jpg

Og 2,5 år - større og langt mer voksen:

IMG_4200.jpg

Skrevet

Jadda masa :wub: Castor er jeg møkk lei for tiden, for har løpetid i huset, men okei da! For å please deg! B)

hihi, lille skjønningen :icon_redface:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...