Gå til innhold
Hundesonen.no

NKKU-sommerleiren


Ingvild

Recommended Posts

Lager likeså godt et nytt emne jeg!

Fikk tidsskjemaet og reglene osv i posten i forrige uke eller noe sånt. Der stod det at tidligste tid man kan mate hundene er klokken 13.00. Da må det altså endring av matvaner til! Får vel gå over til å gi mat en gang om dagen - blir vel antageligvis en del godbiter utenom måltider uansett.

En ting til de som har vært på sommerleiren før: Er det noe som helst mulighet for hunder å bade der, altså i bekker/elver/sjø? Tror Tinka kommer til å bli rimelig varm hvis det er finvær nemlig...

Og, håper noen har lyst til å bli morgenlufteturkompanjong med Tinka, så hun kan få rast fra seg en del energi før den første treningsøkta (noe sier meg at hun kommer til å være innmari vill på leiren siden hun er tett oppunder to år da).

Vel, det er bare å skrive inn her hvis du har noe du vil si om leiren! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Ja vi må også endre matvanene, men det går sikkert bra ;) hundene vender seg nok til det ganske fort. Tror desverre ikke det er vann der å bade i, men vi finner sikkert ut av det skal du se ;)

Vi er gjerne turkompanjong. He he, hadde vært fint hvis Vicky også fikk rast litt fra seg. Vi får nok fler med på tur skal du se ;) bikkjene kommer nok til å få det kjempe morro!! :x det er helt riktig at Tinka kommer nok til å være i full fart :x i to års alderen kommer pubertet to. den verste som jeg kaller den, men de får nok leka og herrja så mye at de kommer til å ligge flate i buret sitt etter trening:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite spørsmål ang NKKU når vi først er inne på det..

Leste litt på siden til NKK; ang medlemsskap.

Hvor er dere under 25 år medlem? NKK eller NKKU? Når man er medlem i NKKU så betaler man jo bare halve medlemskontingenten, men har samme rettighetene, og får samme info som i NKK (altså hundesport 10 ganger i året/ dogweb ++)

Så det lønner seg å melde seg inn i NKKU med andre ord?

Ble litt forvirret nå.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite spørsmål ang NKKU når vi først er inne på det..

Leste litt på siden til NKK; ang medlemsskap.

Hvor er dere under 25 år medlem? NKK eller NKKU? Når man er medlem i NKKU så betaler man jo bare halve medlemskontingenten, men har samme rettighetene, og får samme info som i NKK (altså hundesport 10 ganger i året/ dogweb ++)

Så det lønner seg å melde seg inn i NKKU med andre ord?

Ble litt forvirret nå.. ;)

Du må være direkte medlem i NKK for å få tilgang til dogweb, dessverre. Jeg er med i NKKU siden det er billigere, men visste ikke det når jeg meldte meg inn at vi ikke fikk dogweb.. men men.. Er også med i Miniatyrhundklubben..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være direkte medlem i NKK for å få tilgang til dogweb, dessverre. Jeg er med i NKKU siden det er billigere, men visste ikke det når jeg meldte meg inn at vi ikke fikk dogweb.. men men.. Er også med i Miniatyrhundklubben..

Jeg er bare medlem i NKKU og NRK (norsk retrieverklubb), men jeg har tilgang til Dogweb (bortsett fra at jeg ikke har giddi å fullført registreringen på Dogweb enda).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare medlem i NKKU og NRK (norsk retrieverklubb), men jeg har tilgang til Dogweb (bortsett fra at jeg ikke har giddi å fullført registreringen på Dogweb enda).

Hmm...Kanskje jeg skal prøve igjen da.. Mener å ha hørt at man ikke får det, men er jo litt rart det og. Får du det gjennom NRK eller NKKU?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt frustrert da jeg så tidstabellen.. Cello må ha tur nesten rett etter mat, blir jo flaut om han skulle sette seg ned i en av treningsøktene :oops: Så i lunchen så skal jeg altså få tid til: Å spise, gi mat til Cello og gå tur med Cello.. Hmm :?

Jaja, får vel ta det som det kommer og så får vi håpe noen gidder å gå tur sammen med oss :wink: Koselig med turkamerater ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi gjør nå er å gi mat i sju/halvåttetiden på morgenen, og deretter kveldsmat en gang mellom åtte og ti... Litt forskjellig fra dag til dag. Men på leiren tror jeg at jeg kommer til å gi litt mer mat til kveldsmaten, droppe frokosten for Tinka og få en skikkelig har-lyst-på-mat-hund i treningsøktene (selv om hun er skrubbsulten døgnet rundt hun da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite hopp tilbake til medlemsskapet igjen.

Jeg sente mail til en i NKK, da skrev jeg:

"Hei!

Jeg skal melde meg inn i NKK nå. Men det jeg lurer på, er det kun medlemmer i NKK som får tilgang til dogweb, eller får medlemmer i NKKU også tilgang?

Det står nemlig på siden om NKKU:

"Betaler halve medlemskontigenten, men får samme rettigheter og muligheter i NKK"

Dvs at jeg kan melde meg inn i NKKU, og likvel få tilgang til dogweb? (ihvertfall sånn det tolkes utifra den setningen.)

Mvh Ina Halsen"

Så fikk jeg til svar:

"Helt korrekt hvis du er under 25 år!

NKKU medlemmer har alle rettigheter.

MVH

NKK

Vidar Grundetjern"

Da er jo NKKU helt klart det beste, siden det er akkurat det samme som NKK, men bare halve prisen for medlemsskap, hihi..

Ville bare informere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke jeg også være en turkompanjong selv om jeg er en gutt og yngst, da :roll:

Vel, nå har jeg funnet et bur, men jeg fikk litt av en overraskelse: Buret hadde bare en liten åpning med gitter - resten er bare sånn rar plast ;)

Lissi liker ikke å være inni enda, men får håpe hun blir vant til det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

man burde gi mat til faste tider, dette skaper en god og fin struktur. viktig i trening :) + at det hadde vel vært noe idiotisk å fore på hunden under trening??? hehe :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med mat så seint kommer nok til å bli litt vanselig for Zira.. Kanskje jeg sjak stå opp kjempetislig å fore henne.. hehe.. Men heldigvis er hun ikke sånn ekstrem vanehund. I helgene sover vi begge lenge og spiser ganske sen frokost:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...