Gå til innhold
Hundesonen.no

hund på fest


janne&kenny

Recommended Posts

jeg har flere ganger vert på fest med høy musikk, der det også er dyr!

hvis du er på fest med høy musikk og en hund som ligger under bordet, hva gjør du?

jeg var på fest nå i helga. vi sang for fullhals! musikken var så høy at vi sprengte den ene høytaleren! (en stor høytaler med god kvalitet!) i all denne musikken, kommer det en BC tispe krypende på gulvet. jeg lurer på hva folk tenker med når de har hunder i nærhetenav slik musikk! jeg fikk vondt i ørene og haddesinsykt åresus når jeg skulle legge meg! tenk på den stakkars BCen da!

jeg trur den hunden har skada hørselen! når jeg ropte påhunden, sprang den rundt å det så ikke ut som hun visste kem som ropte på henne!hun så jo så forvirra ut! jeg spurte eieren om hun det ikke var vondt for henne med den høye musikken. - nei hun bryr seg ikke. off.. stakkars hund! heldigvis var hun ikke med oss så mye, hun lå oppe på luftet. å med en gang hun kom ned, måtte jeg ta meg en røyk og ta hunden med meg! men tenk på den skaden hunden utsettes for!

hva gjør du i en slik situasjon?

*litt skrive feil...

*Endret av moderator Nina, dobbelpost*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, da ville jeg ha ditsja festen og tatt med hunden på en god tur.

Partybrems deluxe :)

Jeg ville nok gjort det samme :)

Dessuten ville jeg sagt i fra til eieren at det umulig kunne være bra for hunden. Jeg syns sånn er så tåpelig! Dyr og fest hører ikke sammen <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville latt hunden ha mulighet til å trekke seg vekk selv - dersom den har lyst.

Hvis det derimot hadde vært utsikter for mye drikking på festen, så hadde jeg låst hunden inn i et rom hvor kun jeg hadde nøkkel. For berusede folk og dyr hører IKKE sammen.

Høy lyd synes jeg hunden bør kunne unngå selv - hvis den ikke liker det, og har mulighet til å komme unna.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha "parkert" hunden hos kjæresten til moren min, Rambo elsker han og det hadde vært 10 ganger bedre enn en øredøvende fest. Må ha vært ille for hunden, de som har så god hørsel, også fikk du øresus? Jaja, flott du prøvde å hjelpe hunden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg ha fest så parkerer jeg hugo hos mamma. Men han har da vært med på noen nachspiel over tiden. (Hvis vi har jobba hele kvelden og skal på nachspiel så hender det at vi stikker hjemmom og henter han så han får en ekstra kveldstur.)

Men da går det rolig for seg, ikke høy musikk, og ikke snakk om at drita folk skal prøve å oppdra hunden min. Men de vi er på nachspiel etter jobb hos kjenner hugo godt, og det gjør nesten alltid gjestene også, hugo ligger enten på gulvet ved sofaen og blir koset på, eller går ut i gangen hvis han synes det blir for varmt eller bråkete. Og han elsker turen hjem, der han kan løpe løs i gater han ellers alltid må gå i bånd i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg har hatt fest med mine hunder til stede. Men, da har de full tilgang til hele huset slik at de kan gå og legge seg akkurat hvor de vil, det blir ikke spilt veldig høy musikk og alle får beskjed om at drikker du så ligger du unna hunden. Kommer hun til deg så vær så god og kos men følg ikke etter henne. I tillegg drikker jeg meg aldri så full at jeg ikke har kontroll og jeg posser bikkja som en hauk. Dessuten inviterer jeg aldri folk som ikke er hundevante og respekterer mine ønsker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene våre er aldri i huset dersom vi har fest og basar. Da er de ute i hundegården og der har de det godt. Høye lyder er ikke bra for hverken to- eller firbeinte, men hunder har nå engang mye bedre hørsel enn oss og vil nok plages mer av det. Dessuten - fulle folk og dyr hører ikke sammen <_<

Det trenger heller ikke være når det er alkohol og høy musikk inni bildet at bikkjene er ute; i dag har vi konfirmasjon hos oss og ingen dyr "tillates" å komme inn. (Det har mer med bikkjehår og bundad å gjøre da :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Santoz har vært med papa på fest hele 2 ganger. Hehe var hos kompisen og de har selv en tispe men eg tok med buret vi plaserte hundene i et rom der de kunne ha fred for seg selv. Gutten min er dog vant til høy musikk og avogtil ligger han med hodet på bassrefleksen til subben her når eg hører på musikk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror at mange hunder ikke bryr seg om musikken enten fordi de ikke hører så godt LENGRE! og noen følger etter eierne hvor som helst i huset. en fest jeg var på tidligere, gikk jeg tur med hunden når alle andre var på danse gulvet. festen blir litt ødelakt når der er hunder i bildet.. synest så synd på dem. jeg har aldrig hatt fest med min hund i nærheten! jeg spillte heller aldrig høy musikk i bilen når han var med. jeg synest det er veldig viktig å få folk til å forstå at det er farlig for hunden! men jeg er ikke noe flink til å si ifra. håper at andre sier i fra når de er på fest! jeg synest heller ikke dyr og alkohol passer sammen! mange galne ting kan skje! selv dine beste venner kan bli truende mot hunden.

egentlig så var spørsmålet om hva du gjør hvis du er på fest hos andre.. ikke når du har fest selv, men kan godt snakke om det også...

men lurer litt på akkuratt det, når det ikke er din hund, eller ditt hus, eller kanskje ikke dine venner...?

off.. for en måte å skrive på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med vennina mi på en fest med høy musikk og mye drikking. Så kommer det en flat over gulvet. Det syntes veldig godt at den ikke likte seg, og når jeg spurte eieren hvorfor hunden var der, sa hun bare at den må tåle sånt. Da ble jeg ganske irritert og tok med meg hunden på en lang tur :) Og når vi kom tilbake etter ca. to timer hadde de fleste dratt og musikken var skrudd av. Jeg er en veldig festbrems, det har jeg fått hørt mange ganger :) men jeg liker ikke dra på sånne fester så det er den eneste jeg har vært på, og der var jeg ikke lenge heller.

Jeg synes det er helt grusomt at hunder må være med på sånt, hvis man skal ha fest hjemme så sett bort hunden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært med på noe lignende, i fjor sommer var jeg og Guro på fest hos ei vi kjenner, så vi at hun hadde en hund, Brutus og at han var der, stakkaren var jo helt fra seg... så fant vi 5-6 katter... Ei rotte, en hamster... Dyre var jo helt fra seg, så det ble til at vi samla alt på et rom og satt der resten av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Vi tar faktisk ofte hundene våre med på fest, men da kun når det er venne gjengen. Dem kjenner hundene våre og respekterer dem. Noen høy musikk blir det faktisk meget skjeldent ettersom vi faktisk liker å prate med hverandre :)

Vi hadde faktisk årets nyttårsfest hos oss, 15 personer av venne gjengen. Hundene var på hunderommet med grinden lukket, men med full oversikt. Eneste problemet vi hadde da var sikkling pga alle som gikk til koltbordet også gav hundene en smake bit (med lov av oss og begrensning på hva dem kunne gi. Satt faktisk Frolic posen ved siden av bordet og det så ut som det gikk endel av det til hundene + litt laks)

Hundene kom også ut i dem sene timer og satt på sofaen med litt *kremt* ikke helt edrue gjester, og kooooste seg stort utifra bildene (og dem hadde mulighet til og løpe inn på rommet sitt om dem ønsket det. Dem ble i sofaen)

Forsjellen er vell gjerne at dette bare er kjent folk, meste parten av dem har hund/har hatt hund/ har lyst på hund. Jeg kommer nok aldri til å ta med hundene mine til ukjente, da får dem heller være hjemme eller ligge i ett stort bur i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en fest da jeg gikkskole. De som hadde festen eide en puddel. Mellomstor tror jeg den var.

Da festen var på sitt værste, sa jeg fra om at jeg tok med hunden å gikk en tur. Det var heilt greit sa eieren.

Bortsett fra den turen, så lå hunden i senga på soverommet å koste seg. Hørte nesten ikke musikken der inne. Men, satte vi på "Who let det dogs out", da kom hun settende å sang sammen med musikken. Når sangen var ferdig fikk hun litt kos før hun tuslet tilbake til soverommet.

Det var ei kul bikkje det B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en fest da jeg gikkskole. De som hadde festen eide en puddel. Mellomstor tror jeg den var.

Da festen var på sitt værste, sa jeg fra om at jeg tok med hunden å gikk en tur. Det var heilt greit sa eieren.

Bortsett fra den turen, så lå hunden i senga på soverommet å koste seg. Hørte nesten ikke musikken der inne. Men, satte vi på "Who let det dogs out", da kom hun settende å sang sammen med musikken. Når sangen var ferdig fikk hun litt kos før hun tuslet tilbake til soverommet.

Det var ei kul bikkje det B)

Min hund er vandt med å være med på ALT så han tåler fint en fest også. Jeg tar han ikke med bort, men her hjemme hvor han har alt det kjente storkoser han seg med mye besøk og feststemte mennesker. Han tror jo alle er på besøk hos han, og befinner seg stort sett i nærheten... :D

Men jeg har alltid soveromsdøra åpen, og han får disp til å ligge i senga hvis han ønsker å komme litt vekk. Av og til gjør han det i de sene nattetimer, men helst vil han være midt oppe i moroa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...