Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva dekker dere av kostnader ved det å ha hund?


icebluelagoon

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Jeg har ikke jobb, så jeg kan ikke si jeg dekker noen utgifter ved det å ha hund egentlig. Men jeg må jobbe litt hjmme for å få lov til å gå på kurs og slikt da, hvis man kan anse det som et bidrag i hundeholdet. Ofte bruker jeg litt av månedspengene mine på treningsgodbiter og leker og sånne ting foreldrene mine synes er unødvendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusset veldig på overskriften helt til jeg kom på hvor små mange av dere er :) Glemmer stort sett det til vanlig, fordi de fleste virker så voksne i innleggene.Jeg har ikke hatt egen hund når jeg har bodd hjemme, men jeg har hatt hest?Teller det? Der betalte jeg absolutt alt.Fra innkjøpet, til stallplassen, til fòret til utstyr og vetrinærregning.Tilmed hestehenger leide jeg for mine egne penger :) Jeg jobbet selvfølgelig ved siden av skolen for å få råd til dette.Det var helt uaktuellt for mine foreldre å spytte i så mye som ei krone og det var jeg klar over på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler kurs og konkuranser selv. Og penger til tog og buss for å komme dit jeg vil. Betaler også leker og godbiter, men av og til blir jeg sponset der. Ellers betaler eiere og foreldrene mine alt.

Jeg jobber hjemme, og av og til andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper det meste av utstyret til Vesla. Må også betale de fleste kurs selv.

Moren min betaler fôr, veterinær, napping av pelsen, forsikring osv. Hun kommer sikkert til å betale for noen kurs etter hvert også.

Jeg har ikke jobb, men sitter ofte barnevakt for noen nabobarn. Bruker ellers penger jeg har fått i bursdagsgave, konfirmasjon osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusset veldig på overskriften helt til jeg kom på hvor små mange av dere er :) Glemmer stort sett det til vanlig, fordi de fleste virker så voksne i innleggene.Jeg har ikke hatt egen hund når jeg har bodd hjemme, men jeg har hatt hest?Teller det? Der betalte jeg absolutt alt.Fra innkjøpet, til stallplassen, til fòret til utstyr og vetrinærregning.Tilmed hestehenger leide jeg for mine egne penger :) Jeg jobbet selvfølgelig ved siden av skolen for å få råd til dette.Det var helt uaktuellt for mine foreldre å spytte i så mye som ei krone og det var jeg klar over på forhånd.

Tydelig at det var anderledes i gamledager :D Fikk heller ingenting til hverken hund eller hest når jeg var ung. Nei, skulle jeg ha dyr hoppy, fikk jeg pent jobbe for den å. Klart de betalte akutte ting, men det måtte betales tilbake. Surt den gang, var ikke mye moteklær på meg nei... Selv om jeg arvet fjorårets mote fra min søster. Huff Anette, her sitter vi "oldisene" å sutrer over gamledager :) Jeg jobbet i stallen på ettermiddagene, og fikk litt ekstra betalt, i tilegg til stallplass og skoing (de hadde egen smed). Var lange tider det, med lekselesing på en forkasse... *tasser tilbake til gereatrisk avd*

Margrete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobb, tjener litt over tusen i måneden.

jeg betaler:

Fòr - ca hver 3.mnd litt over 400 kr.

Mesteparten av alt utstyret, hvertfall det som bestilles over nett.

Har hittil betalt to av tre kurs.

Allt av utstillinger å stevner er det jeg som betaler, til og med parkeringen og katalogene :)

Jeg betaler en del, men det skule bare mangle synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hund (enda :) ) men jeg har jo to katter da! De koster en del. Foreldrene mine hadde også lyst på katt da vi fikk den første (som nå er død) så da bidrog jeg ikke økonomisk. Var jo bare 6 år gammel!

Nå derimot, har jeg ikke noen jobb borte, men jeg jobber mye hjemme. Hver fredag vasker og støvsuger jeg hele huset (som er stort), jeg klipper plen, og raker om sommeren og om vinteren måker jeg snø. Jeg skal også hjelpe til å beise huset i år når den tid kommer. Dette i tillegg til at jeg bruker mye av den månedslønnen jeg får, veier opp for utgiftene syns foreldrene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde Scotty, da var jeg 15. Da betalte jeg for og sånne ting. Jeg jobba. De gangene jeg ikke hadde penger til for - så betalte mamma det, men jeg måtte betale henne tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg betaler de fleste av godbitene, båndene og utstyret generelt. Trekkutstyr, kløv osv betaler foreldrene mine. Fôret betaler de, men tilskudd osv til fôret betaler jeg.

Det kurset vi virkelig trengte betalte de, men det jeg hadde lyst til å gå, betalte jeg. De betaler også stevner osv, men overnattin, tog osv betaler jeg.

På hund nummer to nå så skal jeg sette av alle konf.penga, og spare noe til vet. i de kommende åra, kurs osv. Fôret og forsikringen tror jeg de kommer til å betale, da vi trenger det på vår nåværende hund uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler det meste utenom fôr, vet. utgifter og forsikring.

Betaler godbiter, bånd/annet utstyr, leker, stevnerutstillinger, klipping (600,- for hver gang jeg skal stille), noen ganger tog (kommer litt ann på), pelsstell ting (børster, shampo, balsam, strikker).. Betaler ikke medlem i NKKU og puddelklubben, men gjorde det før. Jeg betlaer medlemskap i Canis selv :)

Jeg jobber ikke..

Jeg får 900,- i mnd. som skal rekke til klær, sko, hundeting (det som står over), kino, godteri osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk Frodo da jeg var 11, så da betale jeg ingenting. Men fikk han til 15års dagen min. da ble han omregistrert (jeg syns ikke det var så veldig gøy å konkurere og de roper opp navnet til mamma). Etter det har jeg betalt noen små ting som han trenger. men mamma betaler det meste. Men Taiko må jeg betale selv, mens mamma betaler vaksiner, fôr osv. Men skal få meg en jobb, så jeg kan betale litt mer :) Også må jeg jo støvsuge og sånn i huset da, men det er jo ikke så veldig rart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid betalt alt for de dyrene jeg har eid/hatt ansvar for selv. Altså fom. min første fôrhest som jeg fikk da jeg var 13. Da gikk jeg med avisen hver ettermiddag i ukedagene, etter skolen og dro rett på stallen etterpå. Da jeg begynte på VGS fikk jeg egen hest, som er enda dyrere, og fikk med det ny jobb. Lørdagsvikar i Posten (postombæring). Sto opp ca. 04.30 hver lørdag for å gå til jobben som begynte kl. 06.00 og varte til 13.30. Deretter rett på stallen :) Litt redusert helgeliv de 2 årene det varte, men det var jo verdt det.

Like før jeg fylte 18 kjøpte jeg Jóga, for mine egne penger, og har selvfølgelig betalt alt selv for henne også. Flyttet hjemmenfra rett etter hun var kjøpt, ettersom jeg fikk meg heltidsjobb.

Og dersom noen lurer, så betaler jeg fremdeles alt for hundene mine :) Hesten er satt bort på fôr, så han betaler jeg ikke alt for lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler leker og godbiter og sånn selv. Jeg må også betale halsbånd og annet stash som mamma synes er unødvendig ( det er egentlig ganske mye hun synes er unødvendig :) ).

Har ikke jobb ennå, men jeg skal søke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er arbeidsledig, men siden jeg er aktivt arbeidssøkende får jeg litt fra sosialen. Jeg og mor deler på alle utgiftene. Da jeg har penger kjøper jeg leker og mat osv, og da hun har kjøper hun. Ganske greit egentlig. Tror vi har ganske like utgifter da det kommer til hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler ingenting for Bono, gjorde det ikke for Aron heller. Mamma å de betaler/betalte Fôr, vetrinær utgifter og det aller viktigste av utstyr. Det som en absolut må ha. Men ellers kjøper jeg godbiter til trening, utstyr som jeg har lyst på som ikke er nødvendig og andre ting jeg har lyst på. :)

Jeg har ikke jobb, har lenge prøvd å fått men det er vanskli her jeg bor å få noe. Nå er jo ikke jeg medlem i NKKU og har heller aldri vert på utstilling. Men pappa sa han ville betale NKKU. Jeg sa til mamma at jeg ønsket å reise på utstilling 21 mai (skal ikke stille) og da sa mamma at hun ville betale reisa, så jeg er ganske heldig som har foreldre som vil betale. Men når jeg flytter ut til høsten må jeg betale alt selv. :rolleyes: hehe.. ikke at det er så grusomt da hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 15 år uten jobb og betaler alt selv. Det går ganske bra egentlig, jeg får 400 kr i måneden av mine foreldre, det meste bruker jeg på Rambo, så mine goder må jeg utsette til jeg får meg jobb når jeg blir 16 år. Er jo selvsagt 16 årsgrense på dyrebutikken jeg jobber som "frivillig" på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler det meste selv. Jeg har aldri levd på foreldrene mine, selvom jeg vet at de har masse penger, så vil jeg klare meg selv. Jeg har egen jobb hvor jeg har mulighet til å ha begge hundene med meg hele arbeidsdagen. Jeg betaler kurs, leker, utstyr (det blir mange kroner når vi trener lp,ag, spor, rundering) og alt annet som skal til hundene. Eneste er at foreldrene mine krever å få kjøpe hundefòr til hundene. Da velger jeg fòr og de betaler. De betaler også vaksine og evt skader som skjer med hundene. HD og chip betaler jeg selv. Selve hundene er også betalt av meg. Det kommer også nr 3 til å være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...