Gå til innhold
Hundesonen.no

Din rase


Taz

Recommended Posts

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Det var en nydelig aussie(den med pinnen)! Kjempefin!!!

Jeg så mest på kroppsbyggingen og helheten på doberennene. De hadde en lekker kropp. Desverre "feil" farge da, men de var flotte. Nå er min smak sånn at jeg syns dobermenn skal være slanke(som den nederste) for blir de for stor og massive, blir det uharmonisk fohold til tynne bein og sånn.Det blir helt feil. Ja hale og naturlige ører er bra, har jo det selv ;) , men disse to eksemplarene skilte seg ut fra allt annet jeg har sett. Flott kropp, og akkurat passe store ører. Den nedeste var aller søtest. Minner veldig om min egen hund! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Takk!! Syns også den er flott.... veldig kraftfull...

Dobbermann er en rase som alltid har fascinert meg... Den er perfekt på ALLE måter :P Kan sitte å se lenge på en Dobbermann som går. Så majestetisk og smidig! Nydelige dobbermann hunder på bildene! ;) elsker rasen.... *må ha en gang i fremtiden*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Ja, jeg har tenkt meg en Dobbermann når jeg får mitt eget hjem. Da har jeg lyst til å satse 100% på lydighet og agility. Hadde vært morro å sammenlignet med en aussie og sett på forskjellene. Har alltid hatt sansen for rasen. Veldig kjapp i hodet, også klarer den å jobbe veldig konsentrert uten å stresse... Har en på kurs nå som jeg er falt pladask for..... *drømme*... har du noen linker til kenneler, eller noen kenneler å anbefale?? Sitter å kikker litt etter gode kenneler som driver med dobbermann... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er jo storfornøyd med kennelen jeg fikk min hund ifra. De er også veldig flink med lydighet, agillity, utstilling og bruks generellt og har valgt gode valg til foreldre. Men de har bare hatt to kull til nå da. Det er:http://www.valramn.com/ hvis du vil ta en titt ;)

Ellers kan det være gret å sjekke ut kenneler som har godt rykte på seg, med tanke på gode avkom som har gode resultater i bruks/ utstilling. Alltid greit å snakke personlig med folk for å danne et bilde (da hører man også hvor seriøs dem er). Og prøve ut forskjellige. Men det vet du vel sikkert :wink: Du får bare lete rundt og se på hjemmesider til folk.

Se også:http://www.dobermannklubben.net/Start.htm De har litt oversikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men i går så jeg en dobbermann løs på badestranda her (var kveld så var ingen barn her, men ingen eiere i sikte- ikke bra [-X ) det første han/hun gjorde var å løpe rett til nærmeste gjørmehull og rulle seg.. leeenge. så tusla den avgårde igjen.. hehe, lo litt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...