Gå til innhold
Hundesonen.no

Agilitykurs i Trondheim?


Symra&Pippin

Recommended Posts

Skrevet

Nå har jeg endelig fått ånden over meg! Pippin og jeg vil begynne med agility, nå bare TAR vi oss tid og råd til det. Så da er spørsmålet: Hva gjør jeg nå? Hvem har de beste/billigste kursene? Hva må vi vite eller kunne før vi begynner? 100% innkalling kanskje?

Skrevet

www.trondheimhundeskole.no de starter agilitu kurs i begynnelsen av juni om kursplanen jeg fikk er rett, og det regner jeg med at den er :)

Nidaros brukshundklubb holder også AG kurs, men er ikke sikker på når.

Skrevet

I "min" hundeklubb kreves bronsemerket. :) Og de holder ikke engang bronsemerkekurs!?

Jeg ble derfor litt pissed, for jeg ser ikke grunnen til at man må ha ett uoffisielt merke for å stille på ett nybegynner kurs i agility. Greit nok at det kreves visse forkunnskaper, og at man har trent litt hund tidligere osv, men å kreve ett spesielt kurs (merke) er helt meningsløst spør du meg... Særlig når de ikke selv tilbyr dette kurset. Da sender de oss jo til andre hundeklubber.

Det ble kanskje litt ot, men... :)

Skrevet

Så jeg burde rett og slett gå lydighetskurs først? Pipsen har bare vært på valpekurs. Vi har ikke trent så mye lydighet, ikke målrettet, men har god kontakt, og han er ikke så helt borte når det gjelder å gjøre som jeg vil :)

Skrevet

men er det bronsemerket i ag ellr lp som kreves? Trur hvertfall ikke nodaros krever det, men noen grunnferdigheter må dere nok ha inne, så litt lp først er nok absolutt ikke dumt.

www.nbhk.no for mer info om dem :)

Skrevet

men er det bronsemerket i ag ellr lp som kreves? Trur hvertfall ikke nodaros krever det, men noen grunnferdigheter må dere nok ha inne, så litt lp først er nok absolutt ikke dumt.

www.nbhk.no for mer info om dem :)

Dette var ett nybegynner kurs i agility det var snakk om, og de krevde bronsemerket i lp for å delta.

Guest Christine
Skrevet

Hei!

Trondheim hundeskole krever ingenting...

Eller joda..Grunnferdighet..

Altså hunden bør jo kunne innkalling(selv om det er inngjerdet), lystre må den også.. :)

Tr.heim hundeskole sine kurs anbefales på det varmeste :)

Og når du har gått et AG. kurs hos de kan du betale et kontigent og trene så mye du vil på banen dems.. :)

Koster forøvrig 1200,- for kurs.. :D

Guest Christine
Skrevet

Trondheim hundeskole skal ha helga kurs i agility 20-21 mai :) Vi skal være med :)

Ellers så sa Christine det som trengtes ;)

JIPPI :)

Basset- eier her inne skal også være med.. :P

Og ei veninne av meg :D

Så derfor kommer jeg på Søndagen og leker fotograf og ser på :D

DA MØTER JEG DEG :D

Skrevet

Vi skal på agilitykurs hos Trondheim hundeskole neste helg (gleder meg maaasse! :) ) Vi fikk beskjed om at så lenge vi hadde rimelig god kontakt og kontroll på hunden, så holdt det i massevis! :)

Guest Christine
Skrevet

Vi skal på agilitykurs hos Trondheim hundeskole neste helg (gleder meg maaasse! :) ) Vi fikk beskjed om at så lenge vi hadde rimelig god kontakt og kontroll på hunden, så holdt det i massevis! :)

DA går jeg møte dere også da :)

Skrevet

JIPPI :)

Basset- eier her inne skal også være med.. :P

Og ei veninne av meg :D

Så derfor kommer jeg på Søndagen og leker fotograf og ser på :D

DA MØTER JEG DEG :D

Å jeg møter deg ;):P

Fiona kommer til å være skikkelig hyper bare så dere veit det liksom :)

Så artig! Gleder meg! Ikke le av oss når vi ikke får det til da! :):P

Å ingen får le av oss heller :unsure::P

*Endret av moderator Nina, dobbelpost*

Skrevet

Kanskje jeg skal komme og se på jeg også, så jeg får en liten idé om hva jeg må lære Pipsen først? Hvor er det? Kan alle som vil komme og se på?

Guest Christine
Skrevet

Heidi...Det er på farmen, rett nedunder Skjetlein...

Altså ved leinstrand/klett...

Du kan sikkert ringe oppover og spørre om du kan komme og se på :)

Guest Christine
Skrevet

Åja...Jeg trudde det skulle være på farmen. :S

Det sa iallefal veninna mi...

Kan godt spørre om det i morgen på Mandagstreninga om du vil?

Og om du er i Trondheim nå, så syns jeg at dere skal komme :)

Skrevet

Er nok i Namsos frem til onsdag, men viss du kan spørre så hadde det vært kjempefint! Ble usikker nå... :) På mailen med info om kurset står det kursadresse Ladetunet, men dersom de har sagt noe annet til andre....? Var samboeren som ringte og meldte oss på, og han har hukommelse som en gullfisk! :)

Guest Christine
Skrevet

Er nok i Namsos frem til onsdag, men viss du kan spørre så hadde det vært kjempefint! Ble usikker nå... :) På mailen med info om kurset står det kursadresse Ladetunet, men dersom de har sagt noe annet til andre....? Var samboeren som ringte og meldte oss på, og han har hukommelse som en gullfisk! :)

Apropos gullfisker..Som svømmer rundt og rundt..Gjjør din sambo også det? :P

Ja, jeg skal spørre, fordi de bytter om på hvor kurset skal være hele tiden...

Skrevet

Apropos gullfisker..Som svømmer rundt og rundt..Gjjør din sambo også det? :)

Ja, jeg skal spørre, fordi de bytter om på hvor kurset skal være hele tiden...

Takk takk, du er en knupp! :P Og ang. sambo så: ja, ikke langt ifra :)

Edit: Har nettopp fått mail fra hundeskolen.... Det er oppmøte på Lade hvor det vil bli teori, så drar vi i samlet flokk til Skjetlein etterpå! Så da var det oppklart! :P

Guest Christine
Skrevet

Jepp ,alt er oppklart..

Hedi: Send mail til hundeskolen og spør om du kan okmme og se på du..Det lar seg fort gjøre.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...