Gå til innhold
Hundesonen.no

Sykkelfri sone i Østmarka!


ida

Recommended Posts

Fant ikke helt ut hvor dette passet, men prøver her..

Her i Oslo - området er skogene rundt byen et flettverk av stier og skogsveier. Leste i Aftenposten Aften i dag at det ikke er lov å sykle rundt Sognsvann. Hmm. Så fint for dem. Vi som bor ved Østmarka har ingen sånne sykkelfri soner. Det sykles over alt. Rundt Nøklevann, inn til Mariholtet, over Skullerudåsen, ned til Grønnmo. Disse skumle mennene i kondomdress og fanden i helene er overalt! Jeg mistenker at det er de samme som har det styggtravelt på ski om vinteren. Når de kommer, er det bare å røske bikkja til seg og hive seg ned i en grøft, for de kommer gjerne to tre i bredden også.

I løpet av sommeren i fjor kom det opp noen små plakater der det sto "tråkk med hodet". Det hjalp ikke så veldig. Det kan jo skyldes at det er rimelig upraktisk å ha hodet på pedalene!

Nå ønsker jeg å kunne lufte hunder med slakt bånd og lave skuldre uten å måtte tråkke inn i de mest myrete områdene, for der gidder kondommennene ikke å dra syklene sine!

Er det noen som har en ide om hvordan vi kan påvirke friluftsetaten (?) til å skjerme noen områder mot disse råtassene? <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Var selv å sykklet med begge hundene, i trav, på skullerud. Vell ene hunden min holdt på å bli sykklet på av en kar som kom bakfra før han holdt på å sykle ned dem som kom i mot. Karen stoppet ikke en gang hvordan det gikk med bikkja som forsvant under sykkelen :angry2:

Kan gjerne sykkle der, jeg gjør det selv med hundene i springer, men noen klarer ikke å ta hensyn og eier hele skogen der. Har en mistanke om at det er dem samme typene som går på ski på vinteren uten å ta hensyn.... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant. Jeg mener ikke at folk ikke skal få dra på sykkeltur hvor de vil, men dette er ikke akkurat typer med nistekurv og springer med hund i! De er jo spenna gærne mange av dem, og det skal da ikke være nødvendig å måtte gå med bikkja i kort kort bånd på skogstur, fordi man er redd for å bli kjørt ned, eller at båndet blir en syklistfelle! (Hm, det var kanskje en ide ;)!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant. Jeg mener ikke at folk ikke skal få dra på sykkeltur hvor de vil, men dette er ikke akkurat typer med nistekurv og springer med hund i! De er jo spenna gærne mange av dem, og det skal da ikke være nødvendig å måtte gå med bikkja i kort kort bånd på skogstur, fordi man er redd for å bli kjørt ned, eller at båndet blir en syklistfelle! (Hm, det var kanskje en ide ;)!)

Ja, det er tragisk hvor lite hensyn noen av disse oversportslige syklistene/skiløperene tar! Det er selvfølgelig greit med sykler og ski, men det går ann å ta litt hensyn til andre folk. Både med og uten hund!

Jeg må si at jeg holdt på å le meg i hjel av det du skrev om "syklistfellen" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kommer en syklist i full fart, har du lov å stoppe syklisten og si at fartsgrensa faktisk bare er 30 km/t i marka! Og mange av dissa syklistene kommer jo opp i mye mer enn det. Gå midt i veien og vær treig til å komme deg ut til kanten. Stopper syklisten kan du bare si at du så han sykla over fartsgrensa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kommer en syklist i full fart, har du lov å stoppe syklisten og si at fartsgrensa faktisk bare er 30 km/t i marka! Og mange av dissa syklistene kommer jo opp i mye mer enn det. Gå midt i veien og vær treig til å komme deg ut til kanten. Stopper syklisten kan du bare si at du så han sykla over fartsgrensa :)

Er det fartsgrense i skogen? Det har jeg aldri hørt om. Jeg har jo med meg mitt eget sykkelpoliti, vet du. Kanskje tiden er inne for å trene "fot" sånn omtrent midt i løypa rundt Nøklevann :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Fant ikke helt ut hvor dette passet, men prøver her..

Her i Oslo - området er skogene rundt byen et flettverk av stier og skogsveier. Leste i Aftenposten Aften i dag at det ikke er lov å sykle rundt Sognsvann. Hmm. Så fint for dem. Vi som bor ved Østmarka har ingen sånne sykkelfri soner. Det sykles over alt. Rundt Nøklevann, inn til Mariholtet, over Skullerudåsen, ned til Grønnmo. Disse skumle mennene i kondomdress og fanden i helene er overalt! Jeg mistenker at det er de samme som har det styggtravelt på ski om vinteren. Når de kommer, er det bare å røske bikkja til seg og hive seg ned i en grøft, for de kommer gjerne to tre i bredden også.

I løpet av sommeren i fjor kom det opp noen små plakater der det sto "tråkk med hodet". Det hjalp ikke så veldig. Det kan jo skyldes at det er rimelig upraktisk å ha hodet på pedalene!

Nå ønsker jeg å kunne lufte hunder med slakt bånd og lave skuldre uten å måtte tråkke inn i de mest myrete områdene, for der gidder kondommennene ikke å dra syklene sine!

Er det noen som har en ide om hvordan vi kan påvirke friluftsetaten (?) til å skjerme noen områder mot disse råtassene? <_<

Tror vi skal slite litt med å få sykkelfri sone, selv om det selvfølgelig hadde vært drømmen. Men spør du syklistene, tror jeg mange av de hadde ønsket seg en hundfri sone også...

Jeg har et familiemedlem som er aktiv syklist og han er ikke veldig imponert over hundeeiere for å si det sånn. Hundeeiere som tror de eier veien og går med hunden i bånd på motsatt side av der de selv går, løse hunder som jager han på sykkelen osv....

Men det som irriterer meg mest, er de som ikke engang kan ha en ringeklokke på sykkelen, de bare suser forbi i en forrykende fart og tror de er Kurt Asle Arvesen eller noe. Og hvorfor de på død og liv må ta treningsturen i marka når det er mest folk der. Skal man sykle (eller gå på ski) uten å vise særlig hensyn, bør det gjøres utenom lørdag og søndag formiddag i hvert fall.

Skal jeg snørekjøre (noe som går unna) med min hund, holder jeg meg jo til tider som er litt utenom da allmuen går på tur liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart vi eier veien når vi er i skogen. Hvis ikke vi trener spor, eller jobber med noe annet, er jo noe av poenget med å gå i skogen at hunden skal få vime litt fra den ene siden til den andre og snuse på alle de deilige tisseflekkene og hva det måtte være. Nå er jeg veldig redd for at det skal skje et "uhell", så jeg har hunden stort sett i "fot" langt ut på siden av veien og tar ikke på sele og line før vi er langt inne i marka, men det burde ikke vært nødvendig!

Hvorfor må syklistene okkupere skogsstiene i det hele tatt? Kan ikke de som trener aktivt få egne treningsløyper? Det er jo kanskje noen småbarnsforeldre som også kanskje hadde satt pris på å kunne la barna springe litt løse langs stiene. De har nok høyere status enn hundene, så jeg burde kanskje alliere meg med dem!

Det er selvfølgelig ikke riktig å la hunden sin jage syklister, men det er neimen ikke lett å skåne hunden sin fra å få erfaring med å prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må syklistene okkupere skogsstiene i det hele tatt? Kan ikke de som trener aktivt få egne treningsløyper? Det er jo kanskje noen småbarnsforeldre som også kanskje hadde satt pris på å kunne la barna springe litt løse langs stiene. De har nok høyere status enn hundene, så jeg burde kanskje alliere meg med dem!

Jeg tror vel ikke det er de aktive syklistene som er det største problemet. De ønsker seg nok like mye som oss en "egen" skog å trene i, og holder seg unna de verst trafikerte skogsveiene.

Problemet er vel heller de som er grepet av treningsbølgen og har kjøpt seg nytt utstyr av året, og skal ut å trene bort vinterens ølmage.

Jeg er vel litt av den oppfatning at alle har like mye rett til å bruke marka, men at man burde vise litt hensyn til andre som ferdes der, enten man er syklist, skigåer eller hundeeier.

Skal man rase igjennom skogen, får man finne ett sted der andre ikke ferdes og utfolde seg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg egentlig er enig i at alle skal få bruke skogen og ta hensyn til hverandre. Noen ganger syns jeg bare at jeg tar så mye hensyn at det går ut over trivselen og da blir jeg kanskje litt irritert. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fant ikke helt ut hvor dette passet, men prøver her..

Her i Oslo - området er skogene rundt byen et flettverk av stier og skogsveier. Leste i Aftenposten Aften i dag at det ikke er lov å sykle rundt Sognsvann. Hmm. Så fint for dem. Vi som bor ved Østmarka har ingen sånne sykkelfri soner. Det sykles over alt. Rundt Nøklevann, inn til Mariholtet, over Skullerudåsen, ned til Grønnmo. Disse skumle mennene i kondomdress og fanden i helene er overalt! Jeg mistenker at det er de samme som har det styggtravelt på ski om vinteren. Når de kommer, er det bare å røske bikkja til seg og hive seg ned i en grøft, for de kommer gjerne to tre i bredden også.

I løpet av sommeren i fjor kom det opp noen små plakater der det sto "tråkk med hodet". Det hjalp ikke så veldig. Det kan jo skyldes at det er rimelig upraktisk å ha hodet på pedalene!

Nå ønsker jeg å kunne lufte hunder med slakt bånd og lave skuldre uten å måtte tråkke inn i de mest myrete områdene, for der gidder kondommennene ikke å dra syklene sine!

Er det noen som har en ide om hvordan vi kan påvirke friluftsetaten (?) til å skjerme noen områder mot disse råtassene? <_<

Jeg er så lei de som sykkler så fort..

Jeg sykkler rundt nøkklevann selv.. (må indrømme) Men sykkler veldig sakte eller går forbi hunder og mennesker.

Har selv gått på tur rundt der med Tini. Ikke morsomt å møte på de som sykkler i 100 km i timer..

Tuller ikke det er farlig..

Så det er farlig da.. de tar jo ikke noe hensyn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid likt å sykle.

Elsker å suse av gårde.

Men jeg passer på at jeg ikke kjører ned folk, jeg sakker farten hvis jeg må.

Det at enkelte steder i marka skal bli sykkelfrie synes jeg bare er tull.

Det er ikke bare syklister som ikke bruker huet, det er også hundeeiere.

Mange hundeeiere, ikke alle, men mange slepper bikkja si løs på turstier og det burde heller være forbudt, enn sykling på turstier.

Folk kan jo være redd bikkjer. Man kan ha en bikkje selv i bånd riktignok, som blir redd når en anne bikkje kommer løpende mot den uten bånd. Noen ganger kan det også være vanskelig for eieren å se hva hunden gjør, om den bæsjer o.l.

Jeg synes heller at folk må lære seg folkeskikk. Hvis man skal sleppe bikkja løs i skogen og andre turområder, så må man vel ikke gjøre det midt i turstien. Det går vel ann å gå litt utafor, i terrenget. På store gressletter o.l.

Når det gjelder syklistene synes jeg at de kan passe på å sakke farten når de ser folk og dyr i veien.

I hvert fall ringe med ringeklokka, sånn at folk får flyttet seg, hvis de går midt i veien.

Mange har ikke ringeklokke, og det burde bli pålagt, akkurat som det er pålagt med båndtvang.

Når det gjelder det skiltet der det stod tråkk med hodet, begynte jeg å le når jeg så det.

Jeg skjønner ikke hvem som finner på hva som skal stå på sånne skilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang sykkelfelle *ler* Så var jeg helt ufrivillig sykkelfelle i dag tidlig :P Minsten går i langline, siden han har bestemt seg for at verden kommer til å dette i hue på han om dagen. Vel, langlinen han slapt ned på bakken, jeg ser en sykklist i rasende fart komme rett mot oss, og jeg prøver å samle opp langlinen. Hvilket jeg ser at jeg ikke rekker, så jeg slipper den ned igjen. Det så ut til å gå riktig så bra, men det var helt inntil eldstemann så noen han bare måtte bort å hilse på. Så klart følger minsten etter... ergo, stram langline.... Sånn til info, så gikk det veldig bra med syklisten, han klarte å bremse ned og hisse seg skikkelig opp. Jeg samlet opp langlinen min og gikk min vei. Fullstendig klar over at det var litt dumt av meg, burde nok samlet opp den langlinen litt før. Var veldig obs på syklister i etter tid (later i i hvert som det)

Margrete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd å gå på en trivelig, men TRANG tursti, og måtte kaste meg til siden - fordi noen kjekkaser av noen terrengsyklister kom humpende nedover i full fart, og syntes det var stilig å sprette borti steiner og frese gjennom vannet så det sprutet på dem som var nær nok.

Jeg er FOR forbud mot sykling på turstier, akkurat som hester har forbud mot å ferdes der. Jeg synes egentlig det med hestene er litt synd, for de aller, aller fleste ryttere jeg kjenner og har vært borti, tar faktisk hensyn! Det gjør knapt noen syklister... det er i så fall de eldre, som har en viss høflighet, eller de som kanskje egentlig er mest redd for å få en dum bikkje i hjulet så DE faller...

Jeg hater forøvrig fortaussyklister! Som vever seg inn og ut mellom fotgjengerne om morgenen, for å komme raskere frem - fordi de ikke tør å sykle i trafikken blant bilene, eller ikke gidder å følge deres regler, men vrenger opp på fortauet når bilene har rødt lys og sykler over fotgjengerfeltet istedet. Det påfallende er nemlig at jeg ikke tenkte på dette når jeg hadde bare stor hund... det er først når jeg fikk LITEN hund at jeg innså at HAN gidder de ikke passe seg for, da ville det gå mest utover hunden, mindre utover dem selv.

Så jeg MÅ faktisk ha hundene innerst mot veggen, og insistere på å gå der uansett - ellers er det farlig særlig for minsten om morgenen.

Skulle en syklist våge å si noe, så svarer jeg at "nå vet jeg hvordan du ser ut, og du pleier å sykle her right? Da sees vi... neste gang kjører jeg bil, og skal ta like mye hensyn til deg som sykler som du gjør til meg og hundene mine når vi er fotgjengere".... så får de tenke litt selv på hva dét innebærer...

I marka sørger jeg for å gå på mer øde stier, og har hundene løs, og flytter meg neigu ikke for syklister på stien: Da er nemlig DE de hardeste trafikantene, og har vikeplikt for meg.

Ja, det er fartsgrense i marka (30 km i timen, for både biler og sykler), skal konkurransefolk trene tempo burde de hatt tillatelse, og ikke gjort det på skogsbilveier åpne for alle (de skjeller jo ut tømmerbilsjåfører som faktisk er på JOBB, og vinterstid angriper jo de samme treningsfantomene, nå på ski, løypebasene som er ute og preparere løyper for dem! Det stod det om i Aften Aften i vinter), og så ER det faktisk trafikkreglene som gjelder, der de mykeste trafikantene skal ha førsterett og skal tas hensyn til. Og man ER faktisk myk trafikant, selv som hundeeier...

Men jeg blir så forbannet, at jeg heller leter opp steder som sykkeltullingene ikke gidder å dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har ikke noe problem med sykklister i det hele tatt!

Det er litt langt til Jørpeland, da :icon_redface: .. Vi er egentlig ganske flinke til å komme oss ut av de mest populære sykkelstiene ganske fort, men det skulle jo ikke vært nødvendig! <_< .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Tror vi skal slite litt med å få sykkelfri sone, selv om det selvfølgelig hadde vært drømmen. Men spør du syklistene, tror jeg mange av de hadde ønsket seg en hundfri sone også...

Jeg har et familiemedlem som er aktiv syklist og han er ikke veldig imponert over hundeeiere for å si det sånn. Hundeeiere som tror de eier veien og går med hunden i bånd på motsatt side av der de selv går, løse hunder som jager han på sykkelen osv....

Men det som irriterer meg mest, er de som ikke engang kan ha en ringeklokke på sykkelen, de bare suser forbi i en forrykende fart og tror de er Kurt Asle Arvesen eller noe. Og hvorfor de på død og liv må ta treningsturen i marka når det er mest folk der. Skal man sykle (eller gå på ski) uten å vise særlig hensyn, bør det gjøres utenom lørdag og søndag formiddag i hvert fall.

Skal jeg snørekjøre (noe som går unna) med min hund, holder jeg meg jo til tider som er litt utenom da allmuen går på tur liksom...

Jeg trekker tilbake alt jeg tidligere har sagt i denne tråden, og stiller meg opp og roper så høyt jeg kan:

JA TIL SYKKELFRITT I MARKA!!

Forrige torsdag ble nemlig jeg og hunden regelrett meid ned av en sykkelfantom i kondomdress.

Vi gikk og ante fred og ingen fare på turveien, mens denne idioten kom i hundre ut fra en sti på min høyre side. Jeg ante ikke engang hva som traff meg, før jeg lå der og kava oppå en sykkel.

Heldigvis gikk det mye bedre enn det KUNNE gjort, men hunden min fikk en flenge i foten, etter å ha tredd benet inn mellom eikene (liggende sykkel heldigvis) og jeg fikk stiv rygg og mørbanket kropp.

Heldigvis gikk jeg mellom hunden og sykkelen, og tok vel den verste støyten. Syklisten kom nesten liggende sidelengs inn i oss, så den slo bena vekk under meg, og jeg landet oppå. Syklisten gikk i kortbukser, og var blodig fra knea og ned :icon_redface: og var temmelig spak etterpå.

Håper i hvert fall han har lært!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er muligens mitt syn på dette preget av at min far er en av disse "idiotene i kondomdress", men etter de siste dagenes avisskriverier om hvor farlig det er å sykle langs veiene, med bilister som presser (eller prøver å presse) syklister ut av veien og i tillegg hopper ut av kjøretøyet sitt for å banke syklisten om de konfronterer sjåføren, så syns jeg at sykling i østmarka høres fint ut jeg.. Mulig jeg er egoist, men så lenge pappa er en sånn treningsidiot som han er, ser jeg heller at han irriterer på seg gående enn kjørende..

Ikke misforstå, jeg har vært utfor et par idioter sjøl, som har snidda meg eller hundene mine, og det er ikke særlig morsomt.. Men, hvor er det egentlig meningen at syklister skal sykle hen? På sykkelstier og fortau har man det samme problemet som på turstier, på veiene risikerer de å bli kjørt ned..

Jeg ønsker meg fred på jord og sånt jeg, det hadde vært fint om alle tok hensyn til alle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Vel........ nå skal det sies at jeg kanskje ikke har allverdens erfaring med gale syklister i skogen, noen har jeg møtt og det har gått fint selv med løse hunder (jepp, i båndtvangstiden) - og de har kommet fort ja......

Jeg går imidlertid der jeg går jeg, og tar ingen hensyn til at det kommer syklister så da må de faktisk bremse, sure blir de - men da sier jeg bare "drit å dra" så kan de som gidder ta diskusjonen - ingen har gjort det så langt faktisk - hvem gidder vel å diskutere med ei morsk dame med minimum tre relativt store hunder ved sin side.... (de er nemlig ikke dumme disse kondomrytterne)....

Værre er det med de gale gatesyklistene, eller da rettere sagt - alle disse "wannabe" fantomene som nå sommerstid synes det er en god ide å sykle forbi utenfor hos oss - 100 av gangen med følgebil og det hele - og selvsagt - noen ganger så passer det å stoppe akkurat utenfor hos oss å drikke eller skifte dekk grunnet punktering.......... Da blir det jo ett helvetes spetakkel i hundegården naturlig nok - men når de da begynner å brøle til bikkjene - DA blir jeg olm....... - om mandagen skjedde nemlig akkurat det - greit nok at det er fint å stoppe å ordne ting utenfor her, men å diskutere strategi foran en hundegård med fire hunder er kanskje ikke det mest geniale......... De var rett nok bare fem - men dog.... Det var ett helvetes leven, og jeg står inne og observerer at en person tramper mot hundegården min og brøler til gamle tante.... DA fyra jeg...... raste ut på verandaen med terrieren under armen, ned på plenen og bort til vedkommede mens jeg plystra en skarp lyd som signal til de firbente at "nå tar jeg over" - jeg var ikke blid, men før jeg rakk å si noe smalt det fra fyren - "det må da for **** gå an å få de bikkjene til å holde kjeft".............. Da kom roen sigende inn over meg og jeg svarte "Ja - du hører vel det?" Så gikk jeg litt nærmere og sa rolig og behersket "La meg se deg true min hund en gang til og jeg slipper henne løs så kan vi se om du da ønsker å ta diskusjonen med henne når hun virkelig har anledning til å forsvare seg"

Som for å understreke alvoret fant gamla ut at nå var ett passende tidspunkt å komme med ett irritert grynt og ett bjeff........ Jeg snudde meg mot henne og sa "Ikke nå, men en annen gang"

Det ble stille på syklistene og de var raskt avgårde og jeg tuslet inn med terrieren.......... at gamla er verdens mest sosiale dyr og mest sannsynlig ville slikket de ihjel om hun var løs vet jo ikke de.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen før jeg henta Atsu, var jeg broren min på tur i marka, ikke så langt ifra Sognsvann. Vi møtte på mange sykkel gærninger som kjørte full fart i nedover bakkene i minst 60km/t. Så var det ikke mer enn 0,5-1m klaring mellom meg og idiotene, ikke har dem ringeklokke heller.

Tenk om en familie med en haug av unger er på tur; hvis en av ungene virrer frem og tilbake på stien, vil det være stor sannsynelighet for ungen blir påkjørt og hardt skadet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg har alltid likt å sykle.

Elsker å suse av gårde.

Men jeg passer på at jeg ikke kjører ned folk, jeg sakker farten hvis jeg må.

Det at enkelte steder i marka skal bli sykkelfrie synes jeg bare er tull.

Det er ikke bare syklister som ikke bruker huet, det er også hundeeiere.

Mange hundeeiere, ikke alle, men mange slepper bikkja si løs på turstier og det burde heller være forbudt, enn sykling på turstier.

Folk kan jo være redd bikkjer. Man kan ha en bikkje selv i bånd riktignok, som blir redd når en anne bikkje kommer løpende mot den uten bånd. Noen ganger kan det også være vanskelig for eieren å se hva hunden gjør, om den bæsjer o.l.

Jeg synes heller at folk må lære seg folkeskikk. Hvis man skal sleppe bikkja løs i skogen og andre turområder, så må man vel ikke gjøre det midt i turstien. Det går vel ann å gå litt utafor, i terrenget. På store gressletter o.l.

Når det gjelder syklistene synes jeg at de kan passe på å sakke farten når de ser folk og dyr i veien.

I hvert fall ringe med ringeklokka, sånn at folk får flyttet seg, hvis de går midt i veien.

Mange har ikke ringeklokke, og det burde bli pålagt, akkurat som det er pålagt med båndtvang.

Når det gjelder det skiltet der det stod tråkk med hodet, begynte jeg å le når jeg så det.

Jeg skjønner ikke hvem som finner på hva som skal stå på sånne skilt.

Det er jo farlig selv om hundene går i bånd da... Skal hunden gå klistra inntil deg hele tiden da eller?????

Jeg pleier å ha Tini i bånd for hun lever i sin egen lille snuse verden noen ganger og gidder ikke alltid komme med en gang jeg roper...

Pleier å gå rundt nøkklevann jeg da... det er så mange på sykler som bar suser forbi.. du har ikke kjangs til å legge merke til de allså.. du rekker ikke få hunden til deg eller trekke hun kjapt til deg en gang...

Jeg synes at de skulle laget 2 stier... en til sykkling /ski om vinteren og 1 man kan gå på.. blir mye tryggere... også for de de 2 beinte.. Det er mange steder det er massevis av skog så ødlegger ikke skogen av å lage 1 ekstra sti...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ditt troll :) ! Nei og nei, ikke flere stier som herper skogen enda mer! Det skulle da være unødvendig å bruke skogen til ekstremsport på egne og ikke minst andres bekostning, slik disse råtassene gjør! Som Akela sier, er det myyye bedre med hester som ferdes i skogen. Det er jo kjempekoselig! At min hund er mer enn akseptabelt interessert i nærkontakt med disse svære dyra, er mitt ansvar å forholde meg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ditt troll :) ! Nei og nei, ikke flere stier som herper skogen enda mer! Det skulle da være unødvendig å bruke skogen til ekstremsport på egne og ikke minst andres bekostning, slik disse råtassene gjør! Som Akela sier, er det myyye bedre med hester som ferdes i skogen. Det er jo kjempekoselig! At min hund er mer enn akseptabelt interessert i nærkontakt med disse svære dyra, er mitt ansvar å forholde meg til!

Ja, la oss sette sammen ett råd som kan bestemme over utmarken - og bestemme hvem som får bruke den. Hvis rådet er tilstrekkelig stort, vil det nok bli forbud mot syklister, joggere, skigåere, hunder, hundeeiere, røykere, hester, kyr, trær, stier, gress, våtmark, mennesker, dyr......osv

La oss rett og slett asfaltere alt, så slipper vi bråket.

Eller - kanskje vi skal slutte å irritere oss over alle andre, og heller prøve å gå foran som et godt eksempel ved å godtta andre interessegrupper, prøve å ta mest mulig hensyn til andre mennesker og dyr og ikke minst rydde etter oss og tenke på miljøet og naturen i våre nærområder. Just my five cents...

mvh

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...