Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonen treff på NKK trondheim.


MarieR

Recommended Posts

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar
Guest Christine

Vi kommer...

Hvis alle tar med hørselsvern så kan buster komme også...

så...... mange....... tisper.............. PIIIIIIIV-PIIIIIIV-PIIIIIIIIIIV.. :P

Ups glemte slageren : AAAUUUUUAUAUAUAAAUUUUUUUUUUUUUU... :P

HiHi :)

Da kommer jeg rett bort vettu..

Fordi, jeg har nemmelig drømt om Buster en natt B) Og derfor måå jeg bare møte dennne hunden, som i drømmen min var en villstyring uten like :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HiHi :)

Da kommer jeg rett bort vettu..

Fordi, jeg har nemmelig drømt om Buster en natt B) Og derfor måå jeg bare møte dennne hunden, som i drømmen min var en villstyring uten like :o

Bare å komme bort det :D . Å Buster er nok ikke noen villstyring, bare litt oversosial ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Diskuterte det med noen av dere før idag, men:

Noen som blir med på grilling på Fredags ettermiddag/kveld?

Om man vil ha med hund, blir den med, om man vil la hunden bli igjen hjemme, så blir den der. :)

Hade vært utrolig koslig da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Joda, men vi må jo først finne ut når folka kommer :)

Jeg kan begge dagene, så det går greit for meg..Bare finne en flott plass, for grilling :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Det er rundt 17 dager igjen...Regner med folk vet hvor de skal bo, når de kommer osv?

Kan jo ta en liten runde på det da, så vi lokalkjente kan finne en flott plass sånn ca. i midten av "kadaveret" og grille på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer nok og ser på men siden Freya er så ung blir det bare kikking for vår del.

Men ser ut som noen kan lørdag, noen kan søndag og noen begge dager. Hvorfor ikke bare si et sted som "fast" sonenmøtested til et ca tidspunkt så kan de som kan komme dit da?

Apropos grilling så er jo Ringvebukta fin da. Ligger jo også ved Ladestien i tilfelle noen vil gå tur før eller etter grilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Vi kommer nok og ser på men siden Freya er så ung blir det bare kikking for vår del.

Men ser ut som noen kan lørdag, noen kan søndag og noen begge dager. Hvorfor ikke bare si et sted som "fast" sonenmøtested til et ca tidspunkt så kan de som kan komme dit da?

Apropos grilling så er jo Ringvebukta fin da. Ligger jo også ved Ladestien i tilfelle noen vil gå tur før eller etter grilling.

Ja, ringvebukta er råflott da... :)

(Og 2 min fra huset mitt :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med vi kan både fredag og lørdag, men muligens ikke søndag. Det ser ut til at vi skal bli der hele helgen, med forbehold om endringer :) . Og så tror jeg Buster blir med på grilling, hvis han lover å oppføre seg pent og å være stille (men det er som å tro på julenissen :rolleyes: )

Forresten, ligger Ringvebukta langt unna Fagerheim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Aaah..Nice :)

Du vil vell ikke tilfeldigvis fortelle meg hvorpå fagerheim hu bor? :P

Dere kan jo besøke hun først da, så tar dere turen til fjæra etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ta det i Ringvebukta eller Rotvollfjæra, men uansett om vi skal ha det fredag eller lørdag kveld (grillinga altså) så blir vi slettes ikke alene der. Faren for fulle fjortisser er svært tilstedeværende (veit ikke om det er like mange av dem i Ringvebukta som i Rotvollfjæra da men). Men selvsagt trenger vi jo ikke å ta det så seint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...