Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor ofte bader hunden?

LiLi

Hvor ofte bader du din hund?  

17 stemmer

1. 1.

• Aldri
      2
    • En gang i året eller mindre
      0
    • To ganger i året
      1
    • Tre til seks ganger i året
      5
    • Sju til elleve ganger i året
      2
    • Ca en gang i måneden
      3
    • Oftere
      4

Recommended Posts

Skrevet

Hvor ofte bader dere hundene deres?

Og hvor ofte får de bade i det fri?

I løpet av de 6 ukene jeg har hatt LiLi har hun badet 3 ganger.

Kommer nok ikke til å bade henne så ofte i fremtiden, men har gjort det nå sånn at hun skal bli vant til det.

Og så er hun jo så fiiiiiin når hun er nybada :lol: hehe

Skrevet

Nå som Tini har løpetid så skyller jeg tissen og rompa nesten hver dag! Bare slik fort! Hfor når hun blør mye så bruker hun truse inne. Får ikke vasket seg+ at det lukter jo litt!

Kommer til å dusje hun ordentlig etter hver løpetid!

eller så dusjer jeg henne når det begynner å lukte vondt!

Hun får løpe i vann ute i det fri så mye hun vil. Så lenge det ikke er IS kaldt ute og det er lang vei hjem! Begynner hun å fryse!

:lol:

Skrevet

Bader med shampo rundt tre ganger i året. Ellers så skyller vi henne når hun er skitten eller har badet i saltvann (ikke på sommeren når vi er på Hvaler, siden vi må begrense oss veldig med vannet der). Tinka bader i sjøen hver gang vi er i fjæra, om det er januar og seks minusgrader i lufta eller august og 23 grader i vannet. :lol:

Skrevet

Solo bader i det fri ca annenhver dag nå. Hun blir veldig fin og ren av å bade, så da slipper vi å bade henne så ofte hjemme. Vi gjør det bare hvis hun har blitt veldig skitten og gjørmete.

Skrevet

Hmm.. Bader Diego bare når han har blitt skitten. Noe som skjer ganske ofte med tanke på pelsen og det har regnet ute.. ;)

Og han tør ikke bade i det fri enda.. Han er litt prippen på sånt..

Han går rundt dammer osv.. ;)

Skrevet

Jeg valgte "aldrig", siden jeg gør det så sjældent, at jeg faktisk ikke kan huske, hvornår jeg gjorde det sidst.

Jeg gør det kun, hvis hundene har rullet sig i noget så fælt, at jeg ikke kan holde stanken ud, og det er virkelig sjældent, at de gør det.

Når jeg har været nødt til det har jeg bare brugt rent vand, ingen shampoo eller noget.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...