Gå til innhold
Hundesonen.no

Klem til gode hundeeiere!

LouDan

Recommended Posts

Denne var oppe for ei god stund siden da det begynte å gå hett for seg, og nå med all denne snakken om god eller dårlig selvtillit, så synes jeg vi kan starte en ny en!

Kan starte ballet:

Sender en klem til:

Vicky: Du er ei hyggelig jente som vet hva du snakker om og har gode kunnskaper uten å virke overlegen i skriveriene dine.

Lazita: Du har masse kunnskap og en god porsjon humor :P Moro å lese innleggene dine.

Christine(med Milo): Veldig hyggelig jente som er morsom å snakke med, også har du en nydelig hund!

Donnygutten: Du jobber kjempe bra med Donny og er morsom å snakke med. Kjempe moro å møte dere i Moelv, selv om det ikke var så lenge :(

Karine: Kjempe hyggelig jente med god smak når det gjelder hunderaser ;) Du jobber kjempe bra med Lassie å skal se dere er oppe i klasse 3 i slutten av året :P

Deco: Kjempe hyggelig å snakke med deg på msn. Mye kunnskap har du og, bare synd du ikke er så aktiv her.. *hint hint*

Lill(hva var det du kalte deg her inne da...): Ordentlig morsom jente med masser av humor! :P Skikkelig moro å snakke med deg på msn og moro å lese argumenter ellers på sonen ;)

Labbis: Du har masser av kunnskap og er lett å snakke med. Utadvent og veldig glad ;)

WheatenMali: Skikkelig morsom du! ;)

Moderatorer: Dere gjør en kjempe jobb! Keep up the good work!

Admins: Kjempe fint forum dere har lagd her! Kjempe bra jobba!

Kunne fortsatt i evigheter, men stopper der ;) Får ta resten senere ;) *kaster ballen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her jeg. :P

Jaktlykke: Et strålende menneske jeg er glad for å ha biltt kjent med! Masse humør, vet mye om det meste, flink og seriøs i sitt hundehold. Ei dame som veit kva ho vil! :P Og en ypperlig fotograf! :P

Stinemor: Er ei hjertevarm og fin jente. Glimt i øyet, alltid en artig kommentar på lur. Vi hadde vel løst alle verdensproblemene på en kveld! ;)

Silje: Her er det vel bare en ting å si, og det er at hun må være sonens solstråle!

Scarlet: En dame med masse erfaring og viten om hund som hun gjerne deler med den som vil ta i mot. Glad for at hun finnes! ;)

Kine: Ei trivlig jente, ei eg alltid blir i godt humør av når vi chatter. :(

Jeampi: Lun og fin, koselig å prate med.

Lazita: Rolig og trygg, alltid koselig å ha kontakt med. ;)

Toya: Latteren er aldri langt vekke når vi chatter!

IW: Ei fin jente, fornuftig, og deler all sin viten om hund. ;)

Cavalita: En koselig og grei jente det er godt å ha kontakt med. ;)

Dette er noen, kommer sikkert på flere etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Får slenge med på jeg og da :)

Loudan: Super jente, med mye kunnskap om agility og hunder generelt. Kjempe flink på banen ;) Lykke til med Bajnok ;)

Donnygutten: Kjempe trivelig og grei. Har oppdratt Donny som en gud, og kommer til å gjøre det samme med Doffen! Hyggelig og grei..

Benedicte: Kjempe flott jente, som kan det mange over 80 ikke kan. Kjempe flink med hunden, og enhver hund kan bare drømme om å komme inn i hennes hjem.

Helene(labbiseier eller no): Du er kjempe morsom og trivelig å snakke med. Dyns synd på deg med de hoftene til Max, det er ikke din feil. En ny hund blir sikert bra for begge parter. Gleder meg til å møe deg.

Toya: Kjempe trivelig, og skal komme hit til Trondheim og ta av seg alle de hundene som ikke har det bra. Er flink med hunder, og elsker Toya og Rubi mer enn noen sinne.

Stinemor: Kjempe trivelig og morsom. Da jeg så henne gikk hun plantet med et smil iover fjeset. Det ga med glede...

Buhund-jenta: Kjempe trivelig og grei. Sku ønske hundene våre kunne ha gått litt mer sammen. Hu kan både hest og hund, og jeg vet at Ask elsker henne mer enn hun aner. Han kommer nok på perfekt inkalling en gang Marie.

Westminster: Kjempe hyggelig jente, som kan hund. Om jeg trenger hjelp til noe så kan jeg spørre hun. Det har jeg gjort, og for noen svar jeg fikk! ;D

SD: Kjempe trivelig og grei. Utstillingsnervene forsvinner nok snart. Kjempe flink med Kira..Dessten så er du litt mindre enn meg, når vi har butikk dytting(;P) men du klarer da fint og dytte meg du..Sterk vettu ;)

Huldra: Kjempe snill og grei. Behandler gode Tulla som en gud...

Kan mye, og det viser Tulla...

Caroline: Kjempe trivelig og grei..Syns virkelig du fortjener en bil jeg...Kjempe flott mor for Brynjar, og for begge hundene. Du kommer til og få mange flotte valper i oppdrettet fremover..

Synd du må flytte til bake :(

Tone: Kjempe hyggelig og grei...Kjempe flink med Mia og med hunder!

Kjersti: Så utrolig grei og hyggelig. Har utrolig god kontakt med Taika...Snill og grei..Synd du var syk på Nidelv.-Trygg Lade kampen :(

Liv Anne- Kjempe hyggelig og grei. På hver utstilling sitter jeg alltid og venter til hun kommer bort..Skikkelig morsom, og hyggelig.. :D

Kristina: Kjempe hyggelig og grei :D Virkelig morsom og hyggelig...Når jeg snakker med henne forestiler jeg meg hund som om hu ha det smilet planta på truten.. ;)

Lisa: Kjempe grei, og hyggelig ..Veldig flink med Raja...Har så veldig lyst til å møte deg en dag, fordi vi har kjent hverandre i 5(?) år nå!

Sånn..Kommer nok flere etterhvert.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Borghild, Christine, Tone, Marie, Caroline, Kjersti, Stine og andre jeg kan ha glemt i forbifarta: Tusen takk for mange koselige turer, hundetreff og treninger! Det er alltid like trivelig å møte dere, og det tror jeg hundene er enige om også.

Til Benedicte: Du er utrolig flink med Cita, og sitter inne med så mye kunnskaper at jeg nesten blir misunnelig. Du er så aktiv innen hundemiljøet, og bestandig glad og utadvendt og imøtekommende. Det er flott å ha sånne som deg i hundemiljøet! Og det er forresten greit at du bor her under NKK Trondheim.

Til Kristina: Jeg syns rett og slett at du er utrolig kul. Og selv om Lunah ikke alltid tenker på hva som hadde vært enklest for deg, gir du ikke opp, og det står det respekt av! I tillegg er du ærlig, og sier ofte det jeg kunne tenkt meg å si, men som jeg ikke tør å si.

Til Annette: Selv om jeg aldri har møtt dere, må jeg si at jeg syns du har vært utrolig flink med Loke. Ikke alle hadde tatt over en hund som han og gjort ham til den han er. Også må jeg slenge på at jeg syns du har veldig mange fornuftige meninger og innlegg (slettes ikke bare når det gjelder hunder), og du skriver og formulerer deg så bra at jeg innimellom ikke vil prøve å legge til min mening i diskusjonen - for du har klart det så bra allerede.

Til Julie: Jeg syns du har gjort en utrolig flott hund utav Mona. Jeg så på bildene Charlotte hadde tatt av deg, og jeg tenker som så at det er ikke alle som har fått til en så flott lineføring med en ulvehund akkurat. Og hun er bare 1 år og et par måneder gammel! Jeg syns også du gjør en flott og rettferdig jobb som moderator, og at du formulerer deg godt og forståelig.

Til Charlotte: Å trene opp en hund til å bli så utrolig flink som Lisa på så kort tid, det er noe det virkelig står respekt av. Du har mye bra å si, og selv om jeg har sett svært lite av deg i det siste (både her og på siden din) så håper jeg på å få sett mange flotte bilder og få lest mye mer av hvordan det går med dere i framtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig tråd!! :)

Admin: knall flott forum design og funksjoner dere har lager

Moderatorer: Dere gjør en kjempe jobb med å passe på

Alle andre: Uten dere ville det ikke hvert den gode stemningen som er på forumet og i det hele.. det ville ikke hvert noe forum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
Loudan: Vicky: Du er ei hyggelig jente som vet hva du snakker om og har gode kunnskaper uten å virke overlegen i skriveriene dine.

Tusen takk Loudan! Varmer å høre......

Loudan: Du fortjener en skikkelig stor klem fordi du er en flott jente som sitter inne med masse kunnskaper om hund og trening. Jeg er sikker på at du kommer til å nå langt i hundesporten med begge hundene dine. Du er selvsikker, og du står på for å nå dine mål. Du er en varm person som bryr seg om andre, og det er umulig å ikke like deg. Du er lett å snakke med, og du er alltid blid og i farta :)

Også en god klem til Lise fordi hun er ei skjønn jente som tør å stå på det hun mener og tror på. Hun er kjempeflink til å trene Luna selv om det er ganske vanskelig noen ganger. Hun har gøts og mot, og hun kommer til å gjøre det kjempe godt i konkuranser med Luna når de starter for alvor. Lise har god humor, og hun tør å være litt rampete iblandt :)

En klem til WheatenMali: Du er ei artig jente som er lett å snakke med. Du er ærlig, og du har mye kunnskaper om avl, oppdrett og utstilling. Håper på å se deg gå Lydighet snart også! Du er morsom å henge med, og du er noe for deg selv. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så flink på sånt her, men jeg kan prøve.

Klemmer sendes til (trompetdur):

Benedicte: For at hun alltid er i strålende humør, hjelpsom og morsom å snakke med.

Westminster: Jeg tror egentlig vi er ganske like, faktisk. Jeg liker humoren hennes, og hun kan snakke om det meste.

IW: Julie får en klem fordi hun er Julie. Sånn er det bare.

Maria: Maria får en klem fordi hun er flink til å formulere seg og er saklig i diskusjoner. Vi er totalt forskjellige, men vi går da greit overens for det om!

Vipsen: Maria er mitt personlige leksikon og ordbok. Lurer jeg på noe er det henne jeg spør. Jeg liker å snakke med henne, hun er morsom og har alltid en løsning på det meste.

Christine: Jeg syns du er flink med milo, og ålreit å snakke med, selvom vi ikke har preika så mye.

Taz: Vi er egentlig ganske like. Hun er ålreit å snakke med og har fantastiske hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger å gi en klem til alle da en kanskje kan føle seg litt utenfor om e ikke blir nevnt på slikt som det her :D

(selv om det jo er koselig å bli tildelt litt ekstra oppmerksomhet :))

Så:

*Klem til alle* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går mine klemmer:

Kristina - Fordi hun er den hun er, noe jeg setter veldig pris på!

Wesminster - Fordi hun er hyggelig, bra meninger, og ikke minst holdt ut med Tinka! Flott å høre at det går så fremover med dere.

Loke - Fordi du gir oss andre med stressdyr håp! Hehe.. Du har gjort en god jobb med Loke. Dessuten er du hyggelig og enkel å prate med, og ler av dine egne feil.

Silje! - Silje! Er jo ikke så mye å si, egentlig.. Kjempegrei, morsom, og god problemløser når jeg trenger noen å snakke med.

Charlotte - En klem går til Charlotte fordi hun er så ærlig og grei, og ser rett gjennom meg, hehe. Dessuten omkommer jeg nesten av respekt for den jobben hun gjør med Lisa. Regner med de snart er i Norgeseliten altså :)

Helene - Fordi hun alltid er hjelpsom, eller har en dårlig sang å sende over. Hehe. 4x Rosa Helikopter KAN ikke slå feil. Dessuten... jeg vil ha Ace! Hehe.

Kan slenge inn noen flere etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vicky Vicky er kjempekoslig og prate med, hun er alltid glad og elsker hunden sin mere enn noe annet i verden! å så skal hun jo få papillon :(

Anette KJEMPEKUL jente med mye stil, kjempefin papillon har hun som jeg liker kjempegodt, begge 2 er smilende hele tiden og ingen ting negativt å si.

Tine Tine har jeg kjent en liten stund nåm kjempekoslig jente med mye design kunnskap på nett! å så har hun gizmo da :P

Hilde90 Kjempesnill jente jeg ikke har møtt mange ganger, kanskje 2. håper på flere møter så mira og tiko kan leke. Hilde r kjempekul snill og morsom. å hun er kjempeflink med tiko :D

Elin og Miko Favoritt av favoriit. Elin slår alle og er mitt absolutt beste idol. snill,kul,morsom og omtenksom.! DIGG ååå så har hu Miko og Bailar da :(

Chrstine: hun har verdens nydligste engelsk setter. er kjempekoslig o g prate med også!

Henriette Kjempesnill jente som er KJEMPEFLINK med hundene sine. til å være (25)? så er hun ufattelig flink som bruker så mye tid på voffsene sine :o

Liv Anne Kjempesnill jente som eier den nyedlige cavaliern Oscar :o søt daTTER har hun også :o

Benedicte Utrolig flink jente med mye hundekunnskap, hun er kjempeflink med labradorn sin sita, beundrer henne :o

Har sikkert glemt noen..men til ALLE dere andre dere skal vite at dere og fortjener skryt,,jeg kommer bare ikke på flere i farten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, skal hive meg på dette jeg og da!

Sølvi: Du er liksom min soulmate, selv om jeg aldri har møtt deg. Du får meg alltid i godt humør, og jeg GLEDER meg til å jabbe høl i huet på deg i Hallingdal! :( (Stakkars Espen og Arne... Hehe... )

Jeg setter umåtelig stor pris på deg!

Therese (Toya): Du er jo bare tøsa mi! B) Jeg sitter ofte og ler når vi jabber på msn sammen! Gleder meg til dere kommer oppover i sommer!

Maria (vipsen): Jeg er så heldig å ha fått lov til å blitt "kjent" med deg! Du er ei flott jente som skjønner mine rare tanker og nevroser! :) Og det er ikke få! :o Og så er du jo sånn en flink moderator da!

Christine: Søt og blid jente! :o Så trivelig å møte deg og ikke minst jabbe tull på msn! Hehe... Også den skjønne Miloen din da!

Liv Anne: Trivelig jente som jeg har jossa mye tull med(men og noe seriøst også seff)! Hehe... Oskar er jo helskjønn!! :D Han er en virkelig gladgutt!

Buhund-jenta: Du er ei flott jente som er skikkelig flink med Asken din! :( Står på selv om det er vanskelig mange ganger!

Ellers så er det nok mange jeg har glemt, men jeg setter STOR pris på alle her inne!

En god klem sendes og til moderatorer og admins!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får henge meg på her jeg også :) Først takk til alle som har nevna meg :D så jeg ikke glemmer det !

Så skal vi se hvem jeg vil klemme litt på :

Stinemor ( Yakine ) : Du er jo snuppelura mi , det vet du ! Alltid snill og grei , og flink til å muntre meg opp hvis jeg er deppa , Gleder meg kjempe masse til at vi skal opp til deg i sommer ( kan hende at det bare blir meg nå da) men vi får det sikkert topp selvom :( Uansett glad over å blitt kjennt med deg!

Ricco : En snill og god dame detta her altså! kan diskutere ganske mye, uten at det blir varige men av den grunn! Er også kjempe glad over å ha blitt kjent med denne fantasitiske dama, med utrolig mye kunnskap! håper å få møtt deg en gang også, kanskje jeg skal ta meg en tur på norsk vinner?

Vi jabber en del på msn og jeg har lært så mye av deg!

Christine : Ei kjempe koselig jente fra tr.heim! har en nydelig hund. Vi jabber jo en del på msn vi og.

Silje : Humørbomba fra stavanger! og hobby terapaut :( var utrolig kjekt å ha besøk av deg og enya i påsken! Håper å møte dere igjen om ikke så lenge!

Latzia : Ei jeg også jabber en del på msn, hun har ett sprudlende humør, og vi har som regel masse å snakke om, og BOMBE, emnet er som regel hund! hehe...

Har noen søte små pelsdotter :o

Cavalita : Må jo ha med meg deg også! du er også en jeg setter pris på, vi har også hatt en del samtaler via msn, og jeg føler sånn med deg til tider, du skal bare vite at jeg er der hvis du trenger å snakke :o

Gleder meg til å møte deg også !

Djervelkvinnen : Nok ei jeg prater med på msn! vi har hatt det ganske morsomt i nattetimene! hehe

og til alle andre som jeg har glemt" , er ikke så god på å huske navn jeg,, så får resten av gjengen en klem også :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klemmer til:

wesminster:

Elsker humoren og holdningen din :) Du er kjempestilig, og jeg beundrer de fotoene du tar! (det er et eller annet stilig med dem. Sepia-svart hvitt, orginale bilder!)

Du er kjempedyktig med Tinka, hormonbomben! Det er jammen ikke mange hundeeiere som hadde vært like tålmodige som du er med henne!

Forresten, kjempeflott at jeg kan bo hos deg!

Kristina:

Perfekt beskrivelse av Kristina er at hun er EKTE. Hun sier det hun mener (og har gode meninger), og er akkurat slik hun selv vil være, og ikke slik andre vil hun skal være! Også er hun skikkelig koselig å prate med! Håper du får deg hund nr 2 snart!

Julie:

Ærlig og morsom! Og utrolig dyktig med Mona!

Maria m/cheassa:

Alltid koselig å prate med (og snakke om herlige portiser med !)! Hun har alltid en morsom kommentar på lur, og en herlig sjarm :(

Marlene:

Koselig å prate med, spesielt om kaniner!

Helene:

Står alltid til tjeneste og hjelper svarer på mine tåpelige spørsmål om hjemmesider når det trengs :D

Stine m/kira:

Veldig hjelsom, og stiller alltid opp!

Line m/felix:

Fordi vi har så lik humor :o (og tastatur fra DELL)

Christine:

Fordi du er så hyggelig og har verdens peneste setter!

Taz:

Liker personligheten din, og ikke minst humoren din :( Det er alltid like koselig å prate med deg på msn :o

WheatenMali:

Fordi du er den du er og ingen andre :o Du var også den som fikk meg til å kalle alle rundt meg for "tapr"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line m/felix:

Fordi vi har så lik humor :D (og tastatur fra DELL)

Hehe, ja, tastatur fra DELL er bra B)

Her kommer noen få klemmer til (det kommer flere):

Birte:

Ja, hva skal jeg si, vi er faktisk tøffest, sånn er det bare! Vi har ganske lik humor og utrolig fine klær i skapet (hotpants mm. hehe). Du er kjempe flink med Sico (som forøverig er nyyydelig!).

Benedicte(labbis):

Selvfølgelig fordi vi har likt tastatur, hehe, men også fordi du er UTROLIG flink med Cita og hat masse kunnskaper innenfor hund!

Guro (hva var brukernavnet her..? Bambii88?):

Fordi du er en utrolig gøyal person som ikke har ro i ræva, hehe. Det blir gøy å busse i dsag, for vi er jo så tøffe at vi ikke har lappen B)

Lill:

Fordi du er kjempe koseligog har verdens herligste stooore gutt :(

Jenny (icebluelagoon):

Fordi du er en superduper venninne som man alltdi kan stole på! Du har vært kjempe flink med Kite, og jeg håper du får deg hund nr. to om ikke så lenge!

Helene (tuppetroll):

Fordi du har hjulpet meg med alle de dummehjemmeside spørsmålene og fordidu har noen nydelige tuppetroll!

Julie (IW):

Fordi du er utrolig koselig, ekte og slink med Mona!

Silje:

VERDENS kuleste humor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Astrid, Julie og Benedicte :)

Til Astrid:

Du er ei morsom jente, men stor i kjeften(ofte ting detter ut som ikke skal ut)!

til Julie:

Du er flink med hunder og du og Romeo er kjempeflinke sammen.

Til Benedicte:

Du er min kjære tapr<3 og sånn er det B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Tusen takk Marlene! ;) det varmer!

~Marlene~: En klem til deg fordi du virker som en flott jente med en herlig personlighet. Du er utrolig glad i din Papillon, som er utrolig herlig! Du har noen herlige hunder, og du virker som en reflektert jente :o Du er også veldig ærlig.

Benedicte/Labbis: En klem til deg fordi du alltid er blid og i farta. Du har mye godt å si, og du er kjempeflink til å trene hunden din ;) Du har studert mye, og du har mye gode og viktige kunnskaper. Og du er MYE mer voksen for din alder. Lykke til videre!

Tine med Gizmo: Tine er ei kjempesøt, korslig og målbevisst jente. Hun har humoren på topp, og har alltid et gullkorn å komme med. Hun er ikke det granne redd for å tabbe seg ut, og hun er eier av en kjempesøt Papillon som hun lager flotte websider til :wub: Du kommer til å gjøre det kjempebra på skolen du har kommet inn på!

Til Astrid:

Du er ei morsom jente, men stor i kjeften(ofte ting detter ut som ikke skal ut)!

hahaha :) har jeg fått høre før og :icon_redface: Men jeg har bedret meg. Er ikke såå frekk lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gi en klem til:

Tanya (Ulvinne): Har hatt mange morsomme stunder med deg, og du er god å ha når jeg har fått så masse rar informasjon fra masse rare folk! :) Du er en utrolig hyggelig jente, og man blir alltid i godt humør når man snakker med deg (sånn utenom når cæsar begynner.. <_< )!

Therese (toya): Du er en evig glad person som overlesser meg med bilder til tider (men det er alltid like koselig da!).. Du sitter inne med mye humor og informasjon, og du er en utrolig koselig person å snakke med!

Lill: Alltid glad og morsom å snakke med! (Du har jo tross alt hund med BLÅTT BLOD! ;) ) :o

Og tilslutt; Hundesonen, (admin og moddiser) : jeg vil også gi en stooooor klem til Hundesonen for at vi får muligheten til å bli kjent med nye folk og at vi kan gi klemmer til hverandre som det her! :wub:

..også en klem til de som jeg evt har glemt, UNNSKYLD! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie med Romeo: Du fortjener en klem fordi du virker så positiv og engasjert, og fordi jeg synes du er flink å formulere deg og hyggelig å snakke med!

Christine: Du fortjener en klem fordi jeg er mektig imponert over deg og den unge alderen din! Du er veldig flink å ordlegge deg, og jeg synes det høres ut som du har mange kunnskaper og sunne meninger. I tillegg synes jeg også du har en flott hund, som jeg er overbevist om at du jobber bra med!

Ingvild (wes): Du fortjener en klem fordi du har så mange gode sider og kvaliteter. Jeg synes du framstår som klok, tolmodig, positiv of kunnskapsrik, til tross for hard jobbing med Tinka i vinter. Selv om du er ung formulerer du deg veldig bra, og jeg synes det var hyggelig å hilse på deg og Tinka i fjor sommer. Digger forresten skjerfet du har strikket til henne :icon_redface:

Kristina: Du får en klem fordi jeg er imponert over alt du gjør for den lile hårballen din, og for at du ikke gir opp selv om det ikke alltid går som du ønsker. Du er ekte og kommer aldri til å la deg påvirke når det kommer til egne meninger! ;) Du er alltid morsom å være sammen med, og har masse bra meninger som du formulerer bra. Vi kan godt henge sammen til tross for mange ulike synspunkter og meninger, og det er utrolig morsomt å diskutere med deg en gang i blandt. Bare synd du bor i Enebakk, for vi får jo aldri dratt på bowling.. ;) Jeg jar faktisk funnet ut at vi ligner hverandre på en del punkter også, så helt ulike er vi ikke.

Julie (IW): Nå har jeg jo sagt dette før, men jeg synes du fortjener en klem fordi det virker som at du jobber hardt og bra med Mona. Du har så masse bra meninger og mye bra humor, og jeg synes du gjør en strålende jobb som moderator. Det har vært hyggelig å treffe deg da gangene jeg har gort det, og du har virkelig humoren på plass.. :) Jeg ler alltid av de humoristiske innleggene dine.

Benedicte: Du fortjener en klem fordi du alltid er blid og hyggelig, noe som smitter over på alle rundt deg! Du har positibe holdninger til de meste, og du jobber steinherdt med Cita, og hundeinteressen. Jeg synes du har mange gode kvaliteter og er imponert over det du gjør og de målene du har. Det gjelder så og si det meste. Blandt anet klikkertrening, lydighet og handling. Du er veldig hyggelig å snakke med, og har en nydelig voffse. Det var veldig hyggelig å bli kjent med deg og Cita på leiren i fjor. Og ikke minst har du mange meninger som jeg er helt enig i, og du står for det du sier.

Line: Du fortjener en klem fordi du virker som en utrolig hyggelig og grei jente. Nå har jeg ikke møtt dere på en stund, men alle gangene vi har møttes har jeg vært imponert over deg og Felix, og det du har fått til med den lille gutten din. Det er kjempemoro å se en ung jete bruke en puddel sånn som du gjør. I tillegg er det morsomt å snakke med deg, for du har god humor og mange interessante meninger og kommentarer. Og ikke minst er du sykt flink til å lage hjemmesider.. ;)

Kristine Mali: Du får en klem fordi du er den du er.. :wub: Hehe. Du sier alltid masse frika ting, men har mange sterke meninger med mye vett i. Det er hyggelig å være sammen med deg og hundene, og det var veldig morsomt å delta på handlerkurset i vinter, til tross for gå-avstanden og kulda. Men du må slutte å mobbe hunden min fordi hun er litt rar! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gi en klem til alle som har gratulert meg med dagen også vil jeg gi en klem til alle de som ikke har gjort det! :P

Men den største klemmen av dem alle vil jeg gi til Margrete! Ikke fordi du sutra om dette tidligere ( :P ) men fordi du har blitt en super venninne som er utrolig god å ha! :P også for alt du har kommet deg igjennom med gutta dine, som er de deiligste fjolleguttene! :D

Så en klem til Aya, fordi du er den skjønne jenta som du er! :P

Annette må jo få en klem, på tross av at du ikke kommer i bursdagen min OG at du mener at jeg er feig! ;);)

Klem til Hilde, bestisen min! :P

En klem til trege-Helene-pirkefrøken-tuppetroll for morsome prater og for at du har den skjønneste lille Tervjenta!

JeanetteH får en klem for den utrolige bra jobben du gjør med Blaze! :P

og den siste går til LBL-Hilde for en utrolig bra humor og skjønnins hunder! :P

Klem fra bursdagsbarnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Gøy at han gikk fra å være reservert til å løpe til alt og alle ! Virkelig søt! 
    • Trist å se sånne innlegg uten ett eneste svar.  Selv planlegger jeg ikke så veldig. Etter sosialisering/miljøtrening av valp, som planlegges så detaljert som råd er - resten av verden er jo ikke under min kontroll - for å legge grunnlaget for en trygg og veloppdragen hund, så tar jeg ting mer på sparket som det passer seg. Ikke setter jeg tidsfrister for mestring av bestemte øvelser, starter eller opprykk, og ikke planlegger jeg mer detaljert enn noen løse skisser i tankene rett i forkant av hver økt.  På bakgrunn av trenerkurs og praktisk erfaring med barneidrett, så tenker jeg du er på veldig riktig spor med morsomme øvelser. Jeg har sett hvordan en kan kvele idrettsglede ved å sette fokus på teknikk og fremtidige mål, med krav og forventninger. Uten å ha fokus på glede i treningen her og nå kan en bare glemme å sette seg mål med barn og dyr. Om du mente hvordan gjøre LP-øvelser morsomme er jeg ikke mye til hjelp, for jeg synes LP har blitt ganske kjedelig. Om du mente overraskende innimellom-øvelser for å skape forventninger som holder motivasjonen oppe, så er det vel individuelt hva hundene liker å gjøre. De beste øvelsene er de hunden selv opplever stor mestring i og er stolt av pga den genuine begeistringen det utløser i deg. For noen er det å mestre "sitt", for andre er det å hoppe kanin baklengs i åttetall.  Jeg husker en episode hvor min hund ble gjenstand for et utbrudd fra en annen hund på trening. Vi var bare der for rekreasjon, ikke noen ambisjoner utover quality time sammen. Vi hadde hatt enorme utfordringer med andre hunder i hverdagslige situasjoner, og banen var en arena hvor han ikke fryktet de andre hundene, jeg fryktet ikke hans fryktaggessive utfall, vi opplevde begge senkede skuldre, gjensidig glede, mestring og stolthet der - ikke fordi vi var en feilfri ekvipasje, men fordi han i mine øyne var veldig flink, så min respons til hunden var som om alt han gjorde stod til 10'ere, og han struttet accordingly, som om han eide stedet. Vi begge elsket det, uten noen mål utover å ha det fint sammen her og nå. Øvelser var aldri noen issue å mestre, så jeg stilte aldri noen krav han ikke opplevde å innfri. Ekvipasjen som gikk bak oss den dagen var en annen type. Uten å ha mer innblikk enn kjappe, overfladiske observasjoner, så virket det som krav og forventinger var høye, og hunden struttet ikke av glede og selvtillit, hans egen fører stilte krav han ikke opplevde å innfri tilfredsstillende nok til å utløse begeistring, mens den lille dritten foran ham hadde en fører som bare var glad og fornøyd og så på ham med hjerter og stjerner i øynene i en tykk eim av: "Du er verdens flinkeste, jeg elsker alt du gjør!" hele tiden. Det endte med at den unge goldenhannen bak oss plutselig gjorde et dominansaggressivt bakholdsangrep på min - i ren misunnelse og frustrasjon, tror jeg, fordi hans egen fører var for kjip og stilte for høye krav til ham. ..for min var så liten, det virket rart at en så mye større golden bare ville informere min lille om hans plass i det sosiale hierarkiet. Jeg TROR han var ektefølt misunnelig og frustrert fra sin egen førers krav til seg. ... Om det ene eller andre var årsaken til angrepet, poenget med historien var: Husk å ha det gøy, fordi alvor og ambisjoner kan ødelegge for nettopp de ambisjonene.  "Set up for success, not failure," er en god regel. Bryt ned alle øvelser i enkle nok momenter å trene på til at hunden mestrer every step of the way, og ha samtidig så lave forventninger til hva den skal få til at du blir *genuint* og ektefølt glad og begeistret av alt den mestrer, så blir alle øvelsene straks mer morsomme   Edit: Selvsagt planlegger jeg også. Jeg starter med å se for meg det endelige resultatet jeg ønsker oppnå, analyser det for å vurdere om det er realistisk og gjennomførbart, og bryter det i den prosessen ned til så små delmomenter som jeg tror er nødvendige for å bygge opp til det endelige målet med. Progresjon kan jeg ikke forutse. Kanskje har jeg bommet på vanskelighetsgrad i delmomenter, hunden/barnet mister motivasjonen midt i en økt og vil bare dra derfra. Kanskje tar det et halvår istedenfor den uken jeg så for meg for å lære inn noe jeg tenkte skulle være utgangspunkt for å lære en hel masse annet, og hele planen om opprykk neste sesong går i vasken på den ene ferdigheten jeg ikke klarte lære hunden i tide. Det er da det gjelder som mest å ikke ødelegge hundens motivasjon og treningsglede med sin egen skuffelse over egen utilstrekkelighet ifht egne forventninger. 
    • Som uerfaren satte jeg hund på en kennel i Nord-Trøndelag i 12 dager, fordi jeg ikke fikk ha ham med på obligatorisk ekskursjon i studier. Han var fullstendig ødelagt da jeg hentet ham. Psykisk helt ute av seg, han var passiv, uttrykksløs, en slags robot uten noen hjemme, det var ingen uttrykk for gjensynsglede, ingen glede i å komme ut, ingen glede i å entre bilen han ellers var så glad i. Han var som i overlevelsesmodus. Spaced out. Sjokktilstand. Kom seg sakte og gradvis til hektene vel hjemme igjen. Jeg trodde det "bare" var det å plutselig bli forlatt på en glattcelle alene, på et vilt fremmed sted omgitt av bare fremmede som ikke ga nok oppmerksomhet eller aktiviserte nok og hysteriske, fremmede hunder i samme situasjon, men nå innser jeg at han kan ha blitt utsatt for strømming også.  HVOR i Nord-Trøndelag lå den kennelen hennes? ..ikke at jeg noen gang skal ha hund i kennel igjen, jeg lærte, men ble min egen hund også utsatt for det der i tillegg til den brutale opplevelsen et kennelopphold er i seg selv, selv uten strømming? Min var en sånn som selvsagt ville fått hysterisk panikkanfall om han ble strømmet for å bjeffe, og ville reagert med å bjeffe og bjeffe og bjeffe og bjeffe i panikk.    Kan dere forlate klubben i protest? Jeg ville fått med meg flere, og demonstrativt meldt oss ut av klubben om de ikke avlyser med hun der. 
    • En gjeterhund, eller jakthund som er avlet for tett samarbeid med fører (retrievere, spaniels, puddel), er nok det beste om du vil ha en hund som vil kunne gå løs og ikke har høyt jaktinstinkt for byttedyr. Lapsk vallhund har mye lyd, og trenger mye aktivitet, men det høres ikke ut som det er noe problem. Så lenge de får nok oppgaver tror jeg ikke ufrivillig gjeting vil bli et stort problem, men jeg ville snakket med oppdrettere om det. Kunne tervueren vært et alternativ? Eller korthårscollie?
    • Du nevner ikke rase, men det er mange raser som er avlet på egenskaper som varsling og vokting, og selv de søteste små selskapsraser stammer fra de tidligste hundene, hvis varsling og vokt var ønskede egenskaper som ble avlet på.   Hunden din har fått baller og gjør (pun unintended) altså som hunder gjennom alle tider frem til ganske nylig ble spesifikt avlet for å gjøre. Den har en instinktiv opplevelse av at det er the right thing to do. Et ansvar den har.    Hvordan håndtere det? Lederskap er et stort ord.. Hunden må ha tillit til ditt lederskap, og det kan hende den synes du er uegnet som leder, som aldri forstår at det er potensielle farer som lurer rundt veggene. Den tar ansvar fordi den opplever at du ikke er skikket til oppgaven? Jeg har ikke sett dere sammen og aner ikke om den synes du er en god leder, men jeg har min egen erfaring som fersk hundeeier med elendig lederskap, hvor hannhunden min opplevde det som at han selv måtte ta ansvar for vår sikkerhet. Har du forsøkt å belønne for å varsle også? Anerkjenn den for vel utført oppdrag med en ball/kampeleke om den er for opprørt til å ville ta godis for det. Få satt et cue på bjeffingen, og så be den bjeffe på cue i helt andre situasjoner, hvor den da belønnes rikelig for det.  Når du har kontroll på det, og et innlært cue på å tie, så slutter du belønne varsling uten cue, viser den at du ikke liker det, det er ulønnsom adferd, og gjenopptar praksisen med å trene "tie/stille" i respons til lyder når dere er inne.  Ser så lett ut i teorien..  Du SKAL klare få bjeffingen ned til et kort og begrenset varsel ganske fort ved å anerkjenne varselet. Mye lettere med den approachen der, hvor du bryter det hele ned i mindre krevende delmål, enn ved å sikte på komplett, hole in one, end goal måloppnåelse med ingen lyd whatsoever med en gang.  Edit: ..og vær tålmodig. Dette kan ta tid. Ikke gi opp om du ikke opplever stor fremgang på kort tid. Hang on in there. Puberteten er en ekstra vanskelig periode, da det er 10x forhøyet testosteron ifht voksen alder gjennom deler av puberteten, og i starten har de nær teflonbelegg på hjernen til tider, det er en vanskelig periode å skulle lære noe nytt. Bare hold ut. Tren konsekvent. Fremskritt kan være små, og med noen hunder kan det ta mange måneder med konsekvent trening før du begynner se noen fremgang, men det blir bra om du ikke gir opp.   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...