Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei alle sammen!

miss

Recommended Posts

Hei, og velkommen! Hollenderen er en skikkelig flott rase! Håper på å få høre dine erfaringer og opplevelser av den (og andre ting) etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, dere får sikkert høre mer etterhvert :D

Det er en utrolig herlig rase som jeg har erfart er veldig intelligente og folkeskjær (ikke for mye), men skal ikke være nervøse eller skeptiske slik noen individer er desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen bilder desverre, for jeg har ikke digitalt kamera :P Er nok litt gammeldags :D

Det er påbudt med bilder assa :P:P Neida! Velkommen skal du være. Er nysgjerrig på den rasen din, har du en link med noen bilder? Jeg har litt vanskelig for å finne noen, google var ikke snill med meg i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen. :o

Mer Hollendere, nå ble jeg glad. :icon_redface:

Har selv en Hollender, fra Hollyboom. :o

Håper du vil trives og deler dine erfaringer om Hollenderen med oss.

Bare til å spørre hvis du lurer på noe angående forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for svar! Vi er absolutt inne i en vanskelig periode nå, han fylte nettopp 11 måneder og kan tidvis være helt dust. Vi har klart å skille mellom bjeffing som følge av oppmerksomhetsbehov og varsling. Prøver å ignorere bjeffing for oppmerksomhet, og å lære han å gå i senga og være "stille" når han varsler. Vet ikke om jeg kan si at vi har hatt fremgang enda😅 Han er også skikkelig dust på tur, biter og knurrer i båndet til tider. Men det kommer litt og litt sjeldnere, så det går vel over til slutt. Må bare stå i det - er veldig spent på når jeg kan forvente at han roer seg litt!
    • Jeg tror en dual purpose labb hadde vært bra for dere. Jaktlabb vil jeg si er for mye hund, for det dere beskriver.     
    • Er også veldig glad i teppe. Portabel 'plassen sin' er utrolig kjekt å ha. Et godt ullteppe (pels+fleece = ubehagelig statisk elektrisitet) godt innsatt med lanolin for smussavvisning, vanntett underside og bærereim er essensielt utstyr for meg. 
    • Dette ville jeg ikke vært det minste bekymret for! Ja, det er jaktinstinkter, men det er to helt forskjellige settinger. Drakamp oppfordrer man til, sau skal behandles pent. I tillegg har man endel andre instinkter og egenskaper som slår inn under gjeting som overskygger. Samtlige av mine siste hunder har konkurrert i klasse 3 i gjeting og vært gode arbeidshunder, alle disse og tidligere hunder har også trent en hel del sport (inkludert en NM-finalist i rally), hvor drakamp er essensielt. Har aldri sett noe sammenheng mellom heftige drakamp-hunder og hunder som biter sau, om de biter sau er det av andre årsaker enn at man har trigget jakt.  
  • Opprett ny...