Gå til innhold
Hundesonen.no

Kastrering


Recommended Posts

Er det normalt at en hund som er kastrert (hannhund) fortsatt jokker på andre hunder?

Hvor lang tid tar det evt før han slutter med det?

Grunnen til at jeg spør er fordi et vennepar av meg kastrerte sin Tibetanske Spaniel for litt over 2 uker siden. Vi var der på besøk for første gang i helga, og han jokket som besatt på Rocky hele tiden.

Til tider var det nesten verre enn før han ble kastrert..

Synes bare det er litt merkelig, men jeg vet som sagt ikke om det er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis har ikke den jokkingen noe med kjønnsdrift å gjøre.Det kan være alt fra stress, usikkerhet til dominans..Er de riktig uheldige blir han verre av å være kasterert.. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre har nevnt her er 2 uker alt for kort tid til at man kan forvente noe resultat. I mellomtiden får eierne bare løfte han bestemt bort hvis han prøver seg, og gjøre det klart at dette ikke aksepteres. Mulig det gir seg av seg selv når kastreringen får "satt seg" litt :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to hanner, den ene er kastrert og den andre ikke. han som er kastrert er en omplassering, og var kastrert når jeg fikk han. (veldig godt egentlig,for han er veldig stressa, og har vært verre enn han er nå vet jeg...) men iallefall, han rir litt enda, men det er kun på store jakker,og store bamser, ikke på andre hunder i det hele tatt. men jeg har jo tross alt en hunderase som er veldig full av hormoner da... :icon_redface:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...