Gå til innhold
Hundesonen.no

MuckBoot

Guest Jonna

Recommended Posts

Skrevet

MuckBoot har jo fått masse bra kritikker i hundesport, men jeg lurte på hvilken erfaring dere med hund har? (Selv titter jeg på dem lave støvlene) Man er jo gjerne litt mer ekstrem enn "andre turfolk" når man runderer og går spor i alt mulig terreng. Fungerer dem? Glipper dem slik vandlige støvler gjør? Blir dem fuktige eller puster dem så bra som reklamen sier?

Evt: kan noen dele hvilken str dere kjøpte i forhold til det dere normalt bruker? Ettersom det er en nettbutikk som selger så hadde det vært kjekt å vite :lol:

Skrevet

Jeg vant en konkurranse her på sonen, og i premie fikk jeg disse MuckBootsene. De er veldig gode å ha på og glipper minimalt. Jeg bruker dem når jeg går tur etter regnvær og nå når snøen tiner (vått i marka), og de fungerer utmerket. Jeg blir ikke klam på føttene og jeg frøys ikke i vinter med de.

Jeg har størrelse 39/40 i MuckBootsene og bruker normalt 38/39, mest 38.

Guest Per Olav
Skrevet
MuckBoot har jo fått masse bra kritikker i hundesport, men jeg lurte på hvilken erfaring dere med hund har? (Selv titter jeg på dem lave støvlene) [--]

Evt: kan noen dele hvilken str dere kjøpte i forhold til det dere normalt bruker? Ettersom det er en nettbutikk som selger så hadde det vært kjekt å vite :lol:

Jeg har brukt halvhøye MuckBoots og de lave kalosjene i ca et år og kan ikke få fullrost dem. M h t størrelsen bør du bestille et nummer større enn det du vanligvis bruker.

--

Per Olav

Skrevet

Hei!

Hyggelig å høre at du likte premien :lol: Skikkelig fottøy er jo en fordel når man har hund og skal ferdes ute i marka.

Jeg er ekstremt glad for at jeg valgte MuckBootsen, kan ikke være foruten dem. Som du selv sier, skikkelig fottøy er en fordel når man har hund.

Skrevet

Takk for svar :lol:

Det blir vell en liten bestilling av støvler/boot's i morgen da.

Skrevet

Kan ikke få rostdem nok.. vurderer å gifte meg i dem.. nei da, så ekstremt er det ikke, men det lite hva skotøy angår jeg har trives så godt i som dem..

men neste gang skal jeg kjøpe et par med såler som ikke glir i snø. (undersiden på mine er ikke så "knudrete" som de burde være)

Skrevet

Kjøpte de i går og skal ut å teste nuh... Jeg kjøpte størresle 38 og det er det jeg bruker til vanlig.Jeg fiikk beskjed om at det ikke måtte stramme noe steder for da ville jeg fryse, men det strammet jo ikke.Synes de virket romslige.*løpe ut å teste muck boots*

Edit; nå er de testet i øsepøse regnvær, gjørme og snø.Det aner meg allerede at dette blir et av årets beste kjøp, de hold på varmen selv i tung våt snø, de ble ikke våte, de var behagelige å ha på seg (jeg får gnagsår bare jeg kikker på nye sko stort sett) og sist men ikke minst så hadde de et godt grep. Det er viktig for folk som ikke har skjønt at man skal følge den smale sti i skogen og når man skal

prøve å bremse 25kg ivrig belger på sporet i vanskelig terreng. Det ble ikke så lang tur (time ca), for noen var slitne og stresset etter å blitt stilt ut i går, men det kjennes ut som dette er støvler som holder en skikkelig langtur og. Fine støvlene :lol:

Guest Christine
Skrevet

Nei, jeg gir meg :o

Jeg må også kjøpe sånne sko :P

Flotte Obs! sport her på Lade, har skjønt det:)

På hylla står mine fremtideige sko :icon_redface:

Skrevet

Nei, jeg gir meg :icon_redface:

Jeg må også kjøpe sånne sko :o

Flotte Obs! sport her på Lade, har skjønt det:)

På hylla står mine fremtideige sko :P

har de dem på Obs!'en? Oioi.. Er skikkelig frista jeg nå, trenger gode sko til utstillinger framover!

Skrevet

Jeg kjøpte meg også Muck-boots i vinter - og er strålende fornøyd. Jeg har ikke brukt andre støvler enn dem de siste månedene. De har super passform til mine bein (litt korte og breie...), og sålen (har de halvhøye grønne) sitter utrolig godt i terrenget (på vått berg m.m.).

Jeg føler imidlertid at jeg blir ganske fuktig på beina i dem, men det merker jeg jo ikke før jeg er hjemme og kan skifte på meg tørre sokker da :D. Uansett - de har blitt min favoritt enn så lenge !

Angående størrelse så er det nok lurt å kjøpe ett nr større enn det man normalt bruker ja.

Siri

Skrevet

Så må jeg bare spørre.. Er dette sko beregnet for høst/vinter/vår eller er det slike man kan bruke på sommeren også (i skogen)?

Har brukt opp mine lave Ecco goretex sko som jeg forgudet..Brukte de omtrendt hele året;) Når en går spor og runderer på sommeren så vil en jo ha noe som er vanntett helt nederst om en skal traske i myr (noe jeg har en vane for å gjøre), men som ikke blir så varme at tærne smelter..

De høye turskoene mine er rett og slett for store, tunge og varme til å bruke på sommeren.. men de blir nå brukt rundt 1+time® i skogen hver dag...

Guest Jonna
Skrevet

I beskrivelsen så står det: Egner seg godt til bruk i temperaturer fra +15 til -20 grader.

Uansett så syns jeg ikke noen sko, unntagen sandaler, er behagelige ved 20 gradet. Jeg kommer nok til å bruke em i fuktig sommer skog.

Skrevet

Kan man få kjøpt de i butikker også?

Isåfall vet noen om en i Oslo-området som selger de?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...