Jump to content
Hundesonen.no

Felles trening?

Huldra

Recommended Posts

Hei!

Er det noen som vil samles en dag for å trene? I den forbindelse må jeg vel si at Tulla har fremdeles løpetid, så hannhunder som ikke takler det, trenger ikke å stresses opp ved å komme.. :lol:

Vet ærlig talt ikke om noen fantastisk plass å trene, men den plassen hvor Ask, Tinka, Milo og Dennis var, virket jo bra? Hvor var egentlig det? :D

Skal vi prøve å få det til i løpet av uka, hvis folk er interesserte?

• Replies 71
  • Created
  • Last Reply
Guest Christine

Jeg viiil :lol:

Men jeg har en ridende hannhund som rir på både hannhunder og tisper:P(les: ser ikke forskjell)

Vi var på en skole da.. :D

Skolegård :P

Altså..Er ikke sikker på om jeg komemr da, imot at Milo er hannhund :D

Jeg er med!! :lol:

Vi var på skolegården til Kalvskinnet skole (v/Prinsen kino), veldig fint. Inngjerdet og med benker og sånn.

Tirsdag skal jeg på hundetreff og på onsdag skal jeg på trening med retrieverklubben, men ellers er jeg ledig alle dager så vidt jeg veit (bortsett fra søndagskvelden om en uke). Hvilken dag foreslår dere?

Så flott at mange vil være med! Vi kan vel trene på det vi har lyst til? Jeg for min del må trene litt på enkle ting, som sitt og ligg og sånt, med andre hunder til stede. Og kanskje også litt innkalling, hvis det går an å slippe hundene der. Er så vanskelig å få det til uten at det er lagt opp til det, hvis folk skjønner..? :icon_redface:

Synes det høres ut som en bra plass å være på, på den skolen.

Er det noen som har forslag til dag? Tror kanskje Tulla er litt sårpotet (heh, har såre poter, ikke poteter, altså.. :o), men det bryr vi oss ikke så mye om.. For min del kan vi faktisk trene i dag, ellers så er jeg ledig de fleste kvelder/ettermiddager i uka, bortsett fra helgen og kveld på torsdag.

Guest Christine

Hmm.......Det går an å sleppe hundene på denne skolen ja :icon_redface:

Kanskje vi kan gjøre det om igjen, en annen gang, så slepper jeg og min ridende hannhund å være til bry for en løpsk tipse?! :o

Hvis du tror du kommer til å få noe ut av treningen, så kan du jo komme, men at han ikke går løs, fx, med mindre du vil prøve en innkalling med løpetispe i nærheten, eller noe? Det er jo viktig å trene med løpetisper til stede også, men hvis du tror det bare blir tull, er det kanskje greit å ta det en annen gang? Så lenge han ikke rir konstant på Tulla, slik at vi ikke får trent, så er det helt ok for min del. Vet ikke hvor konsentrert Tulla vil være heller..

For min del kan vi trene flere ganger denne uka, så i stedet for å finne en dag som passer for alle, kan vi finne to dager, så kan folk velge? Er det egentlig noen som har mulighet i dag?

Det er jo opp til deg, Christine! :o Hvis du ikke tror Milo klarer å konse, så skjønner jeg jo at du ikke vil stresse han unødig..

Men det er bare å hive seg med, altså! :icon_redface:

Guest Christine

Hmm...Nei, jeg orker ikke-.....

Har det kanskje noe med at vi var på skog tur med Kjersti og Taika i dag, at jeg må sykle med han i kveld OG øve til tentamen i morgen? :icon_redface:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Når jeg fjerner meg selv eller han fra situasjonen begynner han å bjeffe, forså å fortsette atferden. Setter han da bak en grind eller går inn på ett annet rom hvor han ikke har tilgang. Det er ikke i forbindelse med mat, men han blir lett oppgiret. Han kan også være litt munnete bare ved vanlig kos også, og merker at etter 1,5 år begynner jeg å bli litt lei av de tennene. 
    • Det er litt vanskelig å si uten å se hunden og situasjonene. Hva skjer når du fjerner deg selv (eller ham?) fra situasjonen? Jeg antar at du gjør det slik at han ikke kan nå fram til deg, enten gjennom stengt dør, grind e.l. Det kan kanskje hjelpe å evaluere situasjonene det skjer i. Blir han for oppgiret? Er det i forbindelse med mat? Bruk av for sterk belønning i trening? Sammen med andre hunder? Prøv å forutse situasjonene, være i forkant, og roe ned før det tipper over. Det er også viktig at han får nok mental og fysisk aktivisering, men mye kan også trigge overslagshandlinger. Jeg ville satt meg ned og skrevet en oversikt over de gangene det har skjedd, se på likheter, og prøve å unngå eller forutse og forebygge situasjonene først og fremst. I selve situasjonen ville jeg tvert avbrutt og oversett hunden. Og med en så intens rase er det viktig å være konsekvent, for hver gang han opplever at han oppnår noe med biting så blir det vanskeligere å trene det bort.
    • Hei! Har en Jack Russel Terror på 1,5 år som fortsatt er ganske bitete når han ikke får viljen sin.  Har prøvd å trene det bort med "au" som kontaktlyd, fjerne meg selv fra situasjonen og fryse helt uten noe hell.  Er det noen som har noen gode tips? Han har forsåvidt alltid vært litt "munnete". 
    • Våren er her, deilig å kunne gå tur  i skogen igjen.  Ellers har vi klart kvalifiseringsprøven for jakt, første delmål nådd for 2025
    • Lurer på hvorfor kjettinglenker har gått av moten. Lett etter og bare funnet en kjip, for lang, med nylonhåndtak. De er utrolig praktiske når en har villstyring. Ikke kan de tygges istykker, og med den deilige tyngden kjenner en hundens bevegelser umiddelbart, om en ikke ser på den.  Når ble de avlegs? Ønsker meg en tykk og tung kort en med lærhåndtak. 
  • Nylig opprettede emner

• Create New...