Gå til innhold
Hundesonen.no

Hannhund på 1 år som ikke reagerer på løpetidstispe

Nina

Recommended Posts

Jeg har en hannhund på 12 mnd, snart 13 mnd som ikke reagerer på tisper med løpetid. Idag var vi å gikk tur med ei tispe som hadde løpetid, og Ero bare luktet litt og brydde seg ikke noe mer. Er det egentlig normalt at en såpass gammel hund ikke reagerer på tisper med løpetid? Det skal også sies at han kun har fått den ene testikkelen hvis det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hmm..Nå er jo ikke jeg noe ekspert på sånnt da, men...

Milo hadde ikke interessen han heller...Møtte tisper med løpetid ofte, og han brydde seg ikke..

Men nå i det siste(netopp fylt 4)viser han interesse som bare det, ententispa har løpetid eller ei.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, hugo skjønte ikke noe sånt før han var nærmere to. Da skjønte han at noen tisseflekker lukter bedre enn andre.. Tror ikke han kobla tisseflekkene til løpetidstispe før han var nærmere toogetthalvt. Hadde en fin situasjon der en løpetidstispe var i hagen vår og ville vise seg frem, og hugo bare var opptatt av der hun tisset, ikke hunden.

Jeg ville bare vært glad hvis jeg var deg.. Forhåpentligvis slipper du mye av hysteriet når naboen begynner å løpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare glad til jeg, og håper at han fortsetter slik til han skal kastreres i sommer. Men jeg synes bare at det virket rart at han ikke brydde seg noe større om tispa med løpetid, og derfor måtte jeg jo spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pondus reagerte heller ikke noe særlig på tisper med løpetid før hav var rundt 2 år. Han reagerte heller ikke når Kara hadde løpetid, og det er jo i samme hus. Hun dytta borti han og stillte seg opp, mens han bare stod der og så dumt på henne. Men etter fyllte 2, da ble det liv i leieren for da gikk det opp et lys for han...Han ble rett og slett helt idiot og bare peip hele døgnet. Nå er han kastrert og deilig var det, for nå får både vi og han sove om nettene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om hannhunder som ikke bryr seg om løpetisper før de står(altså er klare), men det finnes vell også de hannhundene som ikke finner ut hva dette dreier seg om før de blir eldre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hvor langt i løpetiden tispen er kommet. Mange hannhunder reagerer ikke før tispen er "klar" til å pares. Min tispe har hatt løpetid i fem dager nå og vi har enda ikke møtt noen hannhunder som har reagert på løpetiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare glad til jeg, og håper at han fortsetter slik til han skal kastreres i sommer. Men jeg synes bare at det virket rart at han ikke brydde seg noe større om tispa med løpetid, og derfor måtte jeg jo spørre.

Ja, bare vær glad til du. Den hunden jeg vokste opp med viste absolutt aldri noen interesse for tisper med løpetid. Så vi var innmari kry og tenkte vi hadde en homofil gutt i hus.... MEN, så møtte han den store kjærligheten!!! Så det viste seg at gutten virkelig hadde interesse, men på et meget moderat plan enn hva jeg opplever med Sofus gutten den dag idag......Foretrakk den forrige monogame gutten fremfor denne lille krabaten

:-)

Men uansett, det er iaf ikke noe farlig at han ikke bryr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på det jeg også, Vala! Mye mulig han er homo da! :o Hihihi

Jeg er ihvertfall ganske så sikker på at Tequila er lesbisk! Hun blir helt tulling når andre tisper har løpetid, hun oppfører seg som en hannhund, slikker og blir helt håpløs å få kontakt med...! :rolleyes::icon_redface: Men men, det er helt i orden å være litt anderledes! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på det jeg også, Vala! Mye mulig han er homo da! :o Hihihi

Jeg er ihvertfall ganske så sikker på at Tequila er lesbisk! Hun blir helt tulling når andre tisper har løpetid, hun oppfører seg som en hannhund, slikker og blir helt håpløs å få kontakt med...! :rolleyes::icon_redface: Men men, det er helt i orden å være litt anderledes! :P

Hehe, ja ikke sant.. Rart med det, så fort pelsene oppfører seg _litt_ anderledes enn hva alle "skrekk scenarioene" eller "rosa sky" historiene arter seg, så antar vi at de ikke er helt som det store flertall.

Hehe, sånn som Sofus nå. Ute på turen så møtte vi et enormt svært "beist". Jeg smelta helt på avstand og Sofus, som vanligvis blir helt gira og vil hilse til tross for faren for å rive av armen min, smalt pent ned i sitt og nærmest sikla forventningsfullt mot denne store pelsen. Pinlig å si det, men jeg ante ikke litt hva det var for en rase engang. Men ble fortalt at det var en Engelsk Mastiff (løp rett hjem og sjekket det på Canis etterpå). Fy pokker så utrolig lekker den var. Merkelig ting å si om en mini ponny i hundeformat, men dog! Men uansett, Sofus reagerte helt totalt atypisk i forhold til seg selv, men det gikk raskt over gitt... og gutten var i fyr og flamme over å nærmest kunne gå under magen på dette fornemme dyret.. hehe, eieren var heller ikke så ille om jeg kan få sagt det!

Sukk.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle hunden min var livredd tisper med løpetid, han gjorde alt for å unngå dem og det kunne ende med at han klatret opp i fanget mitt for å komme vekk.

Diego er 15 mnd nå og han bryr seg ikke om tisper med løpetid.

Men nå er han jo en ekstremt merkelig hund.

Cody er jo bare valpen enda, så han reagerer heller ikke. Hehe.

Så vil ikke si det er uvanlig, men at du heller er heldig. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...