Jump to content
Hundesonen.no

Hvordan få film opp uten url til annen side?

Renate A

Recommended Posts

Lurer litt..hvordan skal jeg klare å få folk til å se filmene mine uten at jeg laster dem opp på Photobucket??

På mange hjemmesider jeg er på så trykker jeg på en link også kommer min Windows Media player automatisk opp, hvordan får man til dette?? Koder??

Noen som kan hjelpe meg? :)

Da må du laste opp filmen til ditt eget hjemmesideområde. Så legger du inn denne koden på siden hvor du vil vise filmen:

<embed type="application/x-mplayer2" pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/" src="filmen_du_vil_vise.wmv" height="310" width="320" displaysize="4" name="MediaPlayer1" AutoSize="true" showcontrols="true" showstatusbar="1" enablecontextmenu="0" invokeURLs="false" autostart="true" ></embed>

Last opp filmen på ditt webhotell akkurat som en vanlig htmlfil eller et bilde.

så skriver du:

"Her er film av Chicka" og så linker du til den filmfilen, akkurat som det skulle vært et bilde. Skal jeg linke til en film av Mona på min hjemmeside må jeg bruke f.eks denne linken:

www.miniulven.com/film/knurr.zip :)

Skjønte du det?

EDIT: Havana, hva er alle kodene til?

EDIT: Havana, hva er alle kodene til?

Alle kodene er der for at filmen skal fungere best mulig i ulike nettlesere og at du får muligheter til å velge om du vil at filmen skal starte av selv eller ikke, størrelse, med eller uten knapper, med eller uten statuslinje, m.m... Mye nyttig der :)

EDIT: Når jeg klikker på en filmlink på siden din får jeg opp en dialogboks med spørsmål om jeg vil laste ned filmen eller ikke. Den åpnes ikke direkte i windows media player.

Laste opp flimen til hjemmeside området?? vil det si at jeg kan legge den der jeg har blider??
Du laster opp filen som en hvilken som helst annen fil og du kan godt legge den sammen med bildene dine.

MEN jeg får ikke filmen inn i samme mappe som bilder og ikke får jeg til den koden...jeg gjør sikkert alt feil her nå..

Hvordan laster du opp filer til siden din? Bruker du dreamweaver, et annet ftp-program eller laster du det opp direkte via kontrollpanelet til webhotellet ditt?

Tror jeg hadde lastet inn filmen feil, nå laster den inn iallefall...tar tid for det er gangske lang film. :lol:

Spennende om det går, sitter helt på nåler her. :D

Tror ikke du har skrevet riktig path til filmen, hvis ikke filmen ligger i samme mappe som provefilm.htm, da?Du må også ha med mappennavnet. For å være sikker på å få med alt kan du jo ta med alt sammen:

src="http://www.renatea.com/navnpåbildemappen/navnpåfilen.wmv"

Den virker nå. Så fin film - ble helt rørt, jeg!

Den koden jeg skrev, var hvis du vil at filmen skal åpnes direkte på siden (sånn som på sidene til Isak og Theo). Men det fungerer jo helt fint sånn som du har gjort det nå :lol:

Den virker nå. Så fin film - ble helt rørt, jeg!

Den koden jeg skrev, var hvis du vil at filmen skal åpnes direkte på siden (sånn som på sidene til Isak og Theo). Men det fungerer jo helt fint sånn som du har gjort det nå :lol:

Tusen takk!

Jeg lærte når jeg holdt på å miste hun i høst at man skulle sette pris på dentiden man har sammen dyrene sine, derfor tenkte jeg å lage den, kanskje andre også tenke over å gi hunden en ekstra klapp. :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Når jeg fjerner meg selv eller han fra situasjonen begynner han å bjeffe, forså å fortsette atferden. Setter han da bak en grind eller går inn på ett annet rom hvor han ikke har tilgang. Det er ikke i forbindelse med mat, men han blir lett oppgiret. Han kan også være litt munnete bare ved vanlig kos også, og merker at etter 1,5 år begynner jeg å bli litt lei av de tennene. 
    • Det er litt vanskelig å si uten å se hunden og situasjonene. Hva skjer når du fjerner deg selv (eller ham?) fra situasjonen? Jeg antar at du gjør det slik at han ikke kan nå fram til deg, enten gjennom stengt dør, grind e.l. Det kan kanskje hjelpe å evaluere situasjonene det skjer i. Blir han for oppgiret? Er det i forbindelse med mat? Bruk av for sterk belønning i trening? Sammen med andre hunder? Prøv å forutse situasjonene, være i forkant, og roe ned før det tipper over. Det er også viktig at han får nok mental og fysisk aktivisering, men mye kan også trigge overslagshandlinger. Jeg ville satt meg ned og skrevet en oversikt over de gangene det har skjedd, se på likheter, og prøve å unngå eller forutse og forebygge situasjonene først og fremst. I selve situasjonen ville jeg tvert avbrutt og oversett hunden. Og med en så intens rase er det viktig å være konsekvent, for hver gang han opplever at han oppnår noe med biting så blir det vanskeligere å trene det bort.
    • Hei! Har en Jack Russel Terror på 1,5 år som fortsatt er ganske bitete når han ikke får viljen sin.  Har prøvd å trene det bort med "au" som kontaktlyd, fjerne meg selv fra situasjonen og fryse helt uten noe hell.  Er det noen som har noen gode tips? Han har forsåvidt alltid vært litt "munnete". 
    • Våren er her, deilig å kunne gå tur  i skogen igjen.  Ellers har vi klart kvalifiseringsprøven for jakt, første delmål nådd for 2025
    • Lurer på hvorfor kjettinglenker har gått av moten. Lett etter og bare funnet en kjip, for lang, med nylonhåndtak. De er utrolig praktiske når en har villstyring. Ikke kan de tygges istykker, og med den deilige tyngden kjenner en hundens bevegelser umiddelbart, om en ikke ser på den.  Når ble de avlegs? Ønsker meg en tykk og tung kort en med lærhåndtak. 
  • Nylig opprettede emner

• Create New...