Gå til innhold
Hundesonen.no

Å vise hundens tenner/bitt selv


Mini

Recommended Posts

jeg ble bedt om dette en gang fordi Ask nektet å la dommeren se på tennene hans, men dommeren var nokså oppgitt i stemmen da hun ba om det, så jeg trur nok det er ønskelig at hunden tolererer at dommeren ser på det. går litt onnpå det med temperamang og lynne det der med tannvisningen på utstilling. altså kan man få trekk om hunden nekter å vise dommeren tennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hundene stilles så bør den jo også tåle at noe så normalt som at dommer sjekker tender og bitt.

Men jeg har selv vært utefor å måtte vise bitt/tender for dommer på Samojeden vår, men aldri på japanerene våres. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på både rase og dommer.

Om problemet er at hunden trekker seg litt, ville jeg latt dommeren se på tennene, og ta det som trening. På noen raser vil hunden få trekk av noen dommere, på andre ikke.

Om du derimot mistenker at hunden kan komme til å bite, ville jeg bedt om å vise tennene selv uansett, og heller trene mer på tannvisning til en annen gang (eller sluttet å stille ut).

Glemte å si: På noen ganske få raser er det som regel helt greit at utstillerne viser tennene til hunden selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

På schäfer er det egentlig flere muligheter på tannvisning, dommer kan gjere det, handler, og eier kan og gå inn og ta tannvisning, men det blir ganske negativt signal om eier selv må gå inn og gjere dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...