Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundedekken.com


Havana

Recommended Posts

Synes det var en veldig flott og ryddig side jeg. Akkurat nå sitter jeg på jobb. Her har vi veeeldig treig internett, men siden din kom opp med en gang. Nesten slik at jeg fikk følelsen av at jeg var hjemme på min pc :rolleyes: Er ikke sikker på hvordan du har fått dette til, men det var veldig posetivt ;)

Ellers er det bare en liten ting. Det er at du må endre til Copyright ©2006 :)

OT: Har du "oppskrift" til et dekken som er fint til å bruke i runderingstreningen? (Det må være veldig tettsittende til kroppen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ro ned språkbruken og hakkingen på hverandre her nå.

Havana ba om kritikk, og det er ikke kritikk å bare si at alt er kjempeflott og bra. Det Tuppetroll skrev var ikke noe "verre" enn hva f.eks Scorpioen også sa, de lurte bare på bilder/mer grafikk begge to. Så nå går vil tilbake til å snakke om siden, og ikke hverandre.

Om siden så syns jeg den var fin og oversiktlig, ikke noe rot her i det hele tatt. Skulle jeg sydd dekken (eller telt til Mona, haha) så kunne jeg nok plukket tips herfra. Men jeg er også enig med de andre, hadde vært morsomt å se noen bilder også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger. Har ikke fått mer kritikk enn jeg kan takle. Hadde nesten ventet meg mer :) Siden har hele tiden blitt nedprioritert av andre prosjekter. Den får nok ikke første prioritet fremover heller, så det tar nok litt tid før neste utgave blir ferdig. Men det er jo stadig folk inne på den og da er det jo greit om den ser litt ordentlig ut.

Crizpo (OT): Har desverre ingen flere oppskrifter på lager. Men på hundene mine har det ikke vært noe problem å ta seg frem i buskaset med det dekkenet. (Har en hund som jeg omtrent ikke ser på tur noen ganger. Hører bare rasling i nærheten. Vurderer å omregistrere han til "norsk kratthund" ;) ) Hvis du får størrelsen på dekkenet riktig og flikene som holder understykket blir brede nok, sitter det ganske stødig. Til skogsbruk kan det være en fordel å lage det i et litt glatt stoff som ikke hekter seg fast i alt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, ooh, jeg har laget "regnkåpe" til Alex etter det mønsteret ditt. Ble ikke helt perfekt, for symaskina

tok kveld før jeg var ferdig med kantene. Skal prøve å få ordna bilde i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt til å gi hundedekken-siden vår en ansiktsløftning. Den nåværende siden er noe jeg satte sammen i full fart for en god stund siden. Det er mye der som jeg ikke er fornøyd med.

Før jeg setter i gang, kan det være greit å høre hva dere syns er positivt/negativt med siden. Er det noe som burde vært forklart bedre, sett penere ut, noe som mangler eller noe som bør fjernes? Altså ting som går på selve presentasjonen og forklaringen - er ikke interessert i forslag om f.eks mønster til hel dress eller potesokker. Trenger heller ikke så mye tilbakemeldinger på koding og sånt. Der vet jeg selv hvor svakhetene ligger :)

http://www.hundedekken.tk

Siden din var kjempe lekker syns jeg :) Du er kjempe flink til dette, og fargene var kjempe fine de passa sammen. Gøy å lese på siden din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet tråden for OT-innlegg. Hold dere til topic som moderator i tråden tidligere har bedt om, noen av dere skal også ha fått pm.

§6.1

Enhver anmerkning eller advarsel du får fra moderatorene skal du adlyde umiddelbart. Har du spørsmål eller kommentarer til moderatorenes jobb skal disse rettes per PM til administrator.

§6.3

Er du uenig i en moderators avgjørelse, skal du ta dette opp med vedkommende på PM. Du skal IKKE starte en åpen diskusjon om dette på forumet. Føler du deg fremdeles urettferdig behandlet, kan du ta kontakt med en av Administratorene som har det siste ordet.

Ytterlige kommentarer slettes uten varsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Regnkåpa" til Alex. Ser veldig lang (og litt rar) ut når halen står opp, men passer finere når halen ligger

ned. Han går jo ikke konstant med halen i den vinkelen. (bare nesten)

Så fint! Bildet skal legges ut på siden. Tusen takk :)

Jeg kan ikke sy, men hadde vært skikkelig gøy og prøvd...tror jeg skal sende link til siden din til mamma med mål på chicka..hint hint..
Hvis moren din tar hintet får du sende et bilde når det er ferdig :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jammen jeg skal prøve på det dekkenet selv også jeg.. :)

Forøvrig likte jeg sidens design veldig godt. Enkelt og lett å finne fram i. Negative ting finner jeg ikke, bortsett fra det som allerede er nevnt.

Så takk for linken.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin side :P

Men jeg må nok innrømme at jeg har sett "bedre" :lol:, av deg også egentlig..

Nå skal jeg være helt ærlig her, det er jo for "ditt beste" :P

:

* Syns ærlig talt den ble litt "kjedelig"

* Kanskje kunne du bruke litt lysere bakgrunnsfarge eller en (annen)pastellfarge, og ha en litt "knærsere" farge på selve innholdet (edit: her må jeg forklare meg nøyere: om du har feks en lys pastellfarge i bakgrunnen slik du har, og en hvit som hovedramme, men at innholdet, altså bildene og overskriftene og slikt er i litt "knærsere" farge f.eks)

* Forsiden kunne kanskje vært litt kortere slik at man slapp og bla nedover, men det er jo ikke sånn kjempenøye ;)

* Toppbanneren kunne vært litt mer "spennende" kanskje selve den hvit, men med hunder som har på seg nokså "knærse" dekken, eller pastelldekken, eller bare dekken.. (Bare lufter tanker her altså)

* Fargen på gjesteboken kunne kanskje vært litt mer i samsvar med resten av siden

* Kanskje kunne du brukt levende hunder som demonstrasjon?

* En ting jeg lot merke til: linken til siden til isak og theo var ikke en direktelink ;)

* Oversiktelig og pen side :D

* Teksten var lettleselig og det var enkelt å se hvordan en skulle gå frem :P

Ikke ta dette ille opp!

Bare sa min fulle og ærlige mening, kanskje litt for ærlig, men jeg håper du forstår :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta dette ille opp!

Bare sa min fulle og ærlige mening, kanskje litt for ærlig, men jeg håper du forstår :lol:

Helt i orden :D Er ikke så veldig fornøyd med siden. Det er mye som bør gjøres der, og den har ikke blitt oppdatert på legne. Dvs. den har aldri blitt oppdatert. Lagde den i full fart i fjor og etter det har den bare blitt stående der.

Gjesteboka er en håpløs, uoversiktlig og ikke spesielt pen sak fra Bravenet (Ingen som har skrevet noe i den, uansett :P). Vurderer å droppe hele gjesteboka, evt. bytte den ut med en som er ryddigere og mer estetisk.

Har vurdert å bruke foto for å vise fremgangsmåten, men kom fram til at det var lettere å beskrive det med illustrasjoner. Blir så mye jobb hvis jeg både skal sy, stille opp hundene og få tatt gode fotografier av hele prosessen. Har heller ikke ambisjoner om eller tid til å gjøre noe stort prosjekt ut av dette. Men fotogalleri av hunder med ferdige dekken blir det nok :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 4 months later...

vet ikke om du har forandret mye, men jeg synes siden er veldig god. Enkel og oversiktlig. For en slik type side synes jeg det ikke burde værte så "fancy".

Men bilder av hunder emd dem i bruk er jo absolutt positivt, samt at du kan utvide presentasjonen om du konstruerer mer hundeustyr;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det er en enkel og grei side. Og syns det er bra den ikke blir for "fancy". Det ville tatt bort mye av fokusen på det siden egentlig handler om.

Men savner flere bilder av ferdige dekkener da :angry: Men ellers en flott side :angry:

(skal prøve å sy en vakker dag jeg også) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for fine tilbakemeldinger :o Jeg har ikke endret noe på utseendet på siden på en stund, men kommer til å skifte til et vårdesign snart. Denne gangen ville jeg bare si i fra at siden har skiftet adresse. Vi hadde brukt opp kvota for reklamefritt tk-domene, og jeg skulle også teste ut et webhotell, så da passet det fint å gi siden et eget domene uten reklame.

Bilder av ferdige dekken kommer det nok flere av etterhvert. Men da må folk være flinke til å sende inn bilder!

Det hadde vært fint å få bilder av noen store hunder med dekkenet også. Vet det er folk med både grand danois, ridgeback og ambull som har sydd, men så langt har det bare vært småhundeierne som har bidratt med bilder.

Om det kommer oppskrifter til flere dekken, gensere eller potesokker, får vi se på etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...