Gå til innhold
Hundesonen.no

Møkkaposer

Sirup

Recommended Posts

Skrevet

Hva bruker dere til møkkaposer når dere plukker dritt etter hunden? Kjøper dere egne hundebæsj-poser? Bruker dere handleposer fra butikken? Og hva gjør dere med dem? Kaster dem i søpla? Komposterer dem?

Skrevet

Kjøper i vanlig matbutikk. Bruker de man får kjøpt på KIWI, de er litt tykkere.

Pleier å kaste de i vanlig søppeldunk.

Skrevet

Bruker svarte poser, kjøper dem i dagligvarebutikker. Kreperer om vi en gang har kjøpt poser uten hank! Aller best liker jeg denne typen:

4d179cc622ed128b76700c83586d4bc7.jpg

Kaster posene i nærmeste søppelkasse som det passer seg å kaste i (går ikke opp noen sin hundre meter lange oppkjørsel for å kaste posen, men ser ikke på det som uhøflig å kaste posen i søppeldunken deres om den står nærme veien). Setter aldri igjen poser i naturen, da lar jeg heller dritten ligge uten pose. Hender dog at jeg lar posen ligge til hjemveien hvis jeg veit at jeg skal gå samme vei tilbake, og at det er veldig langt til neste søppeldunk på turen jeg har planlagt å gå.

Skrevet

Jeg bruker posene som jeg får kjøpt på obs, for de er tykkere enn andre poser jeg har prøvd. Tar posen med meg hjem og kaster den i søppeldunken.

Skrevet

Bruker litt av vhert.. jeg er aldri tom, kan bruke brødposer også om det kniper.

Kjøper stort sett poser i dagligvarebutikken

Kaster herligheten i søpplekasser, helst de offentlige..

Endret av Mod: slo sammen dobbelpost :)

Skrevet

Liker ikke poser med knyting, blir så innmari mye pose til så lite bæsj.. ;)

Jeg tømte ICA butikken jeg jobba på før for en type hundeposer som desverre hadde gått ut av produksjon, tror jeg kjøpte 15 ruller eller noe. :) Har enda av de, de knitrer ikke i lomma (viktig!) og er ganske tykke (tror jeg må på KIWI eller obs å se neste gang jeg må kjøpe).

Og jeg kaster de helst i offentlige søppeldunker.

Skrevet

Bruker svarte poser, kjøper dem i dagligvarebutikker. Kreperer om vi en gang har kjøpt poser uten hank! Aller best liker jeg denne typen:

4d179cc622ed128b76700c83586d4bc7.jpg

Kaster posene i nærmeste søppelkasse som det passer seg å kaste i (går ikke opp noen sin hundre meter lange oppkjørsel for å kaste posen, men ser ikke på det som uhøflig å kaste posen i søppeldunken deres om den står nærme veien). Setter aldri igjen poser i naturen, da lar jeg heller dritten ligge uten pose. Hender dog at jeg lar posen ligge til hjemveien hvis jeg veit at jeg skal gå samme vei tilbake, og at det er veldig langt til neste søppeldunk på turen jeg har planlagt å gå.

Sånne bruker jeg også.. de er ganske bra egentlig :)

Skrevet

De med hank knitrer og det skal de ikke gjøre :) Dessuten føles de litt for tynne. De tykke posene i smale ruller er min favoritt, det vil si: nå kjøpte jeg nettopp en rull som var dårlig i sveisen i bunnen :rolleyes: Posen ble veldig lett etter litt svinging fram og tilbake......

Skrevet

.... bare de ikke er vanskelig å få åpna så.. frustrerende og stå der og gnikke og gni for å finne åpningen, gjerne i noen blå grader for å være helt sikker på å redde dagen...

kan jo blåse i dem, men det er kaldt på fingrene lell..

Skrevet

Liker best de jeg kjøper på ICA. Rullen er så liten at jeg putter hele rullen i lomma. Det er ikke hank, men jeg snurrer og knytter igjen før jeg putter den i nærmeste søpledunk som står ved veien. Går liksom ikke inn i hagen til folk for å låne søpledunken. Kvier meg ikke for å kaste den lille svarte posen i andres dunk. De vil vel heller det, enn å ha dritten langs veien. Jeg mener, det er jo en søpledunk vi snakker om?! :)

Skrevet

Jeg synes også Prix posene er best! :) Ikke noe knitring og med hank, men de var altfor små de vi fôret med Labb, så de anbefales ikke om det kommer ekstremt mye ut.. :rolleyes:

Jeg har forresten sett stilige rosa, orange og blå bæsjeposer i Sverige en gang. Litt tøffere med farge på enn de svarte som alltid tyter ut av alle lommene og veskene mine ;)

Skrevet

Liker best hundeposene vi kjøper på Prix. De har hank og er av plast som ikke knitrer. De koster 9 kr for en rull med 40 poser ;)

Pleier å kjøpe de jeg også..

Men hvorfor i all verden er det så nøye om de knitrer da....? :)

Skrevet

Jeg har litt forskjellige poser som jeg har kjøpt litt rundt om kring.

Jeg HATER å gå tom så da er det bedre at det ligger tre ruller enn ingen i gangen når jeg skal ut.

Best liker jeg den som jeg kjøper på Meny som ikke har hang og som ikke knitrer, på en god annen plass kommer posene til Rema som har hank og knitrer.

Skal ta meg en tur på Prix imorgen og kjøpe de posene som ikke knitrer med hank og prøve ut dem. ;)

Jeg bruker ALDRI noe annet enn sorte hundeposer, derfor er jeg så utrolig nøye på at jeg har flere ruller enn jeg egentlig trenger. :)

Når jeg kaster dem så kaster jeg de aldri i naturen, men i offentlige søppelkasser eller prvatekasser som står nære veien (selvom jeg ikke liker å gjøre det, litt flaut om eieren ser meg :) )

Skrevet

De med hank knitrer og det skal de ikke gjøre ;) Dessuten føles de litt for tynne. De tykke posene i smale ruller er min favoritt, det vil si: nå kjøpte jeg nettopp en rull som var dårlig i sveisen i bunnen :rolleyes: Posen ble veldig lett etter litt svinging fram og tilbake......

Finnes tykke poser med hank som ikke knitrer, de bruker jeg mest. Kjøper på Prix :)

Skrevet

Jeg bruker svarte poser, som jeg kjøper på butikken. Bruker ikke ett fast merke, men kjøper omtrent forskjellige hver gang. Posen kaster jeg i søpla.

Skrevet
:) Jeg bruker stort sett bare de som knitrer jeg da ;) Kjøper det jeg får tak i jeg. det viktigste er å ha noen. Hadde vært kult med sånne knæsje farger på bærsjeposer da :lol:Putter det i søpla.
Skrevet

Jeg liker de små svarte som ikke knitrer. De selges på Rimi og kommer i en kjekk rull. Har også en hundeposedispenser til å ha farga hundeposer i men liker ikke de posene. De var ganske fancy i orange og blått men var dyre, gjennomsiktige og knitra veldig. Posene kaster jeg i offentlige søppeldunker.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...