Aya Skrevet 27. April 2006 Rapporter Share Skrevet 27. April 2006 Har noen spørsmål om dette.. Hvis man har en puddel som stilles endel, men som også blir trent aktivt i, f.eks, agility, hvordan løser man dette med tanke på klipp? Er det en utstillingsklipp som egner seg godt til bruks også? Og hvis man klipper den ned i lammeklipp, hvor lang tid vil det ta før den har "fått" en utstillingsklipp igjen? Takker for svar=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LouDan Skrevet 27. April 2006 Rapporter Share Skrevet 27. April 2006 Toilette modern er jo en godkjent utstillingsklipp.. Den er praktisk samtidig Hvis du ser på det første bildet her, så er det den http://www.ridgewoodpoodles.com/Grooming.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lemen Skrevet 27. April 2006 Rapporter Share Skrevet 27. April 2006 Jeg har gått på agility kurs hvor det var en nydelig storpuddel i full kontentinal løveklipp. Frisyren var ikke til hinder for hunden. Eieren hadde flettet pelsen og hadde massevis av strikk til å holde pelsen på plass. Det så kanskje upraktisk ut, men pelsen ble mye mindre flokete på den måten, og da slapp eieren å klippe den ned for å drive med agility. Det fungerte kjempe fint, og den hunden gjorde det skarpt i utstillingsringen samtidig som den trente agility, mener jeg. Har du puddel og vil drive med utstilling blir det automatisk mye pelssstell. Hvor raskt pelsen vokser ut igjen avhenger av hunden synes jeg. Min hund har pels som gror vannvittig raskt, mens en annen puddel jeg kjenner har en mye tregere pels vekst. Det er uansett utrolig stilig å se en puddel i full kontentinal løveklipp "rule" banen, da faller en del fordommer i grus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 27. April 2006 Rapporter Share Skrevet 27. April 2006 http://www.home.no/sirip/puddel_klipp.html Her er en oversikt over ulike klipper.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tuppetroll Skrevet 27. April 2006 Rapporter Share Skrevet 27. April 2006 Jeg har gått på agility kurs hvor det var en nydelig storpuddel i full kontentinal løveklipp. Frisyren var ikke til hinder for hunden. Eieren hadde flettet pelsen og hadde massevis av strikk til å holde pelsen på plass. Det så kanskje upraktisk ut, men pelsen ble mye mindre flokete på den måten, og da slapp eieren å klippe den ned for å drive med agility. Det fungerte kjempe fint, og den hunden gjorde det skarpt i utstillingsringen samtidig som den trente agility, mener jeg. Har du puddel og vil drive med utstilling blir det automatisk mye pelssstell. Hvor raskt pelsen vokser ut igjen avhenger av hunden synes jeg. Min hund har pels som gror vannvittig raskt, mens en annen puddel jeg kjenner har en mye tregere pels vekst. Det er uansett utrolig stilig å se en puddel i full kontentinal løveklipp "rule" banen, da faller en del fordommer i grus. Denne eieren trente jeg med etterpå, og så fort hun hadde fått championatet på bikkja, klipte hun han ned. Tror det er mer praktisk med andre klipp til agility Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bardmand Skrevet 27. April 2006 Rapporter Share Skrevet 27. April 2006 På denne siden er det bilde av en hund med det som kalles "historisk korrekt" løveklipp (man må scrolle et godt stykke ned på siden): http://www.poodlehistory.org/WICK.GIF Vet ikke om utstillingsdommerne ville latt seg imponere, men den er visstnok tillatt i følge den amerikanske standarden - og det er i hvert fall ikke tvil om at den er mer praktisk både på jakt og i andre sammenhenger enn den fullvokste manken på hunden øverst på siden. Redigert - unnskyld, det var bare bildet, her er hele siden: http://www.poodlehistory.org/PGROOM.HTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Line_ Skrevet 27. April 2006 Rapporter Share Skrevet 27. April 2006 Hund i full løveklipp er ikke noe problem Angående toilett klipp er jo den vel og bra, men på utstilling er det desverre mange dommere som favoritiserer løveklippen Så hvis man skal nå langt innen utstilling er det beste en løve (eller babyløve)... Fra barbus klipp til relativt bra løveklipp tar det ganske nøyaktig 1 år (spørs på hunden også da). Farten på agility banen nremses kanskje litt av pelsen, men jeg vil IKKE si den bremses vesentlig! Jeg skal trene/gå agility med felix i løve klipp, og jeg ser ikke det som noen hinder, men jeg synes faktisk det ser ganske så tøff ut B) Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dorab01 Skrevet 27. April 2006 Rapporter Share Skrevet 27. April 2006 Hund i full løveklipp er ikke noe problem Angående toilett klipp er jo den vel og bra, men på utstilling er det desverre mange dommere som favoritiserer løveklippen Så hvis man skal nå langt innen utstilling er det beste en løve (eller babyløve)... Fra barbus klipp til relativt bra løveklipp tar det ganske nøyaktig 1 år (spørs på hunden også da). Farten på agility banen nremses kanskje litt av pelsen, men jeg vil IKKE si den bremses vesentlig! Jeg skal trene/gå agility med felix i løve klipp, og jeg ser ikke det som noen hinder, men jeg synes faktisk det ser ganske så tøff ut B) Hehe. Hei line du kunne ikke legge ved et bilde med felix i løveklipp har så lyst å se han Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Line_ Skrevet 27. April 2006 Rapporter Share Skrevet 27. April 2006 Hei line du kunne ikke legge ved et bilde med felix i løveklipp har så lyst å se han Han har valpeløve, men du kan jo gå inn på hjemmesiden min å se, http://www.dvergpuddel.moo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WheatenMali Skrevet 3. Mai 2006 Rapporter Share Skrevet 3. Mai 2006 Gikk kurs med en med kontinental klipp på puddelen sin, hun satte masse strikker på den så gikk det bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icebluelagoon Skrevet 3. Mai 2006 Rapporter Share Skrevet 3. Mai 2006 Denne eieren trente jeg med etterpå, og så fort hun hadde fått championatet på bikkja, klipte hun han ned. Tror det er mer praktisk med andre klipp til agility Trur ikke det var det det gikk på, det er ganske mye pelsstell og pels å holde styr på så det var vel heller det! Er ikke mindre praktisk med løveklipp i Agility. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar