Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva bør en kjøpe til en valp?

Recommended Posts

Skrevet

Ja jeg akal nå hente hunden min rundt 12 mai, og lurte på hvilke ting det er lurt en har før den kommer??

Har en godel ting fra min forge hund (heh.. veldi mye), men det er nå snart 8 år siden jeg hadde valp sist og jeg skal si at jeg ikke husker så mye.. Så om noen kan fortelle meg hva jeg bør ha, så kan jeg jo finne ut om det er noe nytt jeg må kjøpe meg.. :lol:

Skrevet

Tja, det er egentlig ikke så veldig mye du virkelig trenger til valpen i starten. Men kjøp et lett nylonhalsbånd som er lett å ta av og på, mat/drikkeskål og mat selvfølgelig. Det kan være greit å kjøpe noen leker, slik at ikke valpebitinga går utover dere og møblene, men lekene. Det kan være greit å starte med burtilvenninga fra starten av(hvis du vil bruke bur) så da er det greit å ha et bur også. Klotang og pelsstelleprodukter er lurt å kjøpe, slik at valpen blir vandt til å bli stelt fra den er liten av.

• 2 weeks later...
Skrevet

Nina har vel sagt det meste :D

Men hvilken hund er det du skal få da?

Selv brukte vi bare et lett lite utstillingsbånd til valpen vår de første ukene, det var en kjempe grei måte å venne han til bånd på! Men nå har vi jo en liten rase da :rolleyes:

Frysetørket vom er også supert å ha som godbiter den første tiden, de er myke og ikke for sterk mot en liten valpemage.

Lykke til :P

Skrevet

Jeg har kjøpt:

Matskåler

Leker

Stellesett

Kobbel og halsbånd

Tygge snacks

Bæsjeposer

Edit +:

Seng

Og snart ett bur eller en stor transport kasse

Skrevet

Har hentet valpen ja :D Vi måtte hente den 5 mai, så jeg har hatt den i en uke nå :P

Fant ut at jeg ikke trengte å kjøpe noe utstyr.. Vi må kjøpe et nytt halsbånd, da valpe båndet til min forge hund var for stort, også skal vi kjøpe en id-brikke.. Nye matskåler kjøpte jeg også ;)

Skal skrive om den og legge ut bilder på "Din hund" ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...