Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva bør en kjøpe til en valp?

Recommended Posts

Ja jeg akal nå hente hunden min rundt 12 mai, og lurte på hvilke ting det er lurt en har før den kommer??

Har en godel ting fra min forge hund (heh.. veldi mye), men det er nå snart 8 år siden jeg hadde valp sist og jeg skal si at jeg ikke husker så mye.. Så om noen kan fortelle meg hva jeg bør ha, så kan jeg jo finne ut om det er noe nytt jeg må kjøpe meg.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er egentlig ikke så veldig mye du virkelig trenger til valpen i starten. Men kjøp et lett nylonhalsbånd som er lett å ta av og på, mat/drikkeskål og mat selvfølgelig. Det kan være greit å kjøpe noen leker, slik at ikke valpebitinga går utover dere og møblene, men lekene. Det kan være greit å starte med burtilvenninga fra starten av(hvis du vil bruke bur) så da er det greit å ha et bur også. Klotang og pelsstelleprodukter er lurt å kjøpe, slik at valpen blir vandt til å bli stelt fra den er liten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nina har vel sagt det meste :D

Men hvilken hund er det du skal få da?

Selv brukte vi bare et lett lite utstillingsbånd til valpen vår de første ukene, det var en kjempe grei måte å venne han til bånd på! Men nå har vi jo en liten rase da :rolleyes:

Frysetørket vom er også supert å ha som godbiter den første tiden, de er myke og ikke for sterk mot en liten valpemage.

Lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hentet valpen ja :D Vi måtte hente den 5 mai, så jeg har hatt den i en uke nå :P

Fant ut at jeg ikke trengte å kjøpe noe utstyr.. Vi må kjøpe et nytt halsbånd, da valpe båndet til min forge hund var for stort, også skal vi kjøpe en id-brikke.. Nye matskåler kjøpte jeg også ;)

Skal skrive om den og legge ut bilder på "Din hund" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...