Gå til innhold
Hundesonen.no

Serchaj har kuttet seg på et blåskjell eller noe.

tm100021

Recommended Posts

Vi var i stranden igår kveld og så på bussen hjem og så at han blødde, reiv oppen del av genseren min og bandt det rundt beinet hans, vi kom så hjem og heldigvis var guro der og hjalp meg, hun fikk renset det osv, og vi prøvde og lage en bandasje som han kanske så fort rev opp igjen, men vi fikk ihvertfall renset det og stoppet blødningen og lagt han i buret, jeg har ringt dyrlegen og han sa at de sydde ikke på tredepoten(Hvis det er det heter?) Og sa hva jeg kunne gjøre, han kan ikke løpe og heller ikke gå fort da begynner det og blø igjen, såret er ikke dypt men bredt, det ser ut som om noen har skjært av en bit liksom... Og han "kjenner" ikke smerten, altså han viser det ikke(Ikke halter på foten eller slikker på det..)

Serchaj er som mange vet en mynde, med høy aktivitets behov, og nå får han verken løpt eller gå fort engang,... Han bjeffer og er kjempe frustrert, han er vant til å gå lange turer hverdag og er vant til å løpe mye også, nå får han bare ut i hagen for å tisse... Jeg hjernetrimmer han så mye som jeg kan men det ser ikke ut som om det hjelper, og jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre... Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd å gå litt spor i hagen med ham?

Legg noen godbiter i bløt i en ketsjup flaske en halvtimes tid. Og når vannet har fått "smak" så går du ut i hagen og spruter et spor og så henter du hunden og lar han spore opp (på slutten legger du noen superduper gode godbiter)

Pito er helt kjørt etter et par slike økter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amigo kutta seg på tredeputen for en tid tilbake siden. Han fikk 3 stålstifter i det og kunne belaste med en gang. Jeg gjorde ingenting med det - han hadde kun en tynn bandasje som ramla av etter noen dager. Såret grodde fint og det synes ikke engang.

Så lenge såret gror fint og det ikke kommer betennelse i det så kommer dette til å gå fint. Hunder har generelt god grohud så det går ikke mange dagene før det er tett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...