Gå til innhold
Hundesonen.no

Holdbarhet på godbiter


Mirai

Recommended Posts

Lurer litt på om det er noen som vet hvor lenge man kan ha godbitene liggende i kjøleskapet i en pose før man ikke bør gi det til hunden mer? Tenker spesielt på pølsebiter og fiskepudding. Hadde fiskepudding nå i fire-fem dager, og den tapte seg ikke i det hele tatt, kom bare litt fukt på innsiden av posen, men ikke noe dårlig lukt eller antydning til mugg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å se på holdbarhetsdatoen på pakken med pølser det? Den holde vel ca så lenge selv om du har kuttet den opp i småbiter, vil jeg tro?

Det eneste er jo om du har posen med deg på lange treningsøkter, eller lar den ligge lenge i lommen før du tar den inn i kjøleskapet.

Da vil vel kvaliteten forringes en smule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdbarheten blir dårligere hvis godbitene blir oppbevart lenge utenfor kjøleskapet. At maten er delt i småbiter gjør at overflaten blir stor og eksponeringen for oksygen og bakterier er større. Vil tro at holbarheten på godis sa er kortere enn angitt på pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdbarheten på pakken er reel når pakken ikke er åpnet, når den er åpnet så synker holdbarheten drastisk.

Jeg pleier og åpne pakken med pølser og fryse dem ned i 3 eller fire pølser i en pakke (bruker ca 2pølser pr trening), da er det lettere å holde styr på og hun får aldri dårlige go biter.

Jeg ville ikke gitt hun pølsebiter/fiskepudding som hadde vært inn og ut av kjøleskap + en viss tid i vanlig tempratur i ca 5dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...