Gå til innhold
Hundesonen.no

Myter om hunderaser


Mirai

Recommended Posts

Kjente "sannheter" om raser og hundetrening!

Pitbullen har en hjernefeil, og det er grunnen til at den er forbudt i mange land.

Risensnauzsern har mistet kroppspråket sitt.

Bullterrien har en hjernefeil som gjør at den løper inn i vegger etter den har fylt to år. Det er slik de har fått den spesielle hodefasongen.

Hjernen til Dobbermannen slutter ikke å vokse. De blir gale pga. smerte, da skallen blir for liten for hjernen.

Pitbullen er genmanipulert slik at den naturlige bakteriehemningen hos hunder har forsvunnet hos rasen. Hvis du blir bitt av en pitbull vil du derfor dø i løpet av få dager pga. infeksjoner i blodet.

Schäfere tror ofte at pelskåper med damer inni er levende dyr, som de angriper.

En Pitbull har ikke språk, og angriper alltid uten forvarsel.

Schäfere spiser små babyer

Kamphunder har et drapsgen, som lett lar seg aktivisere ved feil hundeoppdragelse.

Bulldog og bull&terrier rasene låser kjeven. De får krampe i kjeve musklene når de biter, og selv om de vil klarer de ikke å slippe taket.

Pitbullen kan låse kjeven. De har en tapp/låsemekanisme i kjevebeinene som gjør at kjeven går i lås. For å få åpnet munnen på en pitbull må hunden drepes.

Pitbuller er farlige fordi de mangler en enzym i hjernen som kontrollerer bitehemning.

Alle som er bulle eiere har en kriminell hensikt.

Alle eiere av Pitbull og Am.Staff bruker de enten til kamp eller til å kreve inn penger.

En Pitbull har dobbelt sett med tenner, og om en tann skulle falle ut vil det vokse ut en ny en på kort tid.

En Pitbull har en giftig bakterieflora i munnen, så om du mot formodning skulle overleve et bitt, vil du dø av blodforgiftning.

En Pitbull sager med kjevene når den biter for å lage mest mulig skade.

Kuler preller av på en Pitbull.

Fuglehunder er dumme.

Schäfere er feige, og angriper deg alltid bakfra.

Hvis en Pitbull biter deg, så må den bli hengene helt til du kommer til dyrlegen og den blir bedøvet.

De som skaffer seg Rottweiler og andre store hunder, har komplekser og hevder seg gjennom hunden.

Schäferen klarer ikke å rette opp beina når den går. Den kryper når den går fordi den er avlet feil.

Miniatyrhunder kan ikke bli stuerene, fordi de er så små.

Små hunder kan ikke brukes til noe, for de er så dumme. Dette er fordi de har små hjerner.

Belgisk Fårehund valper må ikke tas på, løftes, eller røres av menneskehender før de er 3 måneder. Dersom man løfter dem, klapper dem osv. så blir de gale fordi hjernen er så underutviklet når de er født, at de kan bli hjerneskadet av fysisk berøring før hjernen har festet seg.

Det har vært så mye innavl på Golden Retriver, at de nå har altfor mye hormoner, og blir gale når de kommer i kjønnsmodningen.

Rasen Afghansk mynde kan ikke dresseres.

Rasen Beagel kan ikke være løs, da de stikker.

Basset Hound er avlet fram for å bruke i reklame.

Collie har så små hodeskaller at hjernen sprenger på, og gir dem hodepine.

Gjeterhundfolka ødelegger Border Collien. De er blitt så korte i frembeina.

Man må ikke ha Rottweileren på soverommet, for da vil den angripe deg mens du sover.

Schäfere er feige, de angriper bakfra, mens Rottweilere er mer reale og

angriper forfra.

Lysebrune, enfargete cocker spaniels er aggressive. Dette er en trend.

Spaniels er feige

Du kan ikke ha hundevalper i nærheten av Rottweiler eller Dobermann tisper, for da spiser de dem opp.

Har en Rottweiler eller Dobermann først fått smakt på blodet ditt (uansett grunn), så må du avlive de, for de blir blodtørste og kommer til å drepe deg.

Ingen hunderase har mer ´killer-instinkt´ enn Dobermann. Hvis du slipper alle hunderasene hver for seg løs i skogen og lar de leve der, er Dobermann den eneste rasen som overlever.

Settere er så dumme at når du slipper dem løs nytter det ikke å kalle de inn igjen, for da har de allerede glemt navnet sitt

Om en Afghansk mynde kommer seg løs, må den skytes for å få tak i den igjen.

Afgansk mynde er den eneste hunderasen som er bevist dummere enn andre, derfor går de ikke an å dressere.

Grand danois og kinesisk naken hund er de eneste hunderasene som er i stand til å sulte seg til døde. Dette pga for mye avl, og at noen hunder er ødelagt av dette.

Mange Gordon Settere har ikke hjerne. Tidligere avlet man bort hjernen hos rasen.

Border Collie er født ferdig dresserte.

Border Collie kan ikke gå ordentlig, de bare kryper.

Dobbermann går umotivert rett i strupen på deg, selv om du stirrer på den.

Utstillingshunder må ikke på noen måte lære å sitte, fordi da klarer de ikke å stå på utstilling.

Hvis du parrer en hund med kuperte ører, med en hund med vanlige ører, kan godt noen valper ende opp med kuperte ører, det samme gjelder kuperte haler.

Hundekamp folka har begynt å blande pitbull med ulv. Dette fordi politiet bare er ute etter hunder med kort pels som ligner på Pitbull, mens aggressive hunder som ser ut som polar- eller schäfer blandinger får gå i fred.

Alle hunder stammer fra ulven bortsett fra Chow-Chow. Dette er en liten bjørn.

Greyhounde må ikke få løpe løs uten om på en løpsbane, for da klarer de ikke å stoppe igjen.

Man må ikke løfte opp en Chihuahua. Denne rasen har et hull i hodet, og hvis man løfter den opp kan hjernen falle ut.

En chihuahua må aldri løftes etter nakkeskinnet, da øynene kan dette ut.

Små hunder kan ikke, og behøver ikke gå tur.

Alle små hunder er sinte på store hunder.

Hvis du dunker en liten hund i bakhodet, hopper øynene ut.

Man må ikke gå tur eller leke med irske ulvehund valper pga de er så store at

det vil ødelegge skjelettet dems.

Schäfere er gale og stresset pga. innavel

Røde og svarte Cockere biter fordi de har en genfei. Eller et symptom kalt Cocker syndromet.. Collier lider av det samme.

Dobermann har nesten alltid en hjerneskade, dette fordi at hjernen ikke vokser til maksimalt grunnet for smal skalle.

Papillon og Bichon Frisè hanner står alltid bare på forbeina når de tisser. Dette pga for mye kjønnshormoner.

Aldri sett to retriever hanner sammen. Den ene av de vil i så tilfelle bli ridd i døden av den andre. Dette pga at retrievere har for mye kjønnshormoner fordi det bare avles på eksteriør.

Damatiner, Grand Danois og Rhodesian Ridgeback er verdens mest spesielle raser, de takler nemlig ikke å stå på kennel. Selv ikke for en helg.

Om man klipper negler på en hund og det starter å blø, vil hunden blø i hjel.

Tisper må ha et valpekull ellers vil hun bli fryktelig trist..

Røde hunder er aggressive og farlige.

Dersom en Tispe en gang har hatt ett balndings kull, kan ikke denne tispen noen sinne føde renrasede hunder senere... Selv om hun pares med en hund av samme kjønn!

Pitbullen er avlet opp av NASA på Area 51, for å være en av de råeste og farligste hundene i verden. En mann som jobbet hos NASA klarte å smugle en pitbull ut av Area 51. Men hunden han smuglet ut var ikke ferdig avlet så det var noe som manglet i hodet på hunden. Det er derfor det er så mange farlige pitbuller på kloden vår, og det skumle er at andre folk avler videre på dette.

Det er ikke mulig å få en Polarhund lydig.

Når en hund angriper en annen, kan du stanse slåsskampen ved å stikke en finger i anusen på den.

En kuet hund er en lykkelig hund

Hunder fra Sør-Afrika er mye farligere enn hunder fra andre land.

Om du har en hannhund som vil sloss med andre hunder, kan du binde et fiskesnøre rundt pungen på hunden, og nappe til hver gang den hisser seg opp.

Klikkertrening er bare tull, da klikket fra en klikker er ikke ubehagelig nok så det kan brukes i hundetrening.

Store hunder som f.eks. Rottweiler og Irsk Ulvehund skal ikke gå i trapper før de bli 12 mnd, de må derfor bæres.

Når valpen gjør fra seg inne, skal man gni nesen dens i ”uhellet”.

Om hunden ikke gjør som du sier, så har du ikke tatt den hardt nok!

Når en rase egentlig er avlet for noe, går det ikke an å bruke den til annet enn dette.

Chihuahua er ingen hund, men en gnager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Border Collie er født ferdig dresserte

Dette var faktisk en grunn til at ei jente jeg snakka me på msn, skulle ha seg bc...

Ho sa "de er jo så lydige, derfor skal jeg ha en sånn en". Og dette kom fra ei som ikke visste at bc kan brukes til agility, og at hunder kan finne godbiter som er kastet rundt på plenen/gulvet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Belgisk Fårehund valper må ikke tas på, løftes, eller røres av menneskehender før de er 3 måneder. Dersom man løfter dem, klapper dem osv. så blir de gale fordi hjernen er så underutviklet når de er født, at de kan bli hjerneskadet av fysisk berøring før hjernen har festet seg.

Vel, dette kommer faktisk etter sigende fra en høyt respektert og velrennomert guru innen hundemiljøet - så det må jo være sant eller?? Alle tror jo på vedkommede.

Utstillingshunder må ikke på noen måte lære å sitte, fordi da klarer de ikke å stå på utstilling.

Haha - ja, og fy søren for en jobb det er å overbevise utstillingsfolk om at dette bare er pisspreik - tror eneste grunnen til at kursdeltagere jeg har hatt på kurs har hørt på meg er at jeg også selv stiller ekstremt mye

Røde og svarte Cockere biter fordi de har en genfei. Eller et symptom kalt Cocker syndromet.. Collier lider av det samme.

Nå er det vel gjort en undersøkelse på røde cockere om jeg ikke tar feil, og det ble vel der konkludert med at det var ett eller annet der om jeg ikke husker feil - tror ikke dette bare er en myte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belgisk Fårehund valper må ikke tas på, løftes, eller røres av menneskehender før de er 3 måneder. Dersom man løfter dem, klapper dem osv. så blir de gale fordi hjernen er så underutviklet når de er født, at de kan bli hjerneskadet av fysisk berøring før hjernen har festet seg.

Dette må jeg visst passe på når Ace kommer gitt.. lurer på hvordan jeg skal takle det ;) Også jeg som løftet, klappet og klemte på henne på forrige besøk..:S

Utstillingshunder må ikke på noen måte lære å sitte, fordi da klarer de ikke å stå på utstilling.

Dette har jeg også hørt mange ganger, og blir like irritert hver gang. Det er bare et resultat av at eieren ikke gidder å lære bikkja begge deler ordentlig.

I tillegg må jeg jo slenge til om Cavalieren -

Alle har hjertefeil

Når de stopper opp og hoster, harker, så er det en avlsfeil og dyret er alvorlig sykt

Er barnesnill, så barna kan ha en helt alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man klipper negler på en hund og det starter å blø, vil hunden blø i hjel.

Jeg trodde på dette når vi fikk vår første hund. (jeg var 12 år) og fikk faktisk panikk den første gangen det hendte. Min mor trodde også at det ikke ville stoppe å blø ;) Er vell en av grunnene til at den hunden aldri mer ble enkel å takle under klo klipp..

Haha - ja, og fy søren for en jobb det er å overbevise utstillingsfolk om at dette bare er pisspreik - tror eneste grunnen til at kursdeltagere jeg har hatt på kurs har hørt på meg er at jeg også selv stiller ekstremt mye

Kjenner faktisk en oppdretter, som har drevet med LP, som den dag i dag ikke lærer hundene sine sitt pga utstilling... Hun mener dem står dårlig da. Jeg har også hatt folk på kurs som har blitt fortalt dette av oppdretteren sin. Da pleier jeg bare å ta ut hunden min til til "show and tell", da forstår dem at det kan kombineres.

Har en Rottweiler eller Dobermann først fått smakt på blodet ditt (uansett grunn), så må du avlive de, for de blir blodtørste og kommer til å drepe deg.

Jeg var i Gambia for 2 år siden og der var dette en levende myte desverre. Det gjalt også rått kjøtt... Var på besøk til av famillie som hadde avlivet 2 hunder på bakgrunn av at hunden hadde smakt blod. Den første hadde blitt sint etter den hadde stjelt noe rått kjøtt og nr.2 ble avlivet pga den hadde fått rått kjøtt av tjeneren og kom nok til å bli gal den også <_<

Fuglehunder er dumme.

Jeg syns ikke dem samboer drar med seg hjem er noe spesiellt smarte ;) Dem gjør endel mindre smarte ting iblandt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere myter:

- Alle små hannhunder markerer inne.

- Har du to hannhunder vil de markere inne. (Noen mener at dette bare gjelder småhunder, andre at det gjelder alle hunder).

- To voksne hannhunder går aldri bra sammen.

- Du ødelegger pelsen til hunden hvis du bader den mer enn to ganger i året (uansett rase).

- De hunderasene som regnes for å være allergivennlige, er det bare fordi de børstes og bades så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere myter:

- Alle små hannhunder markerer inne.

- Har du to hannhunder vil de markere inne. (Noen mener at dette bare gjelder småhunder, andre at det gjelder alle hunder).

- To voksne hannhunder går aldri bra sammen.

- Du ødelegger pelsen til hunden hvis du bader den mer enn to ganger i året (uansett rase).

- De hunderasene som regnes for å være allergivennlige, er det bare fordi de børstes og bades så ofte.

Vil bare føye til litt om det med allergivenlige hunder. Og jeg mener at dette stemmer i høy grad. Om en allergivenlig hund ikke bades jevnlig blir den ikke mye allergivenlig etterhvert tror jeg.. Har aldri hørt at disse slipper ut ferre allergener enn andre.

Må også si at jeg synes det er mye sannhet av mange av utsagnende til IW også. Ikke alt så klart, men mye av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare føye til litt om det med allergivenlige hunder. Og jeg mener at dette stemmer i høy grad. Om en allergivenlig hund ikke bades jevnlig blir den ikke mye allergivenlig etterhvert tror jeg.. Har aldri hørt at disse slipper ut ferre allergener enn andre.

Må også si at jeg synes det er mye sannhet av mange av utsagnende til IW også. Ikke alt så klart, men mye av det..

Allergivennlige raser avgir faktisk færre allergener enn dem som ikke er det. Det har bl.a å gjøre med hvor mye fett det er i pelsen og hvor mye hudavfall de avgir, som igjen er nært knyttet til røytefrekvensen. Mange tror at den eneste forskjellen på allergivennlige og ikke allergivenlige raser ligger i hvor ofte hundene blir badet. Hadde det vært så enkelt kunne vi allergikere skaffe oss en hvilken som helst rase og bare bade den ofte. Det hadde vært helt supert, men sånn er det desverre ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si Gizmo er sinte på alle store hunder da og heller ikke står han kun på fram bena når han skal pisse.... ;) Og at de er dumme stemmer hverfall ikke, for dem er smarte og kan brukes til mye ;) Og små hunder liker like mye tur som en stor en hverfall Gizmo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom en Tispe en gang har hatt ett balndings kull, kan ikke denne tispen noen sinne føde renrasede hunder senere... Selv om hun pares med en hund av samme kjønn!

Tror ikke det blir så mange hunder i det hele tatt da jeg, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente "sannheter" om raser og hundetrening!

Pitbullen har en hjernefeil, og det er grunnen til at den er forbudt i mange land.

Hjernen til Dobbermannen slutter ikke å vokse. De blir gale pga. smerte, da skallen blir for liten for hjernen.

Schäfere er feige, de angriper bakfra, mens Rottweilere er mer reale og

angriper forfra.

Du kan ikke ha hundevalper i nærheten av Rottweiler eller Dobermann tisper, for da spiser de dem opp.

Har en Rottweiler eller Dobermann først fått smakt på blodet ditt (uansett grunn), så må du avlive de, for de blir blodtørste og kommer til å drepe deg.

Ingen hunderase har mer ´killer-instinkt´ enn Dobermann. Hvis du slipper alle hunderasene hver for seg løs i skogen og lar de leve der, er Dobermann den eneste rasen som overlever.

Dobbermann går umotivert rett i strupen på deg, selv om du stirrer på den.

Hvis du parrer en hund med kuperte ører, med en hund med vanlige ører, kan godt noen valper ende opp med kuperte ører, det samme gjelder kuperte haler.

Dobermann har nesten alltid en hjerneskade, dette fordi at hjernen ikke vokser til maksimalt grunnet for smal skalle.

Dersom en Tispe en gang har hatt ett balndings kull, kan ikke denne tispen noen sinne føde renrasede hunder senere... Selv om hun pares med en hund av samme kjønn!

.................herre jeremias............ ;) .... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å lese! ;) Ja det meste var jo bare teit, men noe tror jeg stemmer litt.

Ja du kan feks avlede en hund fra sloss kamp hvis du stikker en finger i anus. Hypersensitivt der. Men sprøs om hvor mye jeg ville ha turt å gjort det da.. ;) Plutselig henger bikkja i din arm istedet. Hehe

Ja tror nok flere skaffer seg store hunder (rottis) for å få en penis forelenger eller hva det skulle være. Desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvem som var den første som puttet fingen inn i anus på en hund i slosskamp jeg? og hva som var forhistorien..

"dæsken, der sloss dem gitt... tror jeg tar å stapper fingen i anus på hunden min jeg.. DET stopper dem sikkert..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh ja hadde vært morsomt å sett gitt ;) Men hvis en hund hadde hengt i stupen på min hund og min hund var sånn halvt på vei til å kveles, hadde jeg gjort hva som helst for å få hunden til å slippe. Og hadde det ikke hjulpet å slått og sparket eller hva som helst, hadde jeg vel sikkert tydd til rompa. ;)

Leste i en bok at hvis det virkelig var nødvendig og stod om liv til den andre hunden, skulle man slå hunden i hodet slik at den ble bevisstløs.. DET er noe ikke jeg hadde turt nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...