Gå til innhold
Hundesonen.no

hun det er snakk om her vet jeg hvem er!

Lazita

Recommended Posts

http://www.bt.no/dyr/article366319

bodde ikke så langt i fra henne tidligere, de hundene fikk aldri gå turer, de ble luftet på terassen det var alt.

en gang så traff jeg dem på tur med to av hundene og da gikk de til butikken og tilbake og det tok bare 5 min hver vei å gå, det er snakk om mynder dette altså og de skal jo ha mosjon.

hun var oppdretter og stilte mye ut og vant mye på utstillinger men hva hjelper det når en ikke gidder å ta vare på hundene sine. :D

må si jeg er glad at hun ble fratatt hundene sinen.

ble kjent med en vetrinær en gang når guttungen var på rikshospitalet for å oppereres og hun hadde en hund i fra denne damen og den hunden hadde en feil som ikke fantes på den rasen her i landet men hun oppdretteren hadde klart å avle frem den sykdommen på sine hunder ;)

med hjelp avlitt innavl så klarte hun å avle frem en sykdom som den rasen ikke tidligere hadde hatt her i landet og som var lite kjent på rasen i utlandet. :-o

det skulle ikke vært lov altså :D

bra hun blir fratatt retten tilå ha hunder i 5 årspør du meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenk å unnskylde seg med "at det er samboeren som sier at hundene må stå i bur" da, hadde min samboer sagt det til meg så hadde jeg bedt han om å legge seg i bur om natten.

det må jo være en grense for hvor mangen hunder en kan ha i et lite hus, og i så fall så bør en ha mere kontroll på hundene og at de i det minste er husrene når en har så mangen hunder, de hadde sikkert hatt det mye bedre om de hadde stått i en hundegård spør du meg.

Kine du har jo sett huset vi leier i kjellerne på, det huset hun damen med alle de myndene bor i er mindre (nesten halvparten av det vi leier i),og der bodde det nesten 30 hunder.

det sier seg selv at det er litt vell mangen hunder. rasene hun ble fratatt er italiensk mynde (de er så stygge at jeg får frysninger av dem) og wippet (litt penere utsende menikkemin sort hund), tror ikke det var andre raser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...