Gå til innhold
Hundesonen.no

Junior Handling

Line_

Recommended Posts

Syns du skal gjøre et forsøk jeg!!

Jeg er sikker på at du kommer til å angre om du ikke melder deg på. Hopp i det! ;)

Og du kommer ikke til å drite deg ut, se på det som en trening! ;)

(trenger du hund å stille så bra si fra ;) Enya står perfekt bare hun vet du har noe godt i lommen ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal gjøre et forsøk jeg!!

Jeg er sikker på at du kommer til å angre om du ikke melder deg på. Hopp i det! ;)

Og du kommer ikke til å drite deg ut, se på det som en trening! ;)

(trenger du hund å stille så bra si fra ;) Enya står perfekt bare hun vet du har noe godt i lommen ;))

Takker ;) Hadde jo vært gøy å prøve seg på en annen rase også så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til!

Du kommer ikke til å drite deg ut!

Jeg meldte meg på i fjor og jeg hadde ikke PEILING.

I forberedelses ringen så sto jeg og snakka med ei ved siden av og stillte ikke opp eller noen ting, jeg trodde det bare var en ring vi sto i for å vente på å få entre den store ringemn. Plutselig ser jeg at dommeren drev og så på hunden ved sidn av og var på vei mot oss så det eneste jeg rakk før han kom bort var å "hive" Pito i noenlunde riktig stilling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg og har planer om å stille i JH en gnag i tiden..

Men det er nemmelig JEG som driter meg lodrett ut...

Hmm..Er det fortsatt sånn at jeg må ha kunnskaper om rasen?

La oss si at jeg og veninna mi bytter hunder, også kan jeg ikke noe om den rasen..Får jeg trekke eller no da?

Og får man en liste med 1-10. plass f.esk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raser stilles forskjellig så hvis du skal stille en annen rase enn din egen så må du vite hvordan den rasen du skal gå med stilles. Du kan f.eks ikke komme med en labrador og begynne å flytte på bein, for de skal stilles fritt...gjør du det så ja - da får du trekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Line. ;) Det går sikkert superbra.

Jeg skal antageligvis stille Malamute for første gang, og er usikker på hvordan de skal stilles.. hehe. Så om du driter deg ut, blir vi nok to ;)

Christine: Du kan få noen spørsmål. Men jeg har gått en del konkurranser nå, og har enda ikke opplevd å bli spørt om noe annet enn hvor gammel hunden var..

Men det er lurt å kunne litt, i tilfelle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra om du vil prøve en annen rase i Trondheim da :P Skal dit uansett, så du kan låne en av mine om det ikke kræsjer med eksteriøret :barfy:

JH er rett før gruppebedømmelsene så det foregår ingen eksteriør bedømmelse da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra at du gjorde! Hvis du vil kan jo kanskje guro hjelpe deg;)

Guro har sakt hun kan hjelpe, så det er fint hvis du også kan! :)

Si ifra om du vil prøve en annen rase i Trondheim da :P Skal dit uansett, så du kan låne en av mine om det ikke kræsjer med eksteriøret :P

Det skal jeg! :lol: Er ikke sikkert jeg skal til Trondheim, men skulle kanskje sitte på med oppderetter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noen som skal være med på JH i Trondheim og virkelig vil ha seg en utfordring, så har jeg en hund her i huset som ville egnet seg bra. Hun skal stilles fritt, men syns det passer best å stå rett opp og ned, understilt og hele pakka, og bare glane på deg. Tannvisning er ikke fullt så moro som å hoppe opp på dommeren, og når eier/fører løper, er det vel bra nok å hoppe og danse ved siden av? :lol:

Vi kan vel si det sånn at det er flere grunner enn overbittet hennes til at vi ikke stiller i eksteriør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...