Gå til innhold
Hundesonen.no

Dette ble ikke noen koslig tur


Miko

Recommended Posts

I dag bestemte vi oss for å ta en lang deilig tur med Miko.

Vi kjørte 5-10 minutter fra oss til et sted som det er kjempe fine tur områder.

Norsk Rottweiler Klubb har åsså en stor plass der, med agility bane å sånn.

Vi bestemte oss for å gå dit, å det var ingen andre der.

Når vi kom opp var det så stille å fint, å jeg skulle ta på Miko langlina (da jeg ikke slipper han på steder jeg vet det kan komme andre hunder, å da det er søndag som er typisk turdag)

I det jeg tok av Miko selen og på med halsbåndet så kommer det en dame og mann, med 2 unger.

Ungene var vel i 3 til 5 års alderen.

De hadde med seg en rotweiler tispe.

De kom bort til oss med den i bånd i ville at den skulle hilse på Miko.

Miko som er litt skeptisk til store hunder reagerte da med å bjeffe, hoppe rundt å tøffe seg.

Så gikk de unna oss, med å si at han var litt sur.

Så slapp de hunden sin, å den ville bare bort til oss, noe som gjorde at jeg ikke kunne slippe Miko.

Da den bare skulle til oss å de folka som eide den bare dreit i det å var langt unna, så sa jeg til mamma at "nå går vi, detta gidder jeg ikke!".

Så kommer rotweileren mot Miko i 110, når dem kom bort "skøyt den bust", knurrer, å begyne å dytte Miko rundt.

Miko ble jo kjempe redd å viste ikke hva han skulle gjøre å begynte å prøve å gå unna, men den ga seg ikke, til slutt blei jeg nødt til å løfte Miko etter båndet bort, da jeg så at dette ikke ville ende bra om vi ikke gjorde noe.

Så kommer den "kjerringa" som eier den, å bare sier "Laika kom hit, kom hit".

Så sa jeg: "Kan du være så snill å ha hunden din i bånd når du ikke har kontroll på den".

Da fikk jeg til svar at: "Er du tøff i kjeften eller?".

Mamma sa da: "Hu må vel få snakke, når dere ikke klarer passe på den"

Da kom "gubben" bort å lurte på hva som skjedde.

Vi pakka tinga våre å gikk, så kommer "bikkja" mot oss igjen, å Miko blei jo helt nervøs stakar.

Mamma sa: "hvis den prøver seg igjen så spenner jeg til den".

Å da kom "gubben" mot oss å skjelte mamma ut for "feite megge" å vi "måtte bare passe oss".

Så finner han en snøball eller det var vel mere is å springer etter oss å skjeller oss ut for det ene å det andre.

Så sa jeg: "du har vel ikke tenkt å hive den".

Å joda det gjorde han, den sneia oss!

Herregud, jeg blei åsså redd, han var jo helt gal!

Mamma sa at: "Dette skal vi anmelde", å det kunne vi bare prøve oss på fikk vi til svar.

Vi fikk tatt bilder av bilskiltene, bilen hang jo nesten ikke sammen, festa med strikk her å der.

Ååå er så sinna, Miko som var blitt så mye bedre til å takle å møte større hunder, noe jeg har jobba mye med.

Men nå er vel alt ødelagt.

Sånne folk altså.

Det er greit rotweiler klubben har noe av området, men ærlig talt.

Det står åsså et skilt at: "Alle kan ferdes, bare man rydder opp etter seg".

Mamma har akkurat ringt politiet, å han mannen mamma snakka med syns vi skulle anmelde dem.

Han skreiv opp i journalen, bilnummeret å sånn.

Tror nok vi får ta en tur på politi stasjonen å anmelde dem i morra.

Dette ble ingen koslig søndags tur nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er så trist når sånne ting skjer. Skjønner ikke at det er mulig jeg. Folk må da kunne ta hensyn til andre, og når de heller ikke hadde noe særlig kontroll på bikkja så har de vel egentlig ikke så mye de skulle sagt. Slik oppførsel som du beskrier her er langt over streken.

Gubben har vært borti lignende, holdt på å havne i slosskamp han..Det er jammen ikke festlig å gå tur når sine ting skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen folk da åssen kan voksne mennesker gjøre noe sånnt da ? ufordragelig oppførsel kaller jeg dette. Må bare anmelde folka fins nå grenser hva folk skal finne seg i da... Og håper det går bra med Miko hverfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ånei! Så teite folk... ;)

Håper det går bra med dere da.. ;)

Milo har problemre med Schæfere og en gang ville han forsvare seg for en Rottweiler. Det endte i en voldsom kamp...Og jeg fikk kjeft fordi jeg prøvde og få Milo ut...De sa at hunden vår har godt av sånnt..*grr*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, at det er mulig å oppføre seg så tåpelig. Han var et riktig flott forbilde for ungene må jeg si <_< . Det er faktisk mulig å ta hensyn til andre som er på tur og, blir så irritert over folk som ikke skjønner det. Har man ikke full kontroll på hunden sin, og man vil den skal få litt mer frihet så går det an å ha et langband eller noe sånt på den. Håper han får seg en smekk eller tre på fingrene av onkel polti'mann ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller, aller værste er at sånne folk har barn...stort sett har sånne folk ALLTID barn..flest mulig barn...som de lærer opp til å bli små kopier av dem selv, for det er jo selvfølgelig alle de andre det er noe i veien med...Uff..håper det går greit med Miko:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy fader...

enkelte folk skulle ikke hatt lov til å i det hele tatt ha dyr...

Makan t idiotiske påfunn...

sleppe bikkje du ikke har kontroll på, kaste snøball og være uspiselige..

bare å anmelde..

Sånne syke folk fortjener en klekkelig bot...

Og kanskje voffen får det bedre vekke fra dem, når de er såpass korte...

Håper bare at det ikke har blitt for mye for miko da, nå som han endelig hadde gjjort noen framskritt...

får holde oss oppdatert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen, det var litt godt å høre fra andre at det var de folka det var noe galt med.

Vi har ikke hatt tid til å vært å anmeldt dem, får se om vi gjør det...

Det er hvertfal ført opp i journalen demmes...

Det gikk bra med Miko han slapp vel unna med "skrekken".

Har vært på tur i 4 timer og 15 minutter i dag *sliten*.

Å fikk selførgelig 2 ublide møter med større hunder <_<

Første var når han satt i en barnevogn for han var så sliten, så kom det 2 løse hunder stormende mot han, å skulle helt oppi han, en bc og en blandig så det ut til.

Så når vi var nesten hjemme kom det en stor løs golden hanne springene, han "gubben" som holdt den glapp den.

Sto bare å lo mens jeg brøvde å få den bort, ååå blir sååå sinna ;)

Jeg vet godt hvordan de "bikkjene" er, de har nemlig 2, de går bare rett på om de får sjangs, vet ikke hvor mange ganger de springer etter de "bikkjene" gatelangs.

Miko er nå like redd for store hunder som han var i begynnelsen syns jeg, syns det er kjempe trist etter så mye trening.

Når han møter dem bjeffer han å blir helt gal, fordi han blir redd å usikker, men det er ikke rart han blir redd nå, etter disse hendelsene på 2 dager.

Må bare begynne igjen, får ta han med til noen vi kjenner en dag med en alaska malamute tispe på 11 mnd.

De er så søte sammen, Miko bestemmer over henne liksom da, hihi.

Men tilbake til topicen, jeg holder dere oppdatert om noe mere skjer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy, så sinnsykt irriterende. Unskyld barnslig ordbruk, men ja.. Sånne menesker finnes desverre over alt. Det er skummelt med mennesker som er i stand til å true andre for en "filleting". Har man et snev av fornuft gjør man ikke sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bare anmeld dem, de kommer nok til å få seg et støkk når den kommer i posten ;)

Forstår godt hvor vanskelig det må være for Miko å oppleve dette, men han kommer seg nok, får vi håpe !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff at det fins slike folk ;)

Hadde det nå vært ett uhell så er det til å krype til korset og beklage på sine knær. Slikt kan hende den beste.... men slik oppførsel!

Får håpe det går greit med hunden din og om jeg var deg så hadde jeg pratet med noen med stor snill hund og gått meg en liten tur med deg slik at han får avreagert fra sitvasjonen. Håper virkelig ikke det sitter i ham ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fysjom! Noen mennesker er bare dumme..

Men hva med å spørre rottweilerklubben om du kan få være med på en trening og rusle rundt? Siden det ikke er så langt, og tar du en konkurransetime så blir vel det bare en velkommen forstyrrelse? Kanskje noen rottweilere du kan låne til møter? Min gamle hund ble litt utrygg på store svarte hunder en periode, og da løste vi det sånn. Lykke til med treningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...