Gå til innhold
Hundesonen.no

Har et lite problem med min kjære mann


dorab01

Recommended Posts

Hei

Det har seg sånn at jeg har en veldig bjeffete liten rakker som drar i båndet noe inmarri (om hun for lov). Jeg går med henne i bånd og da et vanlig bånd som regel. Hun er ganske skjelden i bånd og løs mesteparten av dagen. Og nå kommer problemet mit. Mannen min nekter å gå tur med henne i noe annet en flexi bånd! Og da selvfølegelig hele fem meterne løs. Jeg pårøver å forklare og ordne og styre men nei da! Han mener hunden skall være så fri som mulig. Men men dette ødelegger jo han hele treningen for meg og dette gidder han ikke å skjønne!! Jeg blir så irritert! Er det noen som har opplevd lignende?

Ps. Jeg måtte egentlig bare få ut lit agresjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min samboer går også ganske forskjellig med hunden. Jeg snakket med oppdretteren min om dette, og hun sa at hunder lærer seg somregel fort forskjellene på folk. Så om du går på din måte og trener, så gjør det ikke noe om mannen din går på sin måte. Jeg legger ihvertfall ikke merke til at typen min går annerledes, og så ser vi jo godt at hos oss går hun greit, men er det fremmede som går med henne, så drar hun og går dumt. Men hvis du ser at båndgåingen hans ødelegger din trening, så er det vel sånn at din hund lar seg distahere av dette. Har dere faste rutiner på turgåing dere imellom? kanskje faste rutiner kan hjelpe på? At hunden kobler mellom hver gang. At okei, nå er det trening og konsentrasjon, og nå er det fritt frem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min samboer går også ganske forskjellig med hunden. Jeg snakket med oppdretteren min om dette, og hun sa at hunder lærer seg somregel fort forskjellene på folk. Så om du går på din måte og trener, så gjør det ikke noe om mannen din går på sin måte. Jeg legger ihvertfall ikke merke til at typen min går annerledes, og så ser vi jo godt at hos oss går hun greit, men er det fremmede som går med henne, så drar hun og går dumt. Men hvis du ser at båndgåingen hans ødelegger din trening, så er det vel sånn at din hund lar seg distahere av dette. Har dere faste rutiner på turgåing dere imellom? kanskje faste rutiner kan hjelpe på? At hunden kobler mellom hver gang. At okei, nå er det trening og konsentrasjon, og nå er det fritt frem..

Ja men problemet er at jeg jobber i skiftså rutiner blir liksom lit vanskelig. Har prøvd det. Men det blir alltid kluss desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunde er ikke dumme. De forstår og lærer hurtigt, at der gælder et sæt med regler når en person holder i båndet, og et andet sæt med regler når en anden holder i båndet.

For at gøre det endnu tydeligere for hunden kan du købe en sele og et bredt halsbånd. Når båndet er fæstet i selen, er det tilladt at svinsesvanse rundt og snuse i flexibåndets fulde længde, er båndet fæstet i halsbåndet må man "gå pænt" - hvad nu "gå pænt" måtte indebære.

Er dette ikke muligt, må I jo lufte jeres hunde selv...

fætter Vims

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med at han kan bruke flexibånd og sele? Bare for å skape en enda større forskjell, da bør det ikke gå utover så mye. Heller være glad for at sambo tar i et tak enn å bli frustrert over at noe kan bli ødelagt :P

He he ja du har jo rett men det blir liksom så frustrerende når jeg går rundt og prøver å forklare han måtemn vi trener på og så kommer han etter en times prat: Jaja du gjør som du vil jeg vil at hunden skall ha frihet....

Da blir man lit frustrer da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir man litt frustrert da :P

Det er da du tenker "mannfolk!" og så tar du det en gang til. Og enda en gang. Får sveise fast flexien i selen :P Men, fra spøk til revolver, vært borti sånt selv med familie som ikke hører, til slutt fant jeg fram papirene på pelsen og sa værsågod. Da var det ikke så interessant lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare humre litt, for mange av mine venners menn er også uenig med damene ang trening av hunden. -Inkludert min egen. (Vi har forøvrig blitt enige nå, etter å ha hatt 3 hunder sammen :) )

Du kan si til mannen din at om han vil hunden skal ha frihet og ha nytte av "treningen" hans, så burde hunden hatt på sele. Hvem vet, det kan jo funke hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

er det en ting med mannfolk og flexibånd eller...? :) Samboeren min sverger til flexibåndet...mens jeg vil bruke "ordentlig" bånd!Har bedre kontroll da, og mye bedre å holde... ;)

Har irritert meg x antall ganger for at han hele tiden skal bruke det flexibåndet... :) Glad jeg ikke er alene...

Og hundeholdet også; totalt forskjellig oppfatning...men nå er han blitt ganske så enig med meg, så slipper å slite så mye med det lenger...hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...