Mailin Skrevet 20. April 2006 Rapporter Skrevet 20. April 2006 I en tideligere diskusjon så kom det fram at det var skadelig å ha sele på valpen, skjelettet kunne ta skade av det (eller noe slikt). Jeg lurer på om dette virkelig er sant? Jeg har bestandig brukt sele på mine valper/hunder og synes det er bedre en halsbånd i mange tilfeller. En valp skal jo uansett ikke trekke, hverken i hals eller sele, så da skjønner jeg ikke hvordan en valp kan ta skade av å ha på seg sele?
Lazita Skrevet 21. April 2006 Rapporter Skrevet 21. April 2006 Når mine hunder har blitt tilvendt med å gå i bånd sår har vvi alltid brukt sele og det er no ikke noe i veien med dem. vet ikke helt jeg altså synes det er bedre for hunden å gå i sele enn å gå i halsbånd.
Maria Skrevet 21. April 2006 Rapporter Skrevet 21. April 2006 Chessea har gått med sele siden hun var 4 mnd... Kan virkelig ikke se at hun har tatt noen skade av det foreløpig. (jaja.. det er vel umulig for meg å se uansett) Jeg har en eller annen ting mot halsbånd. Liker det ikke.
Nina Skrevet 21. April 2006 Rapporter Skrevet 21. April 2006 Det er vel hvis valpen drar mye at det kan være skadelig for skjellettet. Hvis valpen går pent i sele så har det ingen betydning om den har sele eller halsbånd
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar