Gå til innhold
Hundesonen.no

Pippin dunket hodet stakkar

Symra&Pippin

Recommended Posts

Skrevet

Da jeg gikk kveldstur med Pippin igår gikk vi forbi en setter som knurret til oss og ble kraftig irettesatt av eieren. Dette syntes Pippin var så fascinerende at han gikk videre uten å se seg for, han måtte jo følge med opptrinnet med setteren. Plutselig stanget han rett inni en telefonstolpe! "Klonk!!" sa det. Det så bare så utrolig komisk ut :huh: Stakkars liten! han ristet på hodet da han gikk videre, men det gikk visst fort over.

Skrevet

Hi hi sånn har Chicka også gjort, men det var rett utenfor en Cafe og hun MÅTTE se på alle som satt utenfor også gikk hun rett på lysstolpen.. :huh:

Skrevet

Hihi, det er sånne ting man skulle ønske at man hadde fått på film! *ler* Er ikke bare oss mennesker som kan være klønete, nei. Jeg hadde en gang en rotte som trodde hun var mye sprekere enn hun egentlig var, og som trodde hun kunne hoppe mye lenger enn hun egentlig kunne. Det endte i en del komiske situasjoner, hvor hun så vidt hadde klart å lande med forbeina og klorte seg fast så godt hun kunne for å ikke dette ned. Dumme lille dyr!

Skrevet

Tussie har en tendens til å gå på parkerte biler som står langs fortauet. Hun glaner på folk hele tiden, eller så ser hun opp på himmelen etter fugler. At hun aldri lærer..

Skrevet

Hehe... Hunder er artige allså. Senest idag var jeg og Ero på tur med søskenbarnet mitt og hennes hund. Ero var så opptatt av å løpe etter Kira at han løp rett i en buske og ble sittende fast. Stakkars liten

Skrevet

Senest for 1 time siden sto jeg nedi gangen, Lassie går forbi, ser ut av døren, og plutselig snur han brått på hodet og smeller det inni kneet mitt. Au!

Skrevet

Hehe nesten det samme skjedde me Pito en gang...Vi gikk bortover på vei til agility trening, og rett ved siden av banen er det masse kyr som går på beite. Pito skulle tøffe seg og løpe sidelengs mens hun bjeffa på disse dyrene. PLutselig sprang hun rett i ene stolpen på gjerdet og ble skikkelig forsjamsa. La meg si det slik så slapp jeg aldri å av-venne henne kyr, det gjorde hun fint selv B)

Guest Christine
Skrevet

signerer den... :huh:

Jeg og :huh:

Her hjemme er det JEG som gjør det da..Løper inn i bilder, lyktestolper osv.. :o

Skrevet

:huh: Har film her av Lucifer da han faller ned fra sofaen. Han ser rett og slett skikkelig furt ut etterpå. Synd det ikke blir bra om jeg legger det ut på photobucket... :huh:

Og senest nå så dyttet Lucifer Psycho ned fra liggeplassen dems. De blir jo så rare de dyra da de skjønner at vi ler av dem! hehe

Skrevet

Hihi.. Serchaj løp på flaggstanga hos Julie og Mona engang..hihi

hehe... det så jeg :huh: måtte nesten le litt igjen jeg :huh:

toya har flydd på verandadøra t mamma og pappa, den er halveis med glass, sånn som gamle verandadører...

bikkja trudde det var ut og hopp ikke sant..

hehe,...

men neida... *baaaang* sa det, og en forundret hund, så på oss,...

jeg ler av sånn jeg også :o

Skrevet

Jeg har drivhus i hagen som står på sokkel.

Begge hundene har prøvd å hoppe ut gjennom lukket dør :huh:

..dvergen min som er litt "Klodrik" har selvsagt prøvd 2 ganger, han er også litt "pingle" så han hylte like høyt hver gang :huh:

Skrevet

:huh: Har film her av Lucifer da han faller ned fra sofaen. Han ser rett og slett skikkelig furt ut etterpå. Synd det ikke blir bra om jeg legger det ut på photobucket... :huh:

Og senest nå så dyttet Lucifer Psycho ned fra liggeplassen dems. De blir jo så rare de dyra da de skjønner at vi ler av dem! hehe

Du kan jo laste filmen opp til Zippyvideos. Har masse filmer liggende oppe der og er fornøyd :o

Skrevet

Du kan jo laste filmen opp til Zippyvideos. Har masse filmer liggende oppe der og er fornøyd :P

Takk for tips. Men det gikk ikke.. Får bare beskjed om "no file selected". :P Og vet ikke om de blir vist rett allikevel. På Photobucket får jeg lastet dem opp og alt, men de hakker bare. Så ser liksom bare still bilder av alt som skjer.

Skrevet

Takk for tips. Men det gikk ikke.. Får bare beskjed om "no file selected". :P Og vet ikke om de blir vist rett allikevel. På Photobucket får jeg lastet dem opp og alt, men de hakker bare. Så ser liksom bare still bilder av alt som skjer.

hmm... hva med youtube da? Kanskje det funker der :P

• 1 month later...
Skrevet

Lekte med hunden min på en brygge en gang( Ca, 1 m ned til vannet). Holdt en pinne foran øynene til Timon mens jeg gikk bortover for å kaste den. Timon hoppet og spratt sidelengs i glede over at han skulle få løpe etter pinner, og plutselig bare forsvant han... Han hadde hoppet/falt utfor bryggen og ned i vannet og kavet der skikkelig overrasket. Gjett hvem som lo seg halvt i hjel etterpå! :P

Skrevet

Hihi, slike episoder er jo litt morsomme da :P

Men jeg er ofte en slik hønemor at jeg først får vondt av dyret, etter på når jeg ser det hat gått bra kan jeg le :P

Skrevet

Hihi, slike episoder er jo litt morsomme da :P

Men jeg er ofte en slik hønemor at jeg først får vondt av dyret, etter på når jeg ser det hat gått bra kan jeg le :P

Hehe, ja, det kjenner jeg til selv! Sofus klarte en gang i hagen å spotte en svart hannkatt. Etter å ha stått å lurt på katten en stund, så går Sofus til "angrep". MEN, det han "glemte" var at treet i hagen IKKE flytter på seg. De står nemlig bom fast! Så resultatet ble at Sofus endte (og dette er ikke kødd engang) med to ben på hver side av stammen, sånn som Donald Duck ender opp etter å ha stått på slalom eller noe... Det må ha smelt noe sinnsykt i pelsen! Men han ble gjerne forfjamset i to nanosekunder, og kastet seg videre i jakten på katten. Fy pokker som vi lo (etter at jeg så at gutten ikke haltet på noen av sine fire eller hadde noen andre mén...)

:P:P:P:P:P

Det er i sånne situasjoner jeg begynner å lure litt på hvor smart gutten egentlig er... alle vet jo at et tre ikke flytter på seg.... B)

Skrevet

Rex har løpt rett på meg noen ganger på innkallinga :P Ser kanskje litt til siden i det øyeblikket hvor han er ved meg, og *DUNK* rett inn å beina mine :P

(var mest den tiden han ikke klarte å kontrollere farta, og bare kom)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...