Gå til innhold
Hundesonen.no

Pippin dunket hodet stakkar


Symra&Pippin

Recommended Posts

Da jeg gikk kveldstur med Pippin igår gikk vi forbi en setter som knurret til oss og ble kraftig irettesatt av eieren. Dette syntes Pippin var så fascinerende at han gikk videre uten å se seg for, han måtte jo følge med opptrinnet med setteren. Plutselig stanget han rett inni en telefonstolpe! "Klonk!!" sa det. Det så bare så utrolig komisk ut :huh: Stakkars liten! han ristet på hodet da han gikk videre, men det gikk visst fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, det er sånne ting man skulle ønske at man hadde fått på film! *ler* Er ikke bare oss mennesker som kan være klønete, nei. Jeg hadde en gang en rotte som trodde hun var mye sprekere enn hun egentlig var, og som trodde hun kunne hoppe mye lenger enn hun egentlig kunne. Det endte i en del komiske situasjoner, hvor hun så vidt hadde klart å lande med forbeina og klorte seg fast så godt hun kunne for å ikke dette ned. Dumme lille dyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Hunder er artige allså. Senest idag var jeg og Ero på tur med søskenbarnet mitt og hennes hund. Ero var så opptatt av å løpe etter Kira at han løp rett i en buske og ble sittende fast. Stakkars liten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nesten det samme skjedde me Pito en gang...Vi gikk bortover på vei til agility trening, og rett ved siden av banen er det masse kyr som går på beite. Pito skulle tøffe seg og løpe sidelengs mens hun bjeffa på disse dyrene. PLutselig sprang hun rett i ene stolpen på gjerdet og ble skikkelig forsjamsa. La meg si det slik så slapp jeg aldri å av-venne henne kyr, det gjorde hun fint selv B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:huh: Har film her av Lucifer da han faller ned fra sofaen. Han ser rett og slett skikkelig furt ut etterpå. Synd det ikke blir bra om jeg legger det ut på photobucket... :huh:

Og senest nå så dyttet Lucifer Psycho ned fra liggeplassen dems. De blir jo så rare de dyra da de skjønner at vi ler av dem! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. Serchaj løp på flaggstanga hos Julie og Mona engang..hihi

hehe... det så jeg :huh: måtte nesten le litt igjen jeg :huh:

toya har flydd på verandadøra t mamma og pappa, den er halveis med glass, sånn som gamle verandadører...

bikkja trudde det var ut og hopp ikke sant..

hehe,...

men neida... *baaaang* sa det, og en forundret hund, så på oss,...

jeg ler av sånn jeg også :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drivhus i hagen som står på sokkel.

Begge hundene har prøvd å hoppe ut gjennom lukket dør :huh:

..dvergen min som er litt "Klodrik" har selvsagt prøvd 2 ganger, han er også litt "pingle" så han hylte like høyt hver gang :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:huh: Har film her av Lucifer da han faller ned fra sofaen. Han ser rett og slett skikkelig furt ut etterpå. Synd det ikke blir bra om jeg legger det ut på photobucket... :huh:

Og senest nå så dyttet Lucifer Psycho ned fra liggeplassen dems. De blir jo så rare de dyra da de skjønner at vi ler av dem! hehe

Du kan jo laste filmen opp til Zippyvideos. Har masse filmer liggende oppe der og er fornøyd :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo laste filmen opp til Zippyvideos. Har masse filmer liggende oppe der og er fornøyd :P

Takk for tips. Men det gikk ikke.. Får bare beskjed om "no file selected". :P Og vet ikke om de blir vist rett allikevel. På Photobucket får jeg lastet dem opp og alt, men de hakker bare. Så ser liksom bare still bilder av alt som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Men det gikk ikke.. Får bare beskjed om "no file selected". :P Og vet ikke om de blir vist rett allikevel. På Photobucket får jeg lastet dem opp og alt, men de hakker bare. Så ser liksom bare still bilder av alt som skjer.

hmm... hva med youtube da? Kanskje det funker der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lekte med hunden min på en brygge en gang( Ca, 1 m ned til vannet). Holdt en pinne foran øynene til Timon mens jeg gikk bortover for å kaste den. Timon hoppet og spratt sidelengs i glede over at han skulle få løpe etter pinner, og plutselig bare forsvant han... Han hadde hoppet/falt utfor bryggen og ned i vannet og kavet der skikkelig overrasket. Gjett hvem som lo seg halvt i hjel etterpå! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, slike episoder er jo litt morsomme da :P

Men jeg er ofte en slik hønemor at jeg først får vondt av dyret, etter på når jeg ser det hat gått bra kan jeg le :P

Hehe, ja, det kjenner jeg til selv! Sofus klarte en gang i hagen å spotte en svart hannkatt. Etter å ha stått å lurt på katten en stund, så går Sofus til "angrep". MEN, det han "glemte" var at treet i hagen IKKE flytter på seg. De står nemlig bom fast! Så resultatet ble at Sofus endte (og dette er ikke kødd engang) med to ben på hver side av stammen, sånn som Donald Duck ender opp etter å ha stått på slalom eller noe... Det må ha smelt noe sinnsykt i pelsen! Men han ble gjerne forfjamset i to nanosekunder, og kastet seg videre i jakten på katten. Fy pokker som vi lo (etter at jeg så at gutten ikke haltet på noen av sine fire eller hadde noen andre mén...)

:P:P:P:P:P

Det er i sånne situasjoner jeg begynner å lure litt på hvor smart gutten egentlig er... alle vet jo at et tre ikke flytter på seg.... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rex har løpt rett på meg noen ganger på innkallinga :P Ser kanskje litt til siden i det øyeblikket hvor han er ved meg, og *DUNK* rett inn å beina mine :P

(var mest den tiden han ikke klarte å kontrollere farta, og bare kom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! Har tidligere hatt irsk setter fra oppdretter i Sandnes med fokus på jaktlinjer. Elsker rasen og synes det er en fantastisk familiehund og turkamerat både hjemme og på fjellet. Nå er jeg mer interessert i en "show dog" setter som er større, mørkere og med lenger pels. Er det noen her som kjenner til oppdrettere i Norden eller England som avler mer i show dog retning fremfor jaktretning?     
    • Jeg har erfaring med både to fra samme kull, beholde helt kull og kjøpe hvalper med noen måneders mellomrom. Nå har jeg ikke oppdrett lenger men hvis jeg drev oppdrett nå, ville jeg ikke automatisk utelukket deg fordi du ønsket to hvalper fra samme kull. Det finnes PLENTY med andre grunner til å utelukke interesserte, som skal bare ha en valp. Det er bare å følge med på Finn, så ser man at ganske mange aldri burde skaffet seg en valp engang. Det er flere faktorer som kommer med i betraktning her, nå skriver du ikke hvilken rase du tenker på men hvis dette er en populær( les lettsolgt) rase og du bestilte to tispehvalper, ville jeg nok forhørt meg ganske grundig om hvorfor du ønsker to og om du planlegger oppdrett . Hvis oppdrett var tanken eller jeg fikk mistanke om det, ville jeg nok vært tilbakeholden særdeles om du ikke hadde erfaring med rasen fra før og har en fornuftig plan med oppdrettet ditt. Mao ikke bare produsere hvalper uten annet mål enn inntjening.    Hva slags erfaring har du med hund, hvis du var av typen som har hatt to hunder og gått kurs, så nå kan du ‘alt’, nope, da blir det hverken en eller to.   Hva slags rase og hva er målet med innkjøpet. Skal du ha to krevende brukshundhvalper fra samme kull og har som mål og oppnå gode resultater, ville jeg nok vært tvilende til om du vet hva du gir deg ut på. Hvordan bor du? Egen hage eller tredje etasje. Førstnevnte gjør det MYE enklere på alle måter, særdeles ved renslighetstrening. Det sier seg selv at to GD hvalper f.eks i 3.etasje er en dårlig ide. Renslighetstreningen blir selvsagt noe mer utfordrende med to hvalper, da har du to og holde øye med så snart de er våkne men er du forberedt på det og ikke minst innstilt på det, så er det slett ikke umulig. ( anbefaler sommerhvalper eller i alle fall ikke valp midt på kaldeste vinteren, enten man kjøper en eller to, det er MYE enklere å renslighetstrene hvalper i levelige temperaturer) (fortsetter senere, fikk besøk 🙂)
    • Har det knekt så langt inn at det er fare for at det har gått til klobeinet er det mer alvorlig enn hvis ikke. Men uansett lurt med sjekk i dag nå som hverdagen har begynt, alternativt videosamtale/telefonsamtale og vedlagte bilder med vet og råd for riktig rensing og hva du skal se etter vedrørende tegn på infeksjon. 
    • Jeg mener å ha hørt at folk som driver hundekjøring kan ha to valper fra samme kull. Men det er jo hunder som bor ute og har et helt annet liv enn «familiehunden». Naboen min, som har hatt flere hunder tidligere, valgte å kjøpe 2 hannhunder fra samme kull. Det ble 2 hunder som vi (eller andre) fikk lite kontakt med. De var mest opptatt av hverandre, og det var tydelig at de heller ikke ble så sterkt knyttet til eierene sine, som ene-hunder blir. Det gikk egentlig begge veier, og naboen var egentlig glad til da de var så gamle at de ble avlivet.  Mens da den siste «alene-hunden» deres døde så var det stor sorg i familien. De to små brødrene kunne også være litt hissig på hverandre, så i begynnelsen av turene holdt eieren dem godt fra hverandre (en arm strak ut på hver side av kroppen). Så roet de seg, og turen gikk greit.  Dette ble de siste hundene de hadde ; «aldri mer hund her i huset»
    • Jeg ville heller ikke solgt til deg. Har selv sittet med usolgte valper noen uker, i tillegg til 3-4 voksne. Aldri mer. Og vi var  to om å dele på jobben.  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...