Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen råd for oppfeting av midje?


Djervekvinnen

Recommended Posts

jeg syns Hera er litt smal rundt midja. Litt spinkel. Skulle gjerne ha fått mer fett på ho. Men jeg er redd for å få hengevom da. Siden jeg vil helst ha ho litt rundere rundt magen. Hun har også gått ned noen kilo siden sist vi veide ho. Hun er veldig aktiv og vi har vært aktiv selv den siste tiden. Hun har fått gode muskler også. Har vurdert å få et for med mer fett i. altså ett hakk opp på det samme foret vi bruker. (bruker nå et for for hunder med normalt aktivitetsnivå) Men jeg lurer på om det vil ha noe forskjell? Er redd for at hun skal bli mer aktiv av det.. Har ikke mulighet til noe oppbevaring av kjøtt og sånn i fryser (siden mange anbefaler sånnt) og vom hundemat selges merkelig nok ikke i denne byen. Men noen andre som vet råd for å fete opp hund? Legger ved bilde av ho. Syns det vistes så godt på henne, denne smale midja. :unsure: kanskje hun skal være sånn ? (barbie hund) ;)

herastrekk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du bruker..

ca. 14.100 Kj/ 3.400 kcal pr. kg fôr

Protein 23.0%

Fett 11.0%

Fiber 2.0%

Vann 10.0%

Aske 7.0% herav: 1.5% kalsium og 1.2% fosfor

Et hakk opp (det vi bruker på buster)

Omsettelig energi: ca. 15.000 kJ/ 3.650 kcal. pr kg fôr

Protein 26.0%

Fett 16.0%

Fiber 2.0%

Vann 10.0%

Minaraler 8.0% herav 1.5% kalsium og 1.2% fosfor

Finnes et enda kraftigere for, men ett hakk er vel nok i første omgang allrfall... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke merket noe på Buster angående aktivitet. Han ligger på samme aktivitetsnivå som han alltid har gjort, å han har opp til nå fått vanlig aktivfor. Jeg tror litt tilvenning kan være lurt, men kanskje ikke i like stor grad som om du skulle byttet merke. Men jeg tror ikke dere skal gå mer opp en til sport, ekstrem blir vel - litt ekstremt ;) . Angående om du skal gi mer enn du gir idag så tror jeg nok ikke det. Tror dere skal holde dere på ca to beger. Det er det vi gir til Buster å de har jo ca samme størrelse, og ikke så veldig ulik når det kommer til mosjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder blir ikke mer aktiv av å gå på et aktivitietsfor da..

Det som er med et slikt for er at det er mer fett i det - fordi hunder som er i mye aktivitet (jakt og div), trenger det. Hunder som har fått valper har godt av det, hunder med høy forbrenning ligeså.

Husk og på at for å legge på seg så er det lurt å gi to måltider om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

jeg syns Hera er litt smal rundt midja. Litt spinkel. Skulle gjerne ha fått mer fett på ho. Men jeg er redd for å få hengevom da. Siden jeg vil helst ha ho litt rundere rundt magen. Hun har også gått ned noen kilo siden sist vi veide ho. Hun er veldig aktiv og vi har vært aktiv selv den siste tiden. Hun har fått gode muskler også. Har vurdert å få et for med mer fett i. altså ett hakk opp på det samme foret vi bruker. (bruker nå et for for hunder med normalt aktivitetsnivå) Men jeg lurer på om det vil ha noe forskjell? Er redd for at hun skal bli mer aktiv av det.. Har ikke mulighet til noe oppbevaring av kjøtt og sånn i fryser (siden mange anbefaler sånnt) og vom hundemat selges merkelig nok ikke i denne byen. Men noen andre som vet råd for å fete opp hund? Legger ved bilde av ho. Syns det vistes så godt på henne, denne smale midja. :unsure: kanskje hun skal være sånn ? (barbie hund) :)

<klippet vekk bildet>

Skulle bare si at du får tak i VoH ganske så nært - er en forhandler en times kjøring unna ca - og så glissgrendt som området er, skal du ikke se bort i fra at det går ann å gjøre avtaler om å hente det når de er på "bytur" eller lignende - mange forhandlere gjør sånne avtaler hvis kjøper har lite mulighet til å kjøre å hente selv. Men hvis du har null frysemulighet er vel ikke det noe godt alternativ..

mvh

HeliX

edit: Synes forøvrig hun så flott ut på bildet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har sett de har VHM i den andre kommunen, men hvis det må oppbevares i frysern så tar nok samboers pizza opp plassen der. :) Men har nå kjøpt Troll Sport. Det har mer fett i. Så nå skal hun få lagt på seg litt. Syns forøvrig ikke at hun er så ille. På bilder står hun strekt og kanskje hun puster innover også. *ler* Syns faktisk jeg ser forbedringer allerede. Må få elisabeth og Buster til å se på henne når vi møtes igjen og se om det stemmer. ;) Hun har heller ikke værte noe dårlig i magen på.. ja.. lenge! Det er flott! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Sånn jeg måtte bare trekke tilbake denne litt eldra tråden, men jeg var på helseundersøkelse idag med Hera. Veterinæren sa at hun var litt rund. Knis. Hun måtte ta litt i for å kjenne ribbeina. Så hun burde ikke bli fetere nå sa hun. Hun var okei nå, men pass på maten. Jeg syns ikke hun er tykk da. :lol: Akurat passe. hun er jo så spinkel ellers, så det gjør likosm ikke noe.

Se: er hun tykk?

herastr.jpg

Siste bildet:

Utennavn-1.jpg

Hun veier 38 kg nå. Gått opp noen kilo siden sist vi veide ho.

Så sa veterinæren: må dere ikke ta dere nær av dette, men jeg bare sier det.

Jeg måtte bare le litt. Hera er blitt lille tjukka mi, selv om jeg ikke syns at hun er det :imrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare passe på så hun ikke får hengemage da :lol: . Jeg syns hun var i helt greit hold slik hun var, selv om hun i noen stillinger så litt tynn ut. Men hun er ikke feit nå, men hun bør ikke gå opp noe mer etter min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg måtte bare trekke tilbake denne litt eldra tråden, men jeg var på helseundersøkelse idag med Hera. Veterinæren sa at hun var litt rund. Knis. Hun måtte ta litt i for å kjenne ribbeina. Så hun burde ikke bli fetere nå sa hun. Hun var okei nå, men pass på maten. Jeg syns ikke hun er tykk da. :lol: Akurat passe. hun er jo så spinkel ellers, så det gjør likosm ikke noe.

Se: er hun tykk?

Tjukk er hun vel ikke, men i godt hold ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du stryker hunden langs sida, skal du kunne kjenne ribbeina. En doberman er en slank hund, og midjen skal være smal. Jeg synes hunden din ser ut som om hun kunne trenge litt mindre mat. Hun er nok i ganske god hold. Hun er tross alt en doberman, og ikke en labrador. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...