Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har du med deg utstyret i?


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Som tittelen sier:

Hva har du med deg utstyret i på utstilling?

Her hjemme har jeg en verktøykasse på 1 meter..Maaaange rom til å ha utstyret i..

Kan ikke drasse med meg den på utstilling da, så jeg tar den gamle stallkassa mi,(som nå har PRECEPT klistremerker rundt seg) med meg..Syns pose blir litt vanskeli å holde styr på.. :) Dessuten kan jeg sitte på kassen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tittelen sier:

Hva har du med deg utstyret i på utstilling?

Her hjemme har jeg en verktøykasse på 1 meter..Maaaange rom til å ha utstyret i..

Kan ikke drasse med meg den på utstilling da, så jeg tar den gamle stallkassa mi,(som nå har PRECEPT klistremerker rundt seg) med meg..Syns pose blir litt vanskeli å holde styr på.. ;) Dessuten kan jeg sitte på kassen...

Børster,sakser,utstillingsline og nummerlappholder har jeg oppi en verktøykasse fra Clas Ohlson.Ellers pakker jeg det jeg trenger i en sekk..Hadde utstyret oppi en Precept veske før,men det var så upraktisk når man har bur i ene hånda og bord i andre..da er sekk mer praktisk ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med meg en toilettveske/bautybag som jeg kjøpte på Coop OBS! for 99.-. Den har to små rom i tilleg til hovedrom og skulder-reim. Der har jeg plass til at jeg trenger av kammer, sakse, børster, strikk, barbermskiner, kremer, oljer. Ikke alt det jeg har bruk for på en utstilling men godt å være forberedet på det uforutsette.

Så har jeg jo med meg bur, lite stellebord, stol til meg selv og en liten bag til vannflaske til hundene, matpakke til meg vannskåler. Høre mye ut men alt pakkes på bur som jeg har på tralle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det lureste jeg har funnet til nå var noen rel. billige verktøykasser av stoff (!) som ble solgt på Biltema el. Claes Olsson for noen år siden (merke: Rubbermaid)..

Den veier nærmest ikke noe i seg selv, har skulderrem, "stiv nok" så den står av seg selv, skikkelig gummi/plast under, så den kan stå i søle, etc.

Det finnes flere forskjellige typer verktøykasser som fungerer utmerket som utst.koffert. Jeg så flere nylig på Eurospar...

Det viktigste, synes jeg, er at de ikke er så høye - da blir det som regel så rotete nedi der. Bedre om de er lavere, men bredere.. Om dere skjønner hva jeg mener.

Selvsagt en god idè å ha en man kan bruke som krakk - men jeg har alltid med stoler likevel, så det er ikke noe tema for meg.

Menge bruker en sånn aluminiums stresskoffert - veldig fin og ganske praktisk (hvis man har med ekstra stol den kan ligge i).

Disse store plast-koffertene som er ganske vanlige er jo kjempepraktiske da. Men de er i seg selv så tunge, at man er nærmest nødt til å ha med noen form for hjul for å trille den inn.. Jeg veide min når den var tom - og da veide den like mye som min "nye" MED alt utstyret i..

Men det kommer selvsagt an på hvor mye utstyr man skal ha med! Hvis det er en pussefille til en dobermann, kan man jo ha den i lommen, men..

Hva med en liten gjennomgang om hva man har med seg her - i "alltid beredt-boksene" sine?

Jeg kan starte:

Børster (2-3 metall, 1 plast + 1 m/naturbust), karde og tre kammer

Forkle

Håndkle (til barter og føtter)

Balsamspray og sprayflaske med vann

Vannkopp (og evt. liten flaske med rent vann - til å drikke)

Nummerlappsholdere (armbind)

Utst.bånd

Vaksinasjonsattester, utst.papirer og veiforklaring

Sakser (vanlig og effilering)

Tannskrape, klotang (ikke nødv. på utstilling, men de ligger der likevel)

Potetmel i plastboks (til å tørke barter/føtter)

Sølvspray (til sårbehandling - hvis man skulle finne noen småkutt..)

Godbiter (prøvepakke med hundefôr - uvesentlig hvilken type da mine elsker alt!)

Bærsjeposer

Flåttfjerner, kulepenner

En mindre plastboks - med "alt det rare" som: ekstra nr.lappsklyper, hyssing, plaster, klesklyper, sikkerhetsnål, hodepinetabl., strikker, våtserivetter, hårspenner, ekstra kjetting/utst.bånd)

Hmmm.. tror ikke jeg kommer på noe mere..

Hei så lenge!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det enten i en bag fra bikbok eller en svær svart veske fra friis company. Bruker helst vesker/bager til å ha utstyr i . Hadde jeg hatt råd så skulle jeg ha kjøpt en utst koffert men de er så dyre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis en rase som krever minimalt med pelsstell, så eneste jeg har med er en børste av "stellesaker".

Sist utstilling jeg var på så kjøpte jeg en bok - "Hundens bok" eller hva den nå heter, og den har masse plastlommer til å sette i vaksinasjonsattest, nummerlapp, PM, kritikkskjema, premielapper osv. osv. Veldig praktisk!

I tillegg har jeg en vanlig liten ryggsekk til utstillingsbånd, poser, lommebok, mobil osv. Utstillingsburet er av stoff, og i den slenger jeg også vannskåla til hunden. Har også skaffet meg en sammenleggbar stol... herregud - og jeg som liksom ikke skal tilbringe tiden min på utstillinger ;) Skaffer meg bare mer og mer saker og ting B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg har det i en bag/sekk.

Jeg lurer på å kjøpe meg en slik:

t_16141_94.jpg

Men er redd for at den veldig lett vil bli stjålet :unsure:

Du er ikke den eneste som sikler etter en sånnen ;)

*endret av mod på grunn av remlame for annet forum* Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den kofferten der er skikkelig fin! (Har deltat i konk. for å vinne en, men....)

Koster jo "bare" - 1.295,-... Veier ca 3,6 kilo.. Og sikkert plass til alt man kan tenke seg!

Nei, litt for dyrt bare for en "bag" å ha tingene sine i, synes jeg - men hadde absolutt brukt den hvis jeg fikk den.

Ang. tyveri, så tror jeg ikke en slik bag blir lettere stjålet enn noe annet. Og DET skal vi faktisk være ganske fornøyde med her i Norge - det er veldig sjelden ting blir stjålet på utstillinger. Men dette har sikkert mye med at vi sitter jo så tett som sild i tønne på utstillinger, og man skal være umåtelig frekk for å tørre å gå bort og bare ta en hel bag..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den kofferten der er skikkelig fin! (Har deltat i konk. for å vinne en, men....)

Koster jo "bare" - 1.295,-... Veier ca 3,6 kilo.. Og sikkert plass til alt man kan tenke seg!

Nei, litt for dyrt bare for en "bag" å ha tingene sine i, synes jeg - men hadde absolutt brukt den hvis jeg fikk den.

Ang. tyveri, så tror jeg ikke en slik bag blir lettere stjålet enn noe annet. Og DET skal vi faktisk være ganske fornøyde med her i Norge - det er veldig sjelden ting blir stjålet på utstillinger. Men dette har sikkert mye med at vi sitter jo så tett som sild i tønne på utstillinger, og man skal være umåtelig frekk for å tørre å gå bort og bare ta en hel bag..

Susanne

Det er stjelingen jeg er mest nervøs for, siden jeg ikke akkurat sitter i ro ved tingene mine når jeg er på utstilling (i stedet for å sitte ved èn ring ved èn rase, så ser jeg heller litt på alle, og er ikke alltid at jeg orker å flytte på tingene mine. Min feil, selvsagt).

Har derimot hørt om en del som har opplevd tyveri på utstilling, men aner ikke hvor ille Norge er i forhold til andre land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare med en diger NKK-bag jeg - som selvsagt er alt for tung og full av utstyr jeg strengt tatt IKKE trenger på utstillingen - men det er jo "kjekt å ha" liksom :).

Og hva rommer så denne bagen ???

- En naturhårsbørste (MasonPearson)

- To børster med ståltinner (Chris Christensen og #1 Proffessional)

- En puddelkam (ukjent merke - eldgammel men fungerer utmerket)

- En liten karde (til nederst på beina)

- En underullskam

- En strikkepinne - bøyd - til å lage midtskill med

- Ei real kjøkkensaks

- Et par håndklær til barter og bein

- Ei ketschupflaske med vann (til drikke - blir ikke så mye vann i skjegget)

- Ei Jif sprayflaske med vann

- Ei Jif sprayflaske med hjemmelaget balsamspray (ehhh.. man tager hva man haver)

- Diverse sprayer som jeg aldri bruker men som har hopet seg litt opp (glansspray, spray for bedre hold m.m)

- Diverse kulepenner, nummerlappholdere (er typisk forbruksvare), godbiter av ymse slag

- SJOKOLADE

- DRIKKE

- ... og sikkert en hel masse annet rart som jeg ikke kommer på nå i farten :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi "puddelfolk" ser ut som vi skal flytte inn på utstillingen :P

Jeg har med:

Hundene i hver sitt bur.

Tholo trimmebord med lys plate og ekstra store hjul.

Pute som hundene legger hode på når jeg setter opp toppen.

Ekstra Pro Flees til å bruke på bordet.

Stol...som jeg nesten aldri får bruke, men låner den gjerne vekk :)

Papirene til hundene i hver sin perm.

Telt, om det er utendørs utstilling.

"Showbag" med rikholdig innhold!

Roseline sin "gull" saks.

Strikksaks.

Kamme.

Karder.

Parykk børste.

MP børste med "pinsvinn" bust.

Tupperingskam.

Nykokt kylling til hundene.

Vann og skåler.

Strikk.

Flere utstillings liner og halsbånn.

Div utstillingsnåler og armbinn.

Multiverktøy.

Div astma og allergimedesin.

Tyggis

Parfyme..har jo puddel :D ..

Whal sin Pocket trimmer (liten barbermaskin)

Foto apparat...tar som regel bilder for andre og glemmer mine egne hunder :)

Mobil.

"Jubel fløyte"

Hjemmelagt lunch, nok til mange :D

..og lommebok.

..ser at du er redd for å bli frastjålet utstyr på utstilling, Labbis.

Jeg har aldri opplevd det selv, og rundt ringen hos oss ligger det "strødd" med lommebøker, mobiler, kamera og mye dyrt utstyr! Mulig vi har vært heldig?

Det har hent at noen har tatt utstyr, men det har alltid kommet til rette! Har merket alle tingen mine, så når noe er kommet vekk har det havnet i feil "showbag" med en feiltagelse under ned pakking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..ser at du er redd for å bli frastjålet utstyr på utstilling, Labbis.

Jeg har aldri opplevd det selv, og rundt ringen hos oss ligger det "strødd" med lommebøker, mobiler, kamera og mye dyrt utstyr! Mulig vi har vært heldig?

Det har hent at noen har tatt utstyr, men det har alltid kommet til rette! Har merket alle tingen mine, så når noe er kommet vekk har det havnet i feil "showbag" med en feiltagelse under ned pakking!

Hehe, samme her... Jeg og benedicte og "alle andre" hundungdomene som var i bø slang jo alle tingene rett ned :) det lå jo mobiler og (åpne) lommebøker oppe bur og på gulvet med tinga våres helt ubevokta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..ser at du er redd for å bli frastjålet utstyr på utstilling, Labbis.

Jeg har aldri opplevd det selv, og rundt ringen hos oss ligger det "strødd" med lommebøker, mobiler, kamera og mye dyrt utstyr! Mulig vi har vært heldig?

Det har hent at noen har tatt utstyr, men det har alltid kommet til rette! Har merket alle tingen mine, så når noe er kommet vekk har det havnet i feil "showbag" med en feiltagelse under ned pakking!

Hehe, godt å høre :)

Men det er nok sant, at dersom jeg merker alle tingene mine (og passer litt bedre på dem), så er det liten sjanse for at noe vil forsvinne uten å komme til rette igjen. Og den kofferten er jo heldigvis ikke så veldig usynlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...