Gå til innhold
Hundesonen.no

ingredienser

MarieR

Recommended Posts

INGREDIENSER

Newzealandsk lammemel, havre, malt potet, solsikkeolje, komplett mineral- og vitamintilskudd, linfrø, betefiber, naturlig lammearoma, riskli, mannanoligosakkarider, inulin, glukosamin HCL, urtetilskudd, ertefiber, kondroitinsulfat, MSM, Yucca Shidigera

Sier ikke hvilket for det er, eller hvilen type. Synes du dette ser greit ut, eller ville du ikke gitt dette til hunden din? hvorfor/ hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det inneholder lammemel og lammearoma ser jeg. Så da er det i alle fall animalske produkter i foret, og det er nødvendig. Jeg ville aldri funnet på å gi hunden min et for som bare inneholder vegetabilske næringsstoffer. Nå er ikke jeg noen ekspert på for, og som Kristina sier så kommer det jo litt an på hvor mye det er av hver ingrediens. Av bare å lese ingrediensene veit jeg ikke om jeg ville ha brukt det eller ikke, men jeg tror jeg ville ha valgt et for med litt mer kjøtt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg ville gitt dette til Buster. Ville valgt et med mer kjøtt og animalske oljer i. Men hvis det er et allergi for er det vel designet for hunder som reagerer på for mye kjøtt eller noe slikt, og det gjør jo ikke Buster. Men hvis han hadde hatt en sånn type allergi så hadde jeg sikkert prøvd det :mellow: . Men sånn som han er nå så ville jeg absolutt ikke gitt han det, han trenger et for med mer kjøtt i en som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det utrolig mange som förer med dette förmerke. Og dem fleste er fornøyd med det :mellow:

Det "vandlige" föret inneholder:

Kyllingmel, ris, fersk kylling, malt mais, kyllingfett, komplett mineral- og vitamintilskudd, betefiber, riskli, saft fra kyllinglever, linfrø, ertefiber, gjærkultur, mannanoligosakkarider, inulin, hele tørkede egg, glukosamin HCL, MSM, kondroitinsulfat, urtetilskudd, Yucca Shidigera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg ville ikk gitt det til hunden min, for lite kjøtt.

Og skulle jeg hatt et fôr for sensible hunder så ville jeg valgt Lam og Ris, ikke lam og potet+havre. <_<

Men at det er glukosamin HCL i, er det eneste plusset som jeg kan se. :)

Regner med at det er Olivers sitt sensible for og det fikk Chicka allergi av. :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGREDIENSER

Newzealandsk lammemel, havre, malt potet, solsikkeolje, komplett mineral- og vitamintilskudd, linfrø, betefiber, naturlig lammearoma, riskli, mannanoligosakkarider, inulin, glukosamin HCL, urtetilskudd, ertefiber, kondroitinsulfat, MSM, Yucca Shidigera

Sier ikke hvilket for det er, eller hvilen type. Synes du dette ser greit ut, eller ville du ikke gitt dette til hunden din? hvorfor/ hvorfor ikke?

Behøver ikke å være så galt dette. Lammemelet er oppført som førsteingrediens, ergo er det mest av det.

Hadde selvfølgelig vært bedre om det sto lammekjøtt. Ellers er det litt lite animalsk fett til at dette er noe godt fullfôr til rimelig aktive hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lammemel = tørket og oppmalt lammekjøtt. Det er, som andre har påpekt, hovedingrediensen i dette fôret. Dvs at det er et kjøttfôr.

At det er potet og havre istedet for ris har ikke mye å si. Hverken potet eller havre påvisker magen i stor grad, akkurat som ris. Av korn så er det hvete (og mais, hvis man kan kalle det korn) som de fleste hunder reagerer på, og dette fôret er fritt for det.

Her er det valgt linfrøolje som kilde til omegafettsyrene 3-6-9, hvilket er positivt for hunder som har fiskeallergier.

Nå er det veldig mye fett i lammekjøtt (ihvertfall i forhold til i kylling, som er det mest brukte kjøttet i hundefôr), så jeg vil påstå at det er godt med animalsk fett i dette fôret.

Nå har jeg hverken prøvd eller brukt dette fôret, siden jeg bare har valp i huset. Men, dersom det skulle vise seg at valpen min skulle utvikle matintoleranse så er dette blandt de fôrene jeg kommer til å prøve ut.

Utover det MÅ jeg bare legge til (siden det er noen som har påpekt at deres hunder ikke tålte dette fôret) at det finnes ikke ett eneste fôr på markedet som alle hunder tåler.... Sånn er det bare. :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det utrolig mange som förer med dette förmerke. Og dem fleste er fornøyd med det ;)

Det "vandlige" föret inneholder:

Kyllingmel, ris, fersk kylling, malt mais, kyllingfett, komplett mineral- og vitamintilskudd, betefiber, riskli, saft fra kyllinglever, linfrø, ertefiber, gjærkultur, mannanoligosakkarider, inulin, hele tørkede egg, glukosamin HCL, MSM, kondroitinsulfat, urtetilskudd, Yucca Shidigera

Stemmer det ;) Det foret jeg beskrev er Oliver`s LAMB. Allergifor som jeg vurderer å kjøpe som tilsettning til det vanlige adult foret.. :) Forer selv med O jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags nytte gjør malt potet og havre for en hund? Har hørt noen si at hunder ikke har noen nytteverdi av dette,så jeg ble litt nysgjerrig.

Jeg skjønner heller ikke at de putter i potet liksom, den er det jo mye stivelse i..blir mindre og mindre imponert over Olivers. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Olivers Høyenergi fòr til Loke..Det er faktisk det tørrfor merket jeg er mest fornøyd med.Eukuanuba har jeg boikottet etter at fire av mine fem hunder reagerte negativt på det (med Loke har jeg ikke prøvd så statistikken er 100% :) ) og alle de andre tørrfòr merkene har gitt hundene dårlig pels, tørre poter og mye avføring. På Pan fungerte ikke Olivers heller pga tilsetningstoffene så han brukte Skyttens. Men det som fungerer aller, aller best er råfòring selvfølgelig..(men det er så kjedelig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Olivers Høyenergi fòr til Loke..Det er faktisk det tørrfor merket jeg er mest fornøyd med.Eukuanuba har jeg boikottet etter at fire av mine fem hunder reagerte negativt på det (med Loke har jeg ikke prøvd så statistikken er 100% :) ) og alle de andre tørrfòr merkene har gitt hundene dårlig pels, tørre poter og mye avføring. På Pan fungerte ikke Olivers heller pga tilsetningstoffene så han brukte Skyttens. Men det som fungerer aller, aller best er råfòring selvfølgelig..(men det er så kjedelig...)

Jeg hadde tenkt å si akkurat det samme som deg her!

3 av 6 hunder vi har hatt, har reagert på eukanuba. Olivers har ingen reagert på og alle fungert bra. +Blaze får råföring pga høy forbrenning/mye bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...