Gå til innhold
Hundesonen.no

ingredienser

MarieR

Recommended Posts

INGREDIENSER

Newzealandsk lammemel, havre, malt potet, solsikkeolje, komplett mineral- og vitamintilskudd, linfrø, betefiber, naturlig lammearoma, riskli, mannanoligosakkarider, inulin, glukosamin HCL, urtetilskudd, ertefiber, kondroitinsulfat, MSM, Yucca Shidigera

Sier ikke hvilket for det er, eller hvilen type. Synes du dette ser greit ut, eller ville du ikke gitt dette til hunden din? hvorfor/ hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det inneholder lammemel og lammearoma ser jeg. Så da er det i alle fall animalske produkter i foret, og det er nødvendig. Jeg ville aldri funnet på å gi hunden min et for som bare inneholder vegetabilske næringsstoffer. Nå er ikke jeg noen ekspert på for, og som Kristina sier så kommer det jo litt an på hvor mye det er av hver ingrediens. Av bare å lese ingrediensene veit jeg ikke om jeg ville ha brukt det eller ikke, men jeg tror jeg ville ha valgt et for med litt mer kjøtt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg ville gitt dette til Buster. Ville valgt et med mer kjøtt og animalske oljer i. Men hvis det er et allergi for er det vel designet for hunder som reagerer på for mye kjøtt eller noe slikt, og det gjør jo ikke Buster. Men hvis han hadde hatt en sånn type allergi så hadde jeg sikkert prøvd det :mellow: . Men sånn som han er nå så ville jeg absolutt ikke gitt han det, han trenger et for med mer kjøtt i en som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det utrolig mange som förer med dette förmerke. Og dem fleste er fornøyd med det :mellow:

Det "vandlige" föret inneholder:

Kyllingmel, ris, fersk kylling, malt mais, kyllingfett, komplett mineral- og vitamintilskudd, betefiber, riskli, saft fra kyllinglever, linfrø, ertefiber, gjærkultur, mannanoligosakkarider, inulin, hele tørkede egg, glukosamin HCL, MSM, kondroitinsulfat, urtetilskudd, Yucca Shidigera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg ville ikk gitt det til hunden min, for lite kjøtt.

Og skulle jeg hatt et fôr for sensible hunder så ville jeg valgt Lam og Ris, ikke lam og potet+havre. <_<

Men at det er glukosamin HCL i, er det eneste plusset som jeg kan se. :)

Regner med at det er Olivers sitt sensible for og det fikk Chicka allergi av. :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGREDIENSER

Newzealandsk lammemel, havre, malt potet, solsikkeolje, komplett mineral- og vitamintilskudd, linfrø, betefiber, naturlig lammearoma, riskli, mannanoligosakkarider, inulin, glukosamin HCL, urtetilskudd, ertefiber, kondroitinsulfat, MSM, Yucca Shidigera

Sier ikke hvilket for det er, eller hvilen type. Synes du dette ser greit ut, eller ville du ikke gitt dette til hunden din? hvorfor/ hvorfor ikke?

Behøver ikke å være så galt dette. Lammemelet er oppført som førsteingrediens, ergo er det mest av det.

Hadde selvfølgelig vært bedre om det sto lammekjøtt. Ellers er det litt lite animalsk fett til at dette er noe godt fullfôr til rimelig aktive hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lammemel = tørket og oppmalt lammekjøtt. Det er, som andre har påpekt, hovedingrediensen i dette fôret. Dvs at det er et kjøttfôr.

At det er potet og havre istedet for ris har ikke mye å si. Hverken potet eller havre påvisker magen i stor grad, akkurat som ris. Av korn så er det hvete (og mais, hvis man kan kalle det korn) som de fleste hunder reagerer på, og dette fôret er fritt for det.

Her er det valgt linfrøolje som kilde til omegafettsyrene 3-6-9, hvilket er positivt for hunder som har fiskeallergier.

Nå er det veldig mye fett i lammekjøtt (ihvertfall i forhold til i kylling, som er det mest brukte kjøttet i hundefôr), så jeg vil påstå at det er godt med animalsk fett i dette fôret.

Nå har jeg hverken prøvd eller brukt dette fôret, siden jeg bare har valp i huset. Men, dersom det skulle vise seg at valpen min skulle utvikle matintoleranse så er dette blandt de fôrene jeg kommer til å prøve ut.

Utover det MÅ jeg bare legge til (siden det er noen som har påpekt at deres hunder ikke tålte dette fôret) at det finnes ikke ett eneste fôr på markedet som alle hunder tåler.... Sånn er det bare. :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det utrolig mange som förer med dette förmerke. Og dem fleste er fornøyd med det ;)

Det "vandlige" föret inneholder:

Kyllingmel, ris, fersk kylling, malt mais, kyllingfett, komplett mineral- og vitamintilskudd, betefiber, riskli, saft fra kyllinglever, linfrø, ertefiber, gjærkultur, mannanoligosakkarider, inulin, hele tørkede egg, glukosamin HCL, MSM, kondroitinsulfat, urtetilskudd, Yucca Shidigera

Stemmer det ;) Det foret jeg beskrev er Oliver`s LAMB. Allergifor som jeg vurderer å kjøpe som tilsettning til det vanlige adult foret.. :) Forer selv med O jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags nytte gjør malt potet og havre for en hund? Har hørt noen si at hunder ikke har noen nytteverdi av dette,så jeg ble litt nysgjerrig.

Jeg skjønner heller ikke at de putter i potet liksom, den er det jo mye stivelse i..blir mindre og mindre imponert over Olivers. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Olivers Høyenergi fòr til Loke..Det er faktisk det tørrfor merket jeg er mest fornøyd med.Eukuanuba har jeg boikottet etter at fire av mine fem hunder reagerte negativt på det (med Loke har jeg ikke prøvd så statistikken er 100% :) ) og alle de andre tørrfòr merkene har gitt hundene dårlig pels, tørre poter og mye avføring. På Pan fungerte ikke Olivers heller pga tilsetningstoffene så han brukte Skyttens. Men det som fungerer aller, aller best er råfòring selvfølgelig..(men det er så kjedelig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Olivers Høyenergi fòr til Loke..Det er faktisk det tørrfor merket jeg er mest fornøyd med.Eukuanuba har jeg boikottet etter at fire av mine fem hunder reagerte negativt på det (med Loke har jeg ikke prøvd så statistikken er 100% :) ) og alle de andre tørrfòr merkene har gitt hundene dårlig pels, tørre poter og mye avføring. På Pan fungerte ikke Olivers heller pga tilsetningstoffene så han brukte Skyttens. Men det som fungerer aller, aller best er råfòring selvfølgelig..(men det er så kjedelig...)

Jeg hadde tenkt å si akkurat det samme som deg her!

3 av 6 hunder vi har hatt, har reagert på eukanuba. Olivers har ingen reagert på og alle fungert bra. +Blaze får råföring pga høy forbrenning/mye bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...