Gå til innhold
Hundesonen.no

Kritikk av hjemmesider


Havana

Recommended Posts

Hva slags kritikk og hvor grundig kritikk liker dere å få når dere ber om tilbakemeldinger på hjemmesidene deres?

Er dere mest interessert i hva folk syns om utseendet, eller liker dere også å få tilbakemeldinger på brukervennlighet og koding osv.?

Jeg prøver å tilpasse tilbakemeldingene til kunnskapsnivået til den som har laget siden, men det er ikke alltid like lett å vite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntest der er viktig at den sier rett ut hva en mener. det kan være åssen den ser ut til koding osv. Det er jo greit og få kritikk da kan man jo rette på den andre folk mener for å få den enda bedre osv... Ikke alltid like enkelt og se det selv alltid, jeg brukte str 1 på layen jeg hev ut i går men folk sa skrifta var så liten, mens på min pc er den sånn passe. Så rette jeg jo på det da ;) får ta deg en titt på siden min :P Men jeg syntest siden din er kjempe fin da... Du har dreien på dette ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags kritikk og hvor grundig kritikk liker dere å få når dere ber om tilbakemeldinger på hjemmesidene deres?

Er dere mest interessert i hva folk syns om utseendet, eller liker dere også å få tilbakemeldinger på brukervennlighet og koding osv.?

Jeg prøver å tilpasse tilbakemeldingene til kunnskapsnivået til den som har laget siden, men det er ikke alltid like lett å vite...

Hihi, hva skal jeg si?

Jeg holder på med ny layout nå da, og håper folket vil komme med tilbakemeldinger, tips og kritikk til den når den legges ut og da sier jeg:

Jo grundigere jo bedre ;)

Utseendet er kanskje hovedprioritet, men brukervennligheten er minst like viktig :P

Anngående kodingen, så lenge språket som snakkes med ikke blir for avansert så sier ikke jeg nei takk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt som deg når folk spør meg hva jeg mener, selv ønsker jeg den kritikken jeg kan få - det er det jeg lærer av.

Prøver også å tilpasse kritikken til den som spør, men det er vanskelig. Kanskje folk kan bli litt mer presise på hva de ønsker kritikk på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, som om jeg skulle ha startet tråden selv... :P Er altid usikker om hvor pirkete man skal være...

Ber man om kritikk så må man forvente å få folks ærlige mening, men det må jo tilpasses kunskapen til de som spør også, å kanskje ta seg tid til å finne ut hva som er feil i koden foreksempel, for å hjelpe personen... "fin side" er lite informativ kritikk... ;)

Et par setninger om hvorfor er alltids kjekt å lese, det man lærer av... :P

Men synes alle er flinke til å gi brae responser å si fra om noe ikke fungerer osv.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det er litt greit å tenkte på hvor mye erfaring den har, og hva personen kan osv. Ikke alle som kan koding feks. (Selv om det er litt vanskelig å vite iblandt) Så får man ta det som personen er ute etter, og da si hva som er bra med siden og hva som er dårlig. positivt er like viktig som det "negative". Og det går an å gi konstruktiv kritikk på en pen og høflig måte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne vite "alt" ;) Hehe.. Når jeg ber om kritikk er det egentlig bare irriterende at folk sier at den bare er fin, kul, stilig osv.. Da kommer jeg meg jo ikke fremover i det hele tatt. Selvfølgelig er det gøy at folk roser siden - men kom gjerne med noe konstruktiv kritikk i tillegg.

Gjerne tips/kritikk på koding, selv om jeg ikke kan så mye. Men det er jo sånn man som sagt lærer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det kommer litt an på hva det var jeg la vekt på da jeg lagde siden (har flere forskjellige sider). Når det gjelder min egen personlige hjemmeside som jeg har drevet mest med i det siste, liker jeg best å få tilbakemeldinger på innhold og navigasjon. Jeg har jo ikke giddet å lage et supert layout, så det er ikke det som jeg bryr meg mest om. Jeg vil bare vite om siden min er interessant og enkel å bruke, og om den er laget slik at man får lyst til å klikke rundt på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...