Gå til innhold
Hundesonen.no

Retriever kobbelet og Doko godbiter

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen her osm har erfaring med retriever kobbel?

Det man kan få kjøpt på Canis.

Har plane rom å kjøpe det, men lurer litt på hvordan det er.

Kan man justere bredden/omkretsen på den halseløkka?

Er jo ingen vits å kjøpe bånd, hvis det viser seg at det er for stort osv..

Lurer også på om noen har erfaring med Deoko godbitene ?

Faller dette i smak hos de fleste hunder? Eller er det bare crap?

SKal handel litt på Canis vet dere :icon_clapping:

Skrevet

Retrieverkobbel er liksom en eneste lang strupelenke og kobbel i ett, strammer om hunden feks trekker og løsner om det er slakt. De fleste har en stopper på så ikke båndet blir for slakt rundt halsen og dermed faller av, den går an å justere selv.

Godbiter, alle hunder er vel forskjellige og velger sine ting de elsker, der må du nesten bare prøve deg fram?

• 2 weeks later...
Skrevet

Retriverkobbelet brukes sjelden her hos oss.

Doko-godbitene har vi alltid liggende, og bruker dem til hjemme-trening og på tur. Ja, de faller absolutt i smak.. ;)

Guest Christine
Skrevet

Doko godbitene faller hos meg i smak..For mange kilo fikk jeg betale 80kroner..Ikke værst det :huh:

Retriverkobbelet.. Kjøptedet i går.. :huh: Hittil gode erfaringer..

Skrevet

Retrieverkobbel har jeg. Bruker det aldri. Det er jo praktisk talt strup og kobbel i ett, og du kan jo regulere størrelsen på halsbåndet/strupet etter hvor stor halsen på hunden er. Altså kan du ha det både veldig lite og veldig stort, og du trenger ikke å kjøpe nytt om hunden vokser. Om du syns strup er ok å bruke er det ingenting i veien for å kjøpe retrieverkobbel. Det er jo nokså kjekt, siden du kan slippe løs hunden helt uten halsbånd.

Doko-godbiter kjøpte jeg på Hund som hobby her i Trondheim, 2 kg for 80 kroner. Jeg syns de er utrolig praktiske, de er tørre så du kan ha dem løst i lomma (stor fordel - jeg hater å bruke pølse osv som belønning siden jeg må ha det i pose, og jeg bruker alltid lang tid på å finne fram bitene da). Tinka syns de er kjempegode og så absolutt verdt å jobbe for! Bruker dem på tur, trening og hundetreff, og hun liker dem like bra hver gang. Dessuten kan du dele dem opp så du får både små og relativt store godbiter, noe som er praktisk.

Skrevet

De er ikke så store, og du kan dele dem i mindre biter. De jeg bruker til Tinka har jeg delt opp i ca 1,5 x 1 cm. Det er heller ikke så veldig vanskelig å få dem halvparten så brede.

Skrevet

Jeg har sett de og tror ikke man får delt de opp i så små biter som jeg pleier på andre godbiter, ikke med fingrene iallefall. :P

Skrevet

Jøss, hvor små har du dem du da? :P

Hadde ingen vanskeligheter for å få en doko ned i biter på 0,5 cm x 0,7 cm. Ikke at jeg bruker det på Tinka, hun merket nesten ikke godbitene da de var så små.

Skrevet

hmm, jeg har de i 0,5 cm ca..

Men kanskje jeg forveksler de med noen andre? Er de ikke helt harde? For de jeg tenker på er litt vanskelige å knekke opp. :P

Skrevet

De er harde jo, men såpass porøse liksom, at det ikke blir noe problem å knekke dem. Rillene, eller hva jeg skal kalle dem, gjør det også lettere å dele bitene til mindre biter. Men det er nok litt pirk å gjøre om 2 kg doko til små biter på 5x5 mm, det bør kanskje sies.

Skrevet

Oki.

Skal ta sjansen på å kjøpe de Doko godbitene. Her i huset faller til og med billi-snck fra rimi godt i smak, så de eter det vel.

Men jeg gidder ikke å kjøpe retriever kobbelet , hvis det er sånn kvæle bånd ... :-o

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...