Gå til innhold
Hundesonen.no

Alenetid for valpen grunnet eksamener


Svedge

Recommended Posts

Når Atsu er rundt 10-11 uker gammel i starten av Juni, kommer eksamene mine over en 2 ukers periode. Det jeg har er:

02/06/2006, 5 timer.

06/06/2006, 3 timer 30min.

13/06/2006, 5 timer.

15/06/2006, 3 timer.

Det jeg er redd for er at han kan få en varig skade av å være for lenge alene hjemme under 5 timers eksamene. Men han kan også få en skade av å være hos andre i et utrygt miljø hos andre. Valget står derfor mellom å la han være alene hjemme og håpe på at det går bra, eller å finne noen i hundemiljøet her til å passe ham. 3 timers eksamene bør gå greit alene hjemme.

Hva ville dere ha valgt?

Er det noen andre fra Narvik her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten se på valpen din. Takler den å være alene hjemme i det hele tatt? Gjør den ikke det så vil jeg latt noen andre passe den, mens hvis den fint takler det så kan den godt være hjemme. Men kan du ikke få noen til å komme hjem til deg å være der med valpen mens du har eksamen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det burde da være mulig å få hundevakt hjemme hos deg ett par timer iallefall, sånn at Atsu ikke trenger å være alene i veldig lang tid av gangen.. Lykke til med flott liten hanne (som sikkert skal bli en stor, flott hanne en vakker dag), og eksamener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og hadde nok fått noen til å passe den mens du holdt på med eksamener osv... Siden du ganske nydelig får den i hus da du har eksamener på gang. Hva med foreldrene dine, venner eller kanskje en nabo som du stoler på? Valpene skal jo ha mat osv som er nevnt lengre oppe. Men lykke til hverfall med alt gleder meg til å se bilder når de kommer :lol::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vært hos deg i totre uker når eksamenene begynner sant?

Det jeg tenker mest på her er deg, hvordan kommer du til å arbeide best på eksamen? Å være hjemme i 3-5 timer alene bør gå helt greit, som oftest sover de jo, i hvert fall om du har lagt opp treningen greit og han er stødig. Spørsmålet er vel mer om du slapper av og klarer gjøre ditt beste da, eller om det er bedre for stressnivået ditt at noen er der? Evt om han er hos andre?

Hadde det vært snakk om noe som måtte foregå over lengre tid ville jeg vært mer redd for at han skulle ta skade av feks å være alene eller hos andre, er det snakk om to korte dager er det litt begrenset hva man klarer ødelegge, selvom alt er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...