Gå til innhold
Hundesonen.no

Lyng og Lira

Mailin

Recommended Posts

Wretch: Vi tenkte på å gå der, men det ble til at vi dro innover Stabbdalen på Ringvassøya (Soltindvatnet og innover). Regner med du er herfra/bor her? Håper heller ikke snøen regner bort, men vi drar heldigvis til Sør-Varanger om noen dager og skal være der i påska, der er det litt kaldere!:P Her hvor vi bor var det 7grader i dag.. Alt smeltet så da var det tid for vårrydding i hagen.. mye rart som tiner fram når man har hunder :P

Jepp jepp jeg bor nok her i byen jeg og. Heldig dere som skal nordover! Jeg skal tilogmed sørover.... ( :P ) krysser fingrene for at snøen ikke smelter vekk.

Og vårrydding ja... Er egentlig deilig nå når sola begynner å krype fram, og man kjenner den gode feelingen i lufta. Synd jeg ikke har hund enda! Kjenner lysten til å gå i skog og mark, men er så kjedelig alene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 135
  • Created
  • Siste svar
Øyh! Jeg tror du ga Lyng LITT bedre opptreningstid? Gjorde du ikke? :P:P

Joda, men han har nesten fått det inn med morsmelka iom at hun er aktiv trekkhund :P Og når han flyttet til meg hang han med på langturer med Laska, først i sekken da og senere mer og mer løs :P Du kan jo være med å løpe litt løs? :angel: tihi :P

Men, fra spøk til revolver... Zima får det jo inn på samme måte nå, litt løsløping og resten ligger hun i pulken. Nå begyner hun å nekte pulkligging, så da må vi vel få pass til henne når vi skal på langturen i påska. Hun er litt for lita til å være med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_2490.jpg

utgangsstilling.. jeg har vridd meg litt i overkroppen:)

Åååh, sjekk gla'- fjeset da! Akkurat sånn ser border-snuppa ut også når hun er glad og forventningsfull. Han er NYDELIG, og dere er kjempeflinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Du kan vel heller bli bittet fast i pulken? Så kan sambo trekke deg ;) Hihi;) Nei, men dere får komme nordover en tur og bli med på fjelltur!:)

Stakkars sambo..... :rolleyes:

Hehe, men skal prøve å komme nordover så kan vi iallefall bli med å trene litt hund :) >De lange galskap fjellturene dine tror jeg du får ha for deg selv inntil jeg er *host* ferdig trent :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, sjekk gla'- fjeset da! Akkurat sånn ser border-snuppa ut også når hun er glad og forventningsfull. Han er NYDELIG, og dere er kjempeflinke!

Tusen takk!:) Han er en skikkelig glagutt, min going :)

Stakkars sambo..... :rolleyes:

Hehe, men skal prøve å komme nordover så kan vi iallefall bli med å trene litt hund :) >De lange galskap fjellturene dine tror jeg du får ha for deg selv inntil jeg er *host* ferdig trent ;)

Jaaaa! Så kan Bridie få ligge litt på magen min og spise godbiter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg tittet igjennom hele tråden din og hunden din er aldelses herlig!! utrolig nydelige!! :)

og så flink han er som drar pulk å greier......

tenkte jeg skulle begynne med kløv på odin nå i sommer, og så kanskje vi skal gå over til pulk til vinteren igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Sommeren har kommet hit til oss i nord også:ahappy:

maitrening3438.jpg

Trente felt i forige uke, i mellom barflekkene..

maitrening3439.jpg

Fikk noen felt på 2*10-15m.. Nå er det helt bart!

klovtur3467.jpg

Også har gutten fått ny kløv i år, den satt som ett skudd:) Jippi!

klovtur3471.jpg

:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som han gliser med nykløven på :P My får det samme uttrykket "over munnen" når hun er ivrig og "skikkelig på" :P Ser ut som de smiler fra øre til øre nesten.

Det er helt klart ett fornøyd glis ja! :P Er helt annet med bare rein pesing;) Har sett det på flere hunder, men spesielt på aussier, lett å se om de er fornøyde da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...

Jeg leser til eksamen... og oppdaget at jeg burde oppdatere her litt ;) Det er jo tross alt ett år siden sist!

paaske2141.jpg

Mye har skjedd, slik det pleier å skje på ett år ;) Blant annet har vi gått vår årlige påsketur. Bilder fra den kan sees her. På hver vintertur blir jeg like stolt over Lyng, som time etter time (opp i mot 10t/dag trakk han pulk i påska) trekker pulken avsted. Og han går framfor oss hele tida og lager vei. Eller.. Noen ganger lager han litt mer svingete vei enn det vi har lyst til å gå, men han er i alle fall i front om det er løype eller utenfor løype. Det eneste som irriterer meg er hvor sta han er; han nekter å la meg hjelpe ham med å trekke pulken. Han skal nemlig være først, så da må jeg trekke pulken og han trekke meg :D De eneste gangene jeg fikk hjelpe ham med å gå forran var når han vasset i løssnø til halsen og pulken sank mer enn den fløt, da fikk jeg hjelpe ham med "startrykkene" så han kom seg i gang. God arbeidsmoral på dyret :)

IMG_3188.jpg

Ellers har han denne sesongen fått gå over til blodspor, og vi har gått 4 spor allerede. Siste på 26t. Grunnen er at han ble skuddredd etter et meget nært møte med mange kinaputter (som resulterte i svidd pels og såre labber), nå har han kommet seg såpass at han er skuddberørt, men ikke redd i hverdagen. I treningssammenheng liker han det ikke, og jeg har funnet ut at det ikke er noe vits i å presse på, kun for min del. Gutten elsker jo å spore så da kan vi trene blodspor aktivt, og kanskje konkurrere litt :D

bloggbilde.jpg

Jeps, også har vi jo fått et nytt familiemedlem;) Lille Lira flyttet inn her i begynnelsen av mai.. Av og til kan man bare ikke si nei :P Til nå har vi ikke gjort så mye, hun skal få lov til å være valp en stund til (er jo bare 9,5uker), men hun er helt hærlig :D

IMG_3022-1.jpg

IMG_2866-1.jpg

IMG_2869.jpg

Edit: Kanskje moderator kan forrandre overskrifta på tråden til "aussiene Lyng og Lira"? Oppdaget plutselig at jeg ikke kunne gjøre det selv mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

På tide med litt oppdateringer kanskje..

Lyng og jeg lever livet med å gå masse spor; gress, asfalt, grus, skog, fjell, vindeltrapper, innendørs m.m. Virkelig morro for både hund og eier:) Han går også veldig gode blodspor nå så kanskje vi skal melde oss på en konkurranse eller to til høsten (etter juli er over). Han "jobber" som min personlige servicehund med å lukke skap/skuffer, plukke opp ting, levere ting til sambo fra meg, hjelpe meg med å ta av sokker på vonde dager, sleper meg rundt i vann så jeg slipper å svømme selv o.l. Også er han jo kløvhund med stil på sommeren. En veldig hjelpsom godgutt! :)

Lira begynner å bli stor frøken, 4mnd og litt merkelig i voksinga. Hals og hode henger litt etter i voksinga og bakbena har vokst litt mer enn det andre, men det er jo litt av sjarmen med valper! Hun er fantastisk å trene med, og jeg jobber hele tiden med å trene minst mulig med henne. Hun skal få være valp i alle fall ut juli..:aww: Hun tar ting veldig fort og er veldig oppmerksom og ønsker å få ting til rett. Veldig sosial, men når vi trener enser hun knapt folk. Hun viser også gode tendenser til å bli en god trekkhund om noen år, da skal hun få hjelpe Lyng med å trekke på meg :) Jeg har også brukt henne som "terapivalp" på en fysisk og psykisk funksjonshemmet elev når jeg jobbet som assisten, noe hun gjore med glans, og gav eleven veldig mye glede og livslyst.

Noen bilder av vidundrene (mest av minsten da..):

IMG_3373.jpg

IMG_3348.jpg

IMG_3884.jpg

LC trening for elgeante og uelegante;)

IMG_3881.jpg

IMG_3691.jpg

IMG_3694.jpg

IMG_3795.jpg

Pelsen gjør at han ser litt rar ut på ryggen, men ellers har han fått pels i år!

IMG_3632.jpg

IMG_3764.jpg

IMG_3624.jpg

Finnes ikke kamplyst i denne knærta :blink::ahappy:

IMG_4275.jpg

IMG_4096.jpg

IMG_4559.jpg

IMG_4571.jpg

junitur094601.jpg

junitur094647.jpg

junitur094698.jpg

junitur094721.jpg

junitur094741.jpg

junitur094888.jpg

tror jeg gir meg der jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...