Gå til innhold
Hundesonen.no

Lyng og Lira


Mailin

Recommended Posts

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar
Nydelig bilde. Han kler kløven sin ;)

Han gjør det, men akkurat den der fordrar jeg ikke.. Tåler nok ikke mange turene til før den rakner (og den ble kjøpt i år og har bare vært brukt til lett bæring/opptrening! :wub: ).

Tusen takk folkens, han er ganske så fin, en super gutt på de aller fleste måter;) Liten, men sterk, og elsker å jobbe, endten det er mentalt (lp, ag,bruks) eller fysisk (kløv, trekk) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Litt nyere bilder av lille krapyl:)

IMG_2060.jpg

Rundering, venter på å få klarsignal for å løpe ut

IMG_2065.jpg

Sportrening.. Dårlig bilde samt at det ser ut som at jeg er tett på ham.. Her er jeg ca 10m bak ham (zoom).

osloen.jpg

Var i Oslo for noen helger siden. Gutten tok livet som storbyhund med stoor ro:)

osloni.jpg

Hans første trikketur foregikk slik:)

osloelleve.jpg

Og sånn slapper man av på flyplasser

IMG_2083.jpg

Han er nå bra go, den gutten min!

Nå er han 52-53cm høy eller noe sånt, og nesten 20kg. Fått litt mere muskler siden i sommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flotte gutten det! Nå er han like høy/tung som Bridie ;)

*ler* Ja, han hadde glidd fint inn som tispe;) Litt vel kraftig i hodet kanskje :icon_confused: Fått litt trim i dag, 16,5km sykkeltur (5km rolig trav, 7km trekking av meg, hvor jeg bare bremser omtrent, og resten løsløping med gode fartsetapper) + 1t tur i fjæra.. også spør han nå etter litt mer trening;) Er ikke noe mentalt i trekk/tur, men vi får vel finne på noe utover kvelden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Noen nye bilder fra helga 8.-9. mars. Vi var på telttur og Lyng fikk trekke pulk selv. Han elsker å trekke og var storfornøyd hele veien:)

IMG_2546.jpg

Lyng i tet, jeg var litt nært, så det er bare såvidt en skimter pulken bak ham.

IMG_2639.jpg

Guttene trekker, vi jenter bare tusler med;)

IMG_2641.jpg

Sjekker om isen er trygg til ho mor

IMG_2621.jpg

Teltkos

IMG_2577.jpg

IMG_2585.jpg

Gogutten i vinden, her med ståøre for anledningen;)

For at det ikke skal se ut som at vi baaare er på turer så må jeg legge med disse bildene jeg tok for en uke siden :rolleyes:

IMG_2518.jpg

Lydighet på fjelltur :ahappy:

IMG_2490.jpg

utgangsstilling.. jeg har vridd meg litt i overkroppen:)

hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utover i området med Trollvassbu? :ahappy:

haha. nei jeg aner ikke, så ut som en flott tur, vi har jo hatt DET påskeværet nå! Litt kjip vind i går da... Håper det holder seg til neste helg jeg, skal på hytta da. 6 grader i dag, hvis snøen smelter vekk blir jeg sint. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PsychoLynx: Jeg kan pøve, du kan jo bli med nord/østover i påska på langtur? :P

Djervekvinnen: Ja, det var en utrolig flott tur! Litt surt på fjellet på søndagen (mye vind), men ellers deilig. Vinden er værst for Zima,sambos ridgeback, siden hun er så korthåret, men det gikk bra:)

Maria: Takk! Han er bare hærlig, beste hannen jeg har hatt (og eneste) :P

Wretch: Vi tenkte på å gå der, men det ble til at vi dro innover Stabbdalen på Ringvassøya (Soltindvatnet og innover). Regner med du er herfra/bor her? Håper heller ikke snøen regner bort, men vi drar heldigvis til Sør-Varanger om noen dager og skal være der i påska, der er det litt kaldere!:P Her hvor vi bor var det 7grader i dag.. Alt smeltet så da var det tid for vårrydding i hagen.. mye rart som tiner fram når man har hunder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...