Gå til innhold
Hundesonen.no

Fant en løshund i dag


Rabalder

Recommended Posts

Gikk tur med Balder i 6 tiden da en liten bichon frise la sin elsk på han :) Stakars Balder blir alltid plaget av hannhunder som tror han er en tispe <_< Liten, våt og kald var han stakars. Prøvde finne eieren i tre timer uten hell, ringte politiet for å høre om han var savnet, men det var han ikke.

Ble ganske glad i den lille på 6 timer, har dullet og spylt beina hans, vasket han rundt øynene o.l

Nå hentet nettopp Falken han. Får håpe han blir hentet av eieren i morgen.

Her er noen bilder av den lille:

IMGP1128.jpg

Lille fyren kunne danse ;)

IMGP1135.jpg

IMGP1123.jpg

Måtte lage en liten hale på han for han hadde så lang lugg hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange løse hunder for tiden.. i hvert fall som kommer bort til oss. Jeg tror Kali er høyløpsk.

I går kom det en ung Border Collie bort til oss, jeg tok den i båndet til kali, mens jeg gikk mot boligfeltet den hadde komt fra. Jeg spurte den første jeg møtte om han hadde sett hunden før, og han visste heldigvis hvor han bodde.

I dag møtte vi en cavalier midt i sørmarka, men den gikk til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oy! hvor fant du denne? tispe? hva skal du gjøre? hvordan finner du eier? bare si ifra om du vil gi den bort:)

Det er en hannhund og falken var og hentet han for en times tid siden, de skulle sjekke om han var chippet og prøve å finne eieren :) Jeg kunne ikke ha han over natten for han bjeffet og stresset for han trodde min hund var en tispe.

Han var ganske lydig til å være en liten hund og jeg tror nok noen savner han, men de vet kanskje ikke at man pleier melde fra til politiet om man finner løshunder eller at de er bortreist og hunden har stukket fra de som passet den. Det kan være flere grunner til at de ikke har meldt han savnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange løse hunder for tiden.. i hvert fall som kommer bort til oss. Jeg tror Kali er høyløpsk.

I går kom det en ung Border Collie bort til oss, jeg tok den i båndet til kali, mens jeg gikk mot boligfeltet den hadde komt fra. Jeg spurte den første jeg møtte om han hadde sett hunden før, og han visste heldigvis hvor han bodde.

I dag møtte vi en cavalier midt i sørmarka, men den gikk til slutt.

Ja, har selv truffet på en del løshunder i det siste, rart det der. Jeg hadde selv blitt hysterisk hvis Balder hadde forsvunnet, tror jeg hadde gått på veggene.

Så en liten chihuahua løs på Bryne for en uke siden og har truffet flere eller samme bichon frise flere ganger(ser ikke forskjell på de :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har selv truffet på en del løshunder i det siste, rart det der. Jeg hadde selv blitt hysterisk hvis Balder hadde forsvunnet, tror jeg hadde gått på veggene.

Så en liten chihuahua løs på Bryne for en uke siden og har truffet flere eller samme bichon frise flere ganger(ser ikke forskjell på de :) )

Ser du ikke forskjell på Bichon frisè og chihuahua ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin har en kamerat som vi møter løs av og til når vi går tur (tibetansk terrier, helt nydelig!). Jeg traff eierne en gang, de fortalte at han bruker å sitte og lytte når noen går i ytterdøra. Hvis ikke det lille "kneppet" høres når døra lukkes, så vet han at han klarer å dytte den opp og stikke av! Gluping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skjønn han var! Håper virkelig eierne finner han igjen... Flott at du tok deg "bryet" med å lete etter eier ;)

Noe det samme skjedde med meg for en stund siden. Jeg ble kjempeglad i den lille fremmede, men ble utrolig lettet når eieren endelig ringte hjem hit! Aner ikke hva som hadde skjedd med han om eierne ikke hadde funnet ham :P

Prøvde finne eieren i tre timer uten hell, ringte politiet for å høre om han var savnet, men det var han ikke.

det fikk vi også beskjed om, men eierne av hunden hadde ringt flere ganger til politiet og meldt han savnet! Tilfeldighet at mamma hørte den fortvilte eieren på radioen da hun kjørte til jobb.. :huh: Dårlig arbeid av politiet! :) Håper politiet der du bor gjør en bedre jobb altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin har en kamerat som vi møter løs av og til når vi går tur (tibetansk terrier, helt nydelig!). Jeg traff eierne en gang, de fortalte at han bruker å sitte og lytte når noen går i ytterdøra. Hvis ikke det lille "kneppet" høres når døra lukkes, så vet han at han klarer å dytte den opp og stikke av! Gluping!

Hehe de er smarte dyr må jeg si :huh:

det fikk vi også beskjed om, men eierne av hunden hadde ringt flere ganger til politiet og meldt han savnet! Tilfeldighet at mamma hørte den fortvilte eieren på radioen da hun kjørte til jobb.. mellow.gif Dårlig arbeid av politiet! mad.gif Håper politiet der du bor gjør en bedre jobb altså!

Det er mulig de kan ha gjort en feil ja, de hadde det veldig travelt i går både politiet og falken. Men hvis den ikke var chippet så etterlyses eierne i avisen i morgen, så jeg regner med eierne får hunden hjem da, hvis de ikke fikk den hjem i natt/i dag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom over en løshund i dag jeg også. Hun stormet over en veldig traffikert vei, men berget heldigvis :huh:

Det som var helt topp var at denne hunden hadde tlf nr til eieren på halsbåndet sitt.

Jeg ringte en tydelig stresset og bekymret eier som kunne komme å hente hunden sin, tydelig lettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og har funnet en Bichon sak en gang, ringe politiet for ¨å spørre om den var savnet, men den som hadde med det å gjøre var syk osv osv osv.. så da ble jeg satt over og over og over, til det ble brutt.. eieren hadde meldt hunden savnet.. han bodde oppi gaten så heldigvis kjente naboene igjen bikkja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Å miste hunden sin er noe av det ekleste som fins! Min valp var bare et halv år den, da den kom seg ut første og SISTE gang! :P

Jeg hadde noen vennlige bossmenn som såg at vi ikke hadde satt ut bosspannet en morgen det skulle tømmes, så de tok like greit å åpnet porten og hentet det innenfor gjerdet. Og GLEMTE å lukke porten igjen. Om de har sett nurket i hagen, tror jeg ikke. Jada, vet det var dumt å la henne være alene ute i hagen og det var ikke noe som skjedde rutinemessig. Hun hadde ikke skilt, for det hadde hun mistet noen dager før i en lek...

Men uansett, da jeg var ferdig med det jeg var i full fart inne for å gjøre (pleier jo å være sånn) var valpen borte! Du kan tro jeg fikk på meg sko og løpte rundt som en galen (vi bor ved et ganske trafikkert område) opp og ned gaten og en annen gate (med mobilen på ene øret og ringte til opplysning og fikk nr til politi og Fant, og ringte å informerte samboer så han kunen bidra etc) også spurte jeg den lokale butikken, de hadde heldigvis noen spor. Det hadde vært en mann inne med henne og spurt de om de visste hvem sin de var (og det er her poenget mitt kommer!)

Det var en sånn som deg det, som såg løshunden og "hukket" den med engang! Jeg tørr ikke tenke på hva som kunne skjedd hvis ikke han hadde tatt seg av henne!

Vel, enden på visen var at jeg fulgte mannen "hakk i hel" innom stedene han hadde vært. Og samboeren min hentet henne til slutt på politistasjonen, der hun stod bundet i bakgården mellom flere politifolk. (De fikk nok seg en god latter når han tok den "Henne falen sin?" :D ) Det er så kjekt når folk BRYR seg for det om det ikke er deres hunder! Han som fant min hund fikk en stoooor blomst på døren, men det er jo ingen ord som dekker lettelsen av å få de firbeinte hjem igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de siste tre ukene har jeg møtt på to løshunder. Den ene så jeg da jeg stodpå verandan hjemme (bor midt i sentrum), så jeg løp ut, og 20 minutter senere fant jeg den, jeg tok den med hjem, tok på båndet til min hund, og leverte den hos politiet. Dagen etter fikk jeg vite at eieren hadde vært å hentet den. Det var blanding mellom spisshund og labbis tror jeg.

Nå på tirsdag (?), så var jeg og gikk tur på moloen, så så jeg en golden retriver som vistnok het Lord. Jeg så meg litt rundt, og var på stedet jeg fant han en stund, men etterhvert ga jeg opp. Jeg tok av båndet til min hund, og tok det på Lord. så bærte jeg Rambo :D Da jeg var ved gatekjøkkenet, så jeg en securitas bil, jeg tok kontakt med mannen, og han ringte til eieren som stod på halsbåndet. Etter ti minutter kom eieren, han ga meg et lite kort blikk med et kjapt nikk også dro han. Hva med ett takk for at jeg hadde brukt så mye tid, og spolert mye av turen til min hund ved å bære han slik at jeg kunne ha retriveren i bånd? Jaja, det får så være.

Hadde jeg mistet Rambo, så hadde jeg vært ekstremt glad og takknemlig for den som hadde tatt han til seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være helt forferdelig å miste hunden sin slik.

Har selv aldri opplevd det, men får vondt i magen av å bare tenke på å miste Tini slik!

Det er bra at det er noen finnere som passer på hunden slik. Men det kan også i tilfeller være veldig dumt.

For det er i mange tilfeller at eieren løper rundt og er beskymret. Leter, leter og leter. Også leter den jo på alle de riktige stedene men finneren har jo tatt den med inn.

Jeg jobber for Politiet på viking i Oslo. Viking henter jo løse hunder, hunder som har vært med i kriminelle handlinger og påkjørte dyr.

Det er mange tilfeller da vi møter på eierne flere manger mens vi står å venter på at finneren skal komme ut med hunden fre leiligheten sin. Det koster jo eieren 500,- når vi har rykket ut.

Og det er ikke bare hyggelige hunde eiere der ute allså.

Det er dyrt å hente hunden ut fra viking.

Det koster

1000,- når hunden har vært der mindre enn 24 timer mellom kl 10-20 om dagen.

1500/2000,- når hunden har vært der mindre enn 24 timer mellom kl 20-10 på natta.

1500,- Når hunden har vært der mer enn 24 timer mellom kl 10-20 om dagen.

2000,- Når hunden har vært der mer enn 24 timer mellom 20-10 om natta.

Mange sinte eiere fordi det koster en del og prisen har blitt satt opp. Men det er en SKAM at Prisen måtte gå opp for at eiere skulle skjerpe seg. Antall hentinger har falt drastisk etter at prisen gikk opp.

Vi vil jo at hundene skal finne tilbake til eierene sine mer enn noe annet. vi to som har den jobben liker hunder veldig godt. Og det er ikke så godt betalt jobb. Men det er verdt det når du møter alle de hyggelige eierene og gleden de når de får hunden sin tilbake.

Det er bare synd at de er flertall av de sure eierne..

Jeg kan jo forklare kort hvordan vi jobber.

Finner Ringer politiet og melder funnet hund. Politiet ringre videre til viking. HVis det ikke er noen hunder som er savnet som matcher hunden som er funnet i utseende og sted så henter vi den.

Vi går over hele hunder og skjekker etter id merking (chipping og id-nr i øret). navn og tlf nr på halsbånd og slik.

Finner vi ikke noe tar vi med hunden til viking. Der har vi hundene i 2 døgn. Hvis ikke eier har hentet den går den videre til en kennel, som etterlyser eiere i aviser og slike ting. Og der står den i 3 uker tror jeg det er. Og hvis den ikke blir hentet så går de videre til FOD.

Hundene har det ikke vondt av å stå nede på Viking, men det er ikke alle av hundene som har godt av det.

Det er et kjølig rom så det er behagelig for hundene om sommeren. De har tilgang til vann hele tiden. Det er varmekabler i gulvet så det ikke skal bli for kaldt for de. Og er de der 2 døgn så får de litt mat. Radio som står på hele tiden og de blir regemessig lyftet. Noen ganger i skogen med flexi bånd så de får løpe litt å da..

Så det beste tispet jeg har til hunde eiere er når du mister hunden din. Så ring politiet med en gang og meld den samlet. er det en blandings hund. Forklar hvordan den ser ut. Ikke hvilke raser den er blandet av. For det er mange hunder som ligner på andre som ikke har noe av den rasen i seg. og sted da!

Da kan vi bare koble deg til finner hvis hunden er funnet og du får hunden tilbake uten at vi trenger å rykke ut.

Det er alltid bra med merking på halsbånd. gjerne flere tlf nr så det alltid er en som tar tlf da.

Id merking er jo også veldig bra.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...