Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger tips og råd!

M-lady

Recommended Posts

Jeg skjønner at det er mange kloke programmerer-hoder her inne, og tar gjerne imot tips og råd på hvordan min side kan bli bedre! Jeg liker at den er litt "enkel", men syns likevel at noe mangler!!

Kikk innom :Julies Hjemmeside

Og kom gjerne med kritikk om du syns det er berettighet!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som det er frontpage eller noe annet MS produkt.

Designet er veldig "cleant" ja, fine kontraster.

Jeg ser den varierer i bredde på layout, på forskjellige sider.

Synest siden din er bra, jeg.

Du har helt rett, jeg bruker Frontpage! Sliter med dette at designet varierer i bredde ol, for dette skjer på MIN maskin, kun i FF. I explorer holder det seg i ro, og det samme i Frontpage. Noen tips om hvordan jeg får det til å stå i ro?

Vurderte å lære meg frameset, slik at "størrelsen på boksen" hadde holdt seg konstant, og at jeg brukte scrollbar på siden. Høres det ut som en ide, eller gjør det ikke noe at noen sider blir litt "lange"? Syns det virker vanskelig, særlig fordi bildene i toppen forandres hele tiden... :)

Takk så langt for tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett, jeg bruker Frontpage! Sliter med dette at designet varierer i bredde ol, for dette skjer på MIN maskin, kun i FF. I explorer holder det seg i ro, og det samme i Frontpage. Noen tips om hvordan jeg får det til å stå i ro?

Det at siden hopper i FF er noe mange sliter med. Her er en artikkel om saken: http://www.hicksdesign.co.uk/journal/forci...now-even-better

Vurderte å lære meg frameset, slik at "størrelsen på boksen" hadde holdt seg konstant, og at jeg brukte scrollbar på siden. Høres det ut som en ide, eller gjør det ikke noe at noen sider blir litt "lange"? Syns det virker vanskelig, særlig fordi bildene i toppen forandres hele tiden... :huh:

Jeg syns ikke det gjør noe at noen sider blir litt lange. Hvis du har en konstant størrelse, slipper du "hoppe-problemet" i FF.

Bildene kunne med fordel komprimeres mer, så går det kjappere å laste for folk som ikke har så rask tilkobling. Ellers har du et morsomt design :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk havana for gode svar!

Hvilken størrlse bør bildene være for at "alle" skal laste dem ned lett? selv har vi fått oss 20 megabits linje, så her går jo alt greit uansett! :)

Tusen takk for alle andre tilbakemeldinger også, hyggelig at folk liker sidene mine! Er Dreamweaver mer til å stole på enn Frontpage??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Sliter med dette at designet varierer i bredde ol, for dette skjer på MIN maskin, kun i FF. I explorer holder det seg i ro, og det samme i Frontpage. Noen tips om hvordan jeg får det til å stå i ro?
Prøv å legg inn som siste linja i body-tagen i css-fila di:

height:100.1% og sjekk om sida blir stabil i FF.

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk havana for gode svar!

Hvilken størrlse bør bildene være for at "alle" skal laste dem ned lett? selv har vi fått oss 20 megabits linje, så her går jo alt greit uansett! :)

Tusen takk for alle andre tilbakemeldinger også, hyggelig at folk liker sidene mine! Er Dreamweaver mer til å stole på enn Frontpage??

Ja dreamweaver er mer til å stole på men liker ikke dette programmet særlig selv da :) men smak og behag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per-Olav, du er ganske så genial! :) Jeg gjorde som du sa, og nå ser det ut til at den står stille, hvertfall hos meg! Cool!

Hvis noen gidder: gå inn på "bilder" og se på "testalbum2". Syns dere dette ser ut som en bra måte å legge ut bilder på? Bør jeg gjøre bildene litt mindre (i antall centimeter) eller har folk høy nok oppløsning til at de ser hele bildet uten å måtte scrolle??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Hvis noen gidder: gå inn på "bilder" og se på "testalbum2". Syns dere dette ser ut som en bra måte å legge ut bilder på? Bør jeg gjøre bildene litt mindre (i antall centimeter) eller har folk høy nok oppløsning til at de ser hele bildet uten å måtte scrolle??
Jeg er ikke noen stor "fan" av flash så jeg valgte det første albumet bort av den grunn. Overføring av flash tar gudsjammerlig lang tid for de av oss som sitter på treige linjer :)

Jeg syntes bedre om album nr 2 fordi det ikke er basert på flash. Det bildet jeg så på var 720 pixler bredt og så hadde du thumb-nails (småbilder) til venstre for det store. For folk som bruker skjermoppløsning på 800 x 600 pixler blir det kanskje mye horisontal scrolling for å veksle mellom småbildene og hovedbildet. Kanskje en tanke å bruke en litt mindre størrelse på hovedbildet og legge småbildene under eller over istedet for ved siden av hovedbildet. Et alternativ er å åpne bildet i et nytt vindu slik som her http://tinyurl.com/7vt42 eller her http://tinyurl.com/jj8cz ?

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noen stor "fan" av flash så jeg valgte det første albumet bort av den grunn. Overføring av flash tar gudsjammerlig lang tid for de av oss som sitter på treige linjer :)

Jeg syntes bedre om album nr 2 fordi det ikke er basert på flash. Det bildet jeg så på var 720 pixler bredt og så hadde du thumb-nails (småbilder) til venstre for det store. For folk som bruker skjermoppløsning på 800 x 600 pixler blir det kanskje mye horisontal scrolling for å veksle mellom småbildene og hovedbildet. Kanskje en tanke å bruke en litt mindre størrelse på hovedbildet og legge småbildene under eller over istedet for ved siden av hovedbildet. Et alternativ er å åpne bildet i et nytt vindu slik som her http://tinyurl.com/7vt42 eller her http://tinyurl.com/jj8cz ?

--

Per Olav

Hei Per-Olav! Jeg skjønner at jeg er bortskjemt med en 20 tommers skjerm med høy oppløsning, for her har jeg masse "lust" rundt alle bildene. Men jeg skal se på det, for jeg ser at det blir litt "trangt" på laptopen. Nå er serveren her nede, så det er lite jeg får gjort!

Jeg liker at bildene ligger på siden, men jeg kan legge dem i to kolonner, framfor tre. Da blir det jo større plass til hovedbildet. Ellers syns jeg det er flott at man kan se dato og skrive tekst, og jeg syns det er flott at man bare kan trykke på bildet så får man neste!!

Takker for hjelp, jeg gir en "heads up" når jeg får gjort noe med albumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan henge meg på anbefalingen om Collie, men vær nøye på valg av oppdretter og linjer. Det er ikke å stikke under en stol at det finnes mentale brister innad i rasen. En god collie derimot er en enormt kjekk hund å ha! Så gå seriøst inn og møt hunder i flere settinger og se hvordan de tar ting, eventuelt om de har en MH så er jo den fin å få sett om de har filmet den f.eks. 
    • Tiden flyr og lille bebbisen blir snart året. 😱 Hun er fremdeles kanskje 6mnd i sitt eget hode da. 😂 Dagens agenda så slik ut 😴 etter å ha trent litt på fokus med bestekompis whippeten Leo som distraksjon, og så gått ett spor i nytt terreng etter en god times pause i bilen. 😁    Tidligere i mars når vi passet på ett lite småbruk. Fant en fin foss!   et par fra den lille uka vi hadde snø her sørvest. 😂
    • Life's a beach, og når det er kaldt og surt og blåser, så har vi den for oss selv, så det var ikke så ille, men det var ikke så vel heller, for Ede har ikke store radiusen (0-2m) eller masse interesse for å utforske omgivelsene selvstendig, så aktivitet begrenser seg mest til mutterns fremdriftstempo og kastearm. Det som er dårlig med det er det samme som er bra med det. Borrelås klengete er dog veldig å foretrekke over selvstendig på vift i sin egen verden. Bonus for egen helse å måtte løpe litt og være mer aktiv for å gi Ede mer av aktiviteten han trenger.  Virkelig ikke så mye å melde fra en stadig mer rutinepreget hverdag sammen. This is it nå, liksom.  Ede har begynt gå på turbusser helt selvstendig, flink opp trappen og går rett til plassen sin på midten. Trenger finne en smart måte å trene på å rygge i vinkel, for å komme inn mellom seter. Mestrer vi ikke det, så må vi stå over en buss om det er barnevogner og bagasje på den plassen der.  Å gå ned trappene på tur ut av bussen ligger lenger frem i tid. Han har gått ned bare sju trappetrinn i sitt liv så langt, og de var av normal bratthet. De tre veldig bratte trinnene på turbussen vil han fortsatt bæres ned. Nærmer seg antakelig 150 kg valpevekt nå, slik det føles i armene mine. Trenger derfor begynne lære gå de tre bratte trappetrinnene ned på egenhånd også, ellers vil han finne veien ned der på den harde måten, fordi jeg er evig optimist og vil at some point overvurdere min egen evne til å bære ham ned der. Seriøst, han begynner bli tung å bære i armene. Fordi jeg er idiot har vi KUN løftet med hodet til høyre side, hele livet, og dermed mesteparten av vekten hans på den svakeste armen min. Å snu for å bære motsatt vei er et alvorlig avvik i prosedyre som må rapporteres og meldes og klages på og ankes i flere runder før vi etter en lang godkjenningsprosess kan vurdere prøve på den måten.  Å bli bært på såkalt påssarygg (trønder, sjø) har vi begynt få litt dreisen på. Ede synes det var skummelt i starten, men har begynt like å leke ryggsekk nå. Aberet er at jeg har utnyttet jukkeangrep bakfra for å shape det inn. Usikker på om han tør gjøre det der foran et publikum på bussen. Han er jo i den alderen. Å vise affeksjon for foreldre er veldig pinlig. Mulig han heller vil reise med buss til evig tid enn å ta den flausen der for å komme seg ned trappen.  Vi får se. Det finnes antakelig en viss mengde NomNoms som i bunnen av den trappen der vil vekke den nødvendige motivasjonen til å klare komme seg ned de trappetrinnene selvstendig i en fei. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...