Jump to content
Hundesonen.no

Kjøp av domene

Caroline

Recommended Posts

Har i lengre tid tenkt på å kjøpe domene og å endelig få lært meg å snekre hjemmeside "the real way".

Men hvor kjøpe, hva skal jeg velge, og hva er bra pris for det jeg får for pengene?

Noen som vil hjelpe en stakkar som alltid har brukt div. gratissider? :icon_redface:

Har i lengre tid tenkt på å kjøpe domene og å endelig få lært meg å snekre hjemmeside "the real way".

Men hvor kjøpe, hva skal jeg velge, og hva er bra pris for det jeg får for pengene?

Noen som vil hjelpe en stakkar som alltid har brukt div. gratissider? :P

Jeg har nettopp kjøpt der fra skal bli spennende og se åssen det blir :P betalte 228 for et år da fikk jeg webhotell, domene osv :icon_redface:

Jeg bruker https://www.b-one.net/

De er "aldri" nede, de har god support, de har FRI trafikk noe jeg ser på som viktig.

De har ogs en hjemmeside generator som gjør at man kan lage hjemmesider på samme måten som gratis sidene, også har de "layouts/templates" som gjør at oppsettet ser proft ut. :icon_redface:

Takk for tips dere :icon_redface: Skal tenkte litt på det, også må jeg jo bestemme meg for domenenavnet da :P Står mellom 2 stykker og klarer ikke helt bestemme meg... Skal ha samme navnet som kennelnavn også, så det bør være noe jeg er fornøyd med :P

Forresten, hva er billig og hva er dyrt egentlig? Har jo ikke peiling...

Det Tine å Tuppetroll har er kanskje det billigste man kan få, da med de begrensnignene som er med i den prisen... Har du ikke store krav så er det mere en nok til ditt bruk også...

Det du ikke må finne på er å kjøpe domene av foreksempel internettleverandøren din, de har Blodpriser 500% dyrere er allefall min leverandør på slikt...

eller så er jo www.domeneshop.no meget gode å har greie priser uten begrensinger.... Jeg kommer ikke til å skifte bort fra de allefall... :)

bare domene - 95kroner året...

Takk for tips dere :) Skal tenkte litt på det, også må jeg jo bestemme meg for domenenavnet da ;) Står mellom 2 stykker og klarer ikke helt bestemme meg... Skal ha samme navnet som kennelnavn også, så det bør være noe jeg er fornøyd med ;)

Bare husk at det bør være lett å huske og stave for andre ;)

Det Tine å Tuppetroll har er kanskje det billigste man kan få, da med de begrensnignene som er med i den prisen... Har du ikke store krav så er det mere en nok til ditt bruk også...

Det du ikke må finne på er å kjøpe domene av foreksempel internettleverandøren din, de har Blodpriser 500% dyrere er allefall min leverandør på slikt...

eller så er jo www.domeneshop.no meget gode å har greie priser uten begrensinger.... Jeg kommer ikke til å skifte bort fra de allefall... ;)

bare domene - 95kroner året...

Jo, men bare domene.. Altså, man må vel ha webhotell eller noe sånt, eller har jeg misforstått fullstendig? Tror jeg har klart å bestemme meg for domenenavn nå, så jeg gleder meg til å sette igang :)

www.gizmo.com har vært opptatt siden 1994 eies av et amerikans selskap...

.net .org osv er alle også opptatt...

www.tineoggizmo.com er ledig... Store bokstaver er ikke tillatt så det ser jo litt sammensmeltet ut...

Greit å sjekke om en adresser er ledig før man sitter dagesvis å funderer på om man skal ha den eller ikke... :huh:

tineoghunden.com, tineoghundene.com , tineshund.com

gizmosverden.com , tinesside.com ....

Du må jo se hva du skal bruke domenet til å ha et navn som passer... Å ha sidenavn etter hundens navn er jo litt gambling.. Du heter tine ?? så om du har en adresse etter ditt eget navn eller noe.?

Di korte, enkle domenene er tatt for mange år siden, så man må tenke litt spesielt eller personlig.... :huh:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...