Gå til innhold
Hundesonen.no

Litt klaging fra meg...


Wanderlust

Recommended Posts

Ja jeg her sitter jeg da, og vil bare få det ut.

Jeg hoppet av skoleåret pga mye hodepine, og ingenting hjelper, Går dag ut og dag inn, med den hærsens hodepina. Og man blir bare sååå lei, og klager på meg fordi jeg ikke orker noe, men når de selv har èn dag med litt vondt i hodet så sitter di der selv, og syns synd på seg selv. Orker ingenting. Hvorfor klager de på meg da? Jeg som prøver å gjøre det jeg orker, selvom jeg har drit vondt i hodet.

Og ja, jeg tok noen mat-allergi tester, og gjettom jeg hadde litt allergi mot di værste matgruppene, som f.eks melk, egg, koffein, gluten, sitrus frukte, and you name it. Jada, nå skal jeg gå på diet som ikke inneholder noen av disse tingene, og jeg spiser ikke så mye fra før av, så dette blir jo lett (not). i tillegg (som jeg ser på som værst) er at jeg ikke får lov å drikke cola, min yndlings drikke jeg ikke klarer meg uten. (ja jeg er avhengig), cola til frokost, cola til middag, og cola til kvelds. Ikke brus i det heltatt!!!

Og attpå til så går bikjetreningene sååå dårlig nå, og jeg hadde jo planer om å gå opp til bronsjemerkeprøven på lørdag...

Blir jo virkelig motivert også da, når jeg bare må kutte ut helt å spise/drikke det jeg liker best...

Nok syting fra meg denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann! Allergisk mot så mye kan ikke være lett.

Bronsemerkeprøven går nok bra, ellers kan du vell ta den på nytt igjen? Bare ikke hardtren før prøven, da går både du og hunden lei.

Det er typisk at folk maser og maser, men når de kommer i samme situasjon selv og blir mast på, så reagerer de på samme måte. Men sånn er nå vi alle. Irriterer oss over andre, men våre egne svakheter legger vi ikke merke til.

Skulle gjengi et ordtak, men kommer selvfølgelig ikke på det nå.

Er ikke noe annet enn mat som gjør at du får hodepine da?

Og ang mat, så finnes det mye godt der ute :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann! Allergisk mot så mye kan ikke være lett.

Bronsemerkeprøven går nok bra, ellers kan du vell ta den på nytt igjen? Bare ikke hardtren før prøven, da går både du og hunden lei.

Det er typisk at folk maser og maser, men når de kommer i samme situasjon selv og blir mast på, så reagerer de på samme måte. Men sånn er nå vi alle. Irriterer oss over andre, men våre egne svakheter legger vi ikke merke til.

Skulle gjengi et ordtak, men kommer selvfølgelig ikke på det nå.

Er ikke noe annet enn mat som gjør at du får hodepine da?

Og ang mat, så finnes det mye godt der ute :P

Testa det meste, kiropraktor, noe spes behandling, osv osv.

MEN kan komme av at jeg hadde hjernhinnebetennelse som mindre. (med blodforgiftning) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående hodepinen, er du sikker på at det ikke er migrener? Er det migrener så finnes det jo endel medisin å få mot det. Å gå rundt med konstant hodepine må jo være forferdelig. Selv så blir jeg helt utslått etter noen timer (har mild migrene). Håper hvertfall du finner ut av det. Hodepine er helt forferdelig.

Kristina: er det "Man ser splinten i sin brors øye, men ikke bjelken i sitt eget du tenker på kanskje? Var det første jeg tenkte på hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående hodepinen, er du sikker på at det ikke er migrener? Er det migrener så finnes det jo endel medisin å få mot det. Å gå rundt med konstant hodepine må jo være forferdelig. Selv så blir jeg helt utslått etter noen timer (har mild migrene). Håper hvertfall du finner ut av det. Hodepine er helt forferdelig.

Kristina: er det "Man ser splinten i sin brors øye, men ikke bjelken i sitt eget du tenker på kanskje? Var det første jeg tenkte på hvertfall.

Har sett det som migrene, og har tabletter mot det, men di hjelper ikke lengre :( Hjalp veldig bra før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett det som migrene, og har tabletter mot det, men di hjelper ikke lengre :( Hjalp veldig bra før...

Du får ikke byttet medisin? Vet at enkelte merker så må man bytte etter så og så lang tid men husker ikke hvilke. Jeg trenger ikke medisin selv siden jeg har en mild form, men moren min som har kraftig migrene bruker tabletter og hun måtte bytte medisintype nå nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke byttet medisin? Vet at enkelte merker så må man bytte etter så og så lang tid men husker ikke hvilke. Jeg trenger ikke medisin selv siden jeg har en mild form, men moren min som har kraftig migrene bruker tabletter og hun måtte bytte medisintype nå nettopp.

Vet egentlig ikke, Men går jo til lege ofte, og ho har ikke sagt noe. Men men. Kan virke som om jeg er inni en god periode nå. Ikke SÅÅÅ mye vondt nå. to-tre ganger i uka kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet egentlig ikke, Men går jo til lege ofte, og ho har ikke sagt noe. Men men. Kan virke som om jeg er inni en god periode nå. Ikke SÅÅÅ mye vondt nå. to-tre ganger i uka kanskje...

Hodepine og i særdeleshet migrene er virkelig invalidiserende. Jeg vet - har hatt faenskapet i 25 år... og jeg er da ikke såååå gammal! Begynte når jeg var liten. Gikk helt til jeg ble voksen før jeg endelig ble henvist til en nevrolog. Da hadde jeg slitt meg gjennom videregående skole med sengeligging og oppkast 3 ganger i uka uten hverken forståelse eller medisiner.. festlig? NOT!

Så dersom du enda ikke har vært hos spesialist, så be fastlegen din om å henvise deg - dette er en oppgave for spesialister og ikke fastleger! De har rett og slett ikke kunnskaper nok. Det finnes en rekke gode medikamenter som du kan bruke, og i tillegg finnes det gode øvelser du kan lære for å redusere smerter/anspenthet i skuldrer/nakke/rygg.

Alt har en sammenheng - du sier du er avhengig av cola? Cola inneholder store mengder coffein, og det hadde du testa positivt på i allergi? I tillegg så virker coffein sentralstimulerende, og det vil si at du får høyere puls og fart i kroppen av å innta det. Så når du plutselig ikke får dekket "avhengigheten" din, så får du abstinenser i form av å føle deg elendig, deppa, vondt i magen og hodet og tung i kroppen.

Håper det går bra med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med i hodepine-klubben. Har ikke migrene, men en nakkeskade. Det meste jeg har hatt

med hodepine var 3 mnd i strekk, og det var meget frustrerende når ingen medisiner hjelpte.

Jeg må trene nakkemusklene jevnlig, resten av livet. Hvis ikke går jeg tilbake til zombie-stadiet

med hodepine hver dag. (nå klarer det seg med ett par ganger i uka.) Legene har slått seg til ro

med det, fordi ingen kan fikse en slik nakkeskade, det er noe en bare må leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Miggrene her. utrooolig slitsomt... så jeg vet godt hvor frustrerende det er med den dunkinga i huet til enhver tid.... Er jeg stiv i nakken får jeg fortere miggrene. Kommer et slags forvarsel bestandig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel til nevrolig og noe annet(noe jeg ikke husker navnet på). Har fått henvisninger til det meste :P

Men vi får se. Den colaen klarer jeg bare ikke slutte med det første... Jeg spiser mindre sjokolade etter ho sa jeg skulle prøve å slutte for en stund tilbake, men litt MÅ jeg ha. Men colaen Skal jeg aldri slutte med. (eneste jeg syns er godt å drikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff :P

Jeg tåler heller ikke gluten, og spiser ikke kjøtt - men takk og lov for at jeg ikke sliter med mye hodepine! Det kan umulig være særlig kjekt.

Derimot er jeg utrolig usunn i matveien, fordi jeg holder meg borte fra så mye sunt. Det merkes litt på konsentrasjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter selv med migrene, kommer når jeg stresser og holder på i 2-3dager med dunking, spying etc <_<

Men ikke fortvil pga prøven for det var nytt sted du aldri har trent på, nye ting der inne så var en litt uvant situasjon :) Går nok bedre neste gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempe bra :) sliter selv med hode pine hverfall når jeg sitter med datan ;) men legen hvet ikke hva det er noe drit!

Hei,

Dette kan være pga. dårlig skjerm eller dårlig syn.

Du har noe som heter HZ på skjermen, som kan hjelpe å stille opp.

Men, en lavkvalitets skjerm, vil være dårlig å bruke.

ellers, bcrex: kjipe problemer ja. *klemmepå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...