Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdatert fonter +++


Renate A

Recommended Posts

Er ikke helt ferdig med hjemmesiden min ennå..men det kommer seg.

Har fixet litt på fontene på siden min og gjort skriften litt midre, hva syntes dere?

Var det vanskelig å lese?

Hva syntes dere ellers?? Good or bad?

Husk at jeg er helt ny i Dream Weaver da... :D

http://www.renatea.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

når man trykker på "oppdatert" på menyen, forsvinner menyen!

ellers, var det en nøytral side, utseendemessig.

Oj..takk for at du sa i fra, hadde glemt å sette den i "main frame" :D

Er nøytral postitvt eller negativt?? Burde jeg hatt litt mere farger? Er litt redd for at det blir for mye også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nøytral postitvt eller negativt?? Burde jeg hatt litt mere farger? Er litt redd for at det blir for mye også.

Det kommer helt an på hvem du spør. Jeg syns det er bedre med nøytral enn glorete med masse blinkende animasjoner. Jeg har også litt "fargeskrekk" når jeg designer :P .

Savner litt luft i mellom linkene i menyen, men det er egentlig ikke noe stort problem. Det hadde også vært greit å ha understrekede/fargede linker i teksten ellers, så ser man lettere hva som er linker og hva som er vanlig tekst.

Ellers syns jeg siden din er veldig grei og oversiktlig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvem du spør. Jeg syns det er bedre med nøytral enn glorete med masse blinkende animasjoner. Jeg har også litt "fargeskrekk" når jeg designer :P .

Savner litt luft i mellom linkene i menyen, men det er egentlig ikke noe stort problem. Det hadde også vært greit å ha understrekede/fargede linker i teksten ellers, så ser man lettere hva som er linker og hva som er vanlig tekst.

Ellers syns jeg siden din er veldig grei og oversiktlig :(

Takk for flott kritikk!!

Har ikke annet å gjøre her jeg sitter syk, så kan prøve å gjøre siden bedre.

MEN..nå har jeg gjort mellom rommene større i menyen, og det som skjer da er at bildet nederst blir nesten borte, for det kommer ingen scroller på meny siden. <_<

(hvordan får jeg scroller??)

Når det gjelder farge på linkene, så får jeg ikke gjort om annen farge enn det som står i den CSS oppsettet.

Og gjøre jeg de om til røde (feks), så blir jo linkene røde på linke siden også og det vil jeg ikke...

(forslag til hvordan jeg skal gjøre dette så jeg kan "sjonglere" litt mer med farger??)

Skal markere linkene med understrek, og se hvordan det blir. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flott kritikk!!

Har ikke annet å gjøre her jeg sitter syk, så kan prøve å gjøre siden bedre.

MEN..nå har jeg gjort mellom rommene større i menyen, og det som skjer da er at bildet nederst blir nesten borte, for det kommer ingen scroller på meny siden. <_<

(hvordan får jeg scroller??)

Når det gjelder farge på linkene, så får jeg ikke gjort om annen farge enn det som står i den CSS oppsettet.

Og gjøre jeg de om til røde (feks), så blir jo linkene røde på linke siden også og det vil jeg ikke...

(forslag til hvordan jeg skal gjøre dette så jeg kan "sjonglere" litt mer med farger??)

Skal markere linkene med understrek, og se hvordan det blir. :(

Det er ikke noe problem å ha forskjellige stiler på linkene på de forskjellige sidene, og scrollen kan vi også fikse. Har ikke tid til å forklare akkurat nå (skal til tannlegen :P ). Kan ta det senere i dag/kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å ha forskjellige stiler på linkene på de forskjellige sidene, og scrollen kan vi også fikse. Har ikke tid til å forklare akkurat nå (skal til tannlegen :P ). Kan ta det senere i dag/kveld.

Kjempe flott!! God tur til tannlegen... :(:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan konsentrere oss om linkene først.

Hvordan vil du ha det? Skal f.eks alle linker som nå står i ramme (tabell) være som de er og resten av linkene få en farge? Eller vil du at linkene på link-siden skal være som de er, mens linkene på alle de andre sidene skal få en farge? Eller hadde du tenkt deg noe annet?

Det er som regel best å følge det samme link-oppsettet på hele nettstedet, så jeg vil anbefale det første alternativet. Menyen kan evt. ha sitt eget opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil du ha det? Skal f.eks alle linker som nå står i ramme (tabell) være som de er og resten av linkene få en farge? Eller vil du at linkene på link-siden skal være som de er, mens linkene på alle de andre sidene skal få en farge? Eller hadde du tenkt deg noe annet?

Er ikke disse to alternativene helt like?? Eller surrer jeg helt?? :unsure:

Jeg vil at de linkene på linkesidene skal være sorte som nå..ellers så kan de andre linkene på de andre sidene kanskje ha en blå farge eller noe evt grå aktig tone...

CSS "skjemaet" som naboen min har satt opp som jeg bare redigere farger osv. i ser sånn her ut.

background-color: #DDDDDD;

font-family: Georgia, "Times New Roman", Times, serif;

font-size: small;

font-style: normal;

}

a:hover{

color: #000000;

font-family: Georgia, "Times New Roman", Times, serif;

}

a:Link{

text-decoration: none;

color: #000000;

font-family: Georgia, "Times New Roman", Times, serif;

}

a:visited{

color: #000033;

text-decoration: none;

font-family: Georgia, "Times New Roman", Times, serif;

}

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil du ha det? Skal f.eks alle linker som nå står i ramme (tabell) være som de er og resten av linkene få en farge? Eller vil du at linkene på link-siden skal være som de er, mens linkene på alle de andre sidene skal få en farge? Eller hadde du tenkt deg noe annet?

Er ikke disse to alternativene helt like?? Eller surrer jeg helt?? :unsure:

Det er kanskje jeg som har formulert meg litt dårlig :P . Du har noen linker som står i tabeller på de andre sidene også, f.eks øverst på hundemassasjesiden. Det jeg lurte på var om du ville at disse linkene skulle være like linkene i tabellene på linksiden? Men hvis du vil endre linkfargene på hele nettstedet bortsett fra linksiden gjør du slik:

- Rediger fargene i CSS-arket (det du viste) slik du vil ha dem. Linkene på linksiden vil også skifte farge da, men det ordner vi slik:

- Åpne koden til linksiden. Finn stilene øverst. Skriv inn følgende linje:

a {color:#000000;}

Da vil (forhåpentligvis) alle linkene på denne siden bli sorte igjen.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje jeg som har formulert meg litt dårlig :icon_redface: . Du har noen linker som står i tabeller på de andre sidene også, f.eks øverst på hundemassasjesiden. Det jeg lurte på var om du ville at disse linkene skulle være like linkene i tabellene på linksiden? Men hvis du vil endre linkfargene på hele nettstedet bortsett fra linksiden gjør du slik:

- Rediger fargene i CSS-arket (det du viste) slik du vil ha dem. Linkene på linksiden vil også skifte farge da, men det ordner vi slik:

- Åpne koden til linksiden. Finn stilene øverst. Skriv inn følgende linje:

a {color:#000000;}

Da vil (forhåpentligvis) alle linkene på denne siden bli sorte igjen.

:P

Har gjort alt dette, MEN når jeg prøver å fixe på det på linkesiden så vil de ikke skifte farger...ikke menyen heller..dritt...hvorfor kan det ikke bare funke?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort alt dette, MEN når jeg prøver å fixe på det på linkesiden så vil de ikke skifte farger...ikke menyen heller..dritt...hvorfor kan det ikke bare funke?? :icon_redface:

Jeg kan ikke se at du har satt inn koden hverken på linksiden eller på menyen, jeg :P. Du bør kanskje ha med a:visited også. Altså, skriv

a {color:#000000;}

a:visited {color:#000000;}

i stildelen sammen med de andre stilene mellom <style></style> på linksiden og menysiden.

Prøving og feiling hører med til jobben :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er nye en gang :P det er ikke særlig enkelt det html greiene nei :icon_redface:

Nei det skal jeg love deg...sitter her med lungebetennelse og alt går litt tregere også + at lunten blir litt kortere.

Pga at jeg er syk får jeg ikke sittet ved dataen så lenge jeg vil heller. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får mye hodeverk når jeg sitter med datan typisk når jeg holder enten på og lage noe eller er midt oppi noe... bruker selv frontpage som jukser en del ikke noe gøy :icon_redface: så har jeg dream 8 som er litt innvikla :blush: bruker du frontpage eller? skal begynne med ny layout snart har kjøpt meg domene og webhotell i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tine:

Jeg bruker Dream Weaver, er helt nybegynner og naboen min har satt meg igang.

Har hatt noen sider med enkle oppsett før, men ville ha noe annet, men det trengs tolmodighet skjønner jeg.

Jeg er jo så redd for å ødelegge noe av det jeg har laget også, så jeg tørr ikke prøve ut så mye. :icon_redface:

Siden din var forresten veldig flott. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må skrive det i "code". Rart at det ikke syns i "design". Har du prøvd å se på det i nettleseren?

Toppen av menysiden din skal se slik ut (har markert linjene du skal legge til i rødt):

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"

"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

<html>

<head>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

<title>Renates Hjemmeside</title>

<link href="default.css" rel="stylesheet" type="text/css">

<style type="text/css">

<!--

a {color:#000000;}

a:visited {color:#000000;}

.style2 {font-family: Arial, Helvetica, sans-serif}

.style3 {

font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;

font-weight: bold;

font-size: small;

}

.style4 {font-family: Georgia, "Times New Roman", Times, serif}

-->

</style>

</head>

Huff, lungebetennelse er noe herk! Misunner deg ikke :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen jeg har laga noe html greier satte meg inni det på 4- 5 dager.. Jeg er også redd for at noe skal bli ødelagt da seff når jeg endelig har greid å laga noe :P hadde ønska jeg kunne rein html hadde vært så mye enklere da :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må skrive det i "code". Rart at det ikke syns i "design". Har du prøvd å se på det i nettleseren?

Toppen av menysiden din skal se slik ut (har markert linjene du skal legge til i rødt):

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"

"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

<html>

<head>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

<title>Renates Hjemmeside</title>

<link href="default.css" rel="stylesheet" type="text/css">

<style type="text/css">

<!--

a {color:#000000;}

a:visited {color:#000000;}

.style2 {font-family: Arial, Helvetica, sans-serif}

.style3 {

font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;

font-weight: bold;

font-size: small;

}

.style4 {font-family: Georgia, "Times New Roman", Times, serif}

-->

</style>

</head>

Huff, lungebetennelse er noe herk! Misunner deg ikke :icon_redface:

Ok skal prøve det imorgen, må ut med Chicka og legge meg nå.

Lungebetennelse er ikke morro, men nå gleder jeg meg til å møte dere på mandag så da ser jeg frem til noe. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...