Gå til innhold
Hundesonen.no

Verste været å ha hund?

Sirup

Recommended Posts

Skrevet

Is på veiene, regn og vind. Da er det helt umulig å gå tur, for ikke å snakke om å gi godbiter. Minusgrader og vind kombinert med hundesikkel er heller ingen fornøyelse for fingrene akkurat.

Skrevet

Skikkelig sølete vær med regn og kald vind. Det blir sand i hele huset, kald på fingrene og lite koslig å gå tur.

Glatte veier er heller ikke så kult, eller sprengkulde når man skal trene.

Skrevet

Kulde, regn og vind kan man overvinne med riktige klær. Jeg hater såpeglatt føre med et tynt lag nysnø på, slik at man ikke ser hvor det er glattest. Og gjørmete veier, sånn at Pippsen må rett i dusjen når vi kommer hjem. Det måtte han igår. Greit nok med skitne labber, det kan man fikse med en fuktig håndkle, men av og til blir han svart på hele undersiden også, da er det rett i dusjen.

Skrevet

Gjørmeføre med vind og regn *grøsse* : Eller såpeglatte veier i kombinasjon med vind og en energibunt av en hund.

Skrevet

med athene vil jeg si regn og masse våt snø

det samler seg så masse snø under henne at h

og reger det er hun jo grå før jeg har kommet meg jem :(

Skrevet

Enig i at blank is ikke er motiverende for turgåing, men jeg synes faktisk det er værre å ha hund når det er så varmt at eneste muligheten til å gå tur er 0400 om morgenen. Men for all del, slaps og sølevær og vannrett regn er ikke min favoritt heller, men hadde hundene kunnet velge så hadde det blitt det siste..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...