Gå til innhold
Hundesonen.no

Ekstremt mye tissing!

Ingvild

Recommended Posts

Skrevet

På turen i går - hvor vi gikk rundt en time og tjue minutter, stod en halvtimes tid og så på mens andre retrievere trente (det er så lenge siden vi var med sist at vi må ta det litt forsiktig) og Tinka fikk leke ti til femten minutter med to andre hunder - tisset hun iallfall 10 ganger, og på morgenturen (ti minutter) i dag tisset hun tre ganger. Dette er jo ekstremt mye, i alle fall til hva hun har gjort før.

Tror ikke det er blærekatarr, for det har hun hatt en gang før - og da oppførte hun seg ikke akkurat sånn. Dessuten ser jeg ikke noen grunn egentlig til at hun skulle ha fått det nå, hun har jo ikke badet eller sittet på kalde steder noe mer nå enn i vinter liksom.

Noen som har noen ideer om hva det kan være? Dette har vart et par-tre dager nå.

Skrevet

Jo hvis hun ikke har haft endnu, så er der stor chance for at det er det der er på vej. Til sammenligning gik vores schæfertæve Enya i løb da hun var knap 9 måneder. Har hørt at de små racer tit får det allerede ved 6 måneders alderen.

Skrevet

det kan være en løpetid på gang altså.

og til Michell, små hunder begynner å løpe alt i fra 6-12 mndr, noen kan faktisk være enda senere. :wink:

Skrevet

Drikker ikke noe mer enn vanlig, og det kommer heller ikke noe mye hver gang. Det er som om hun markerer på samme måte som hannhunder.

Løpetid forventer vi ikke før om et par måneder i hvertfall.

Skrevet

hmmm, tini startet jo og tisse mye som du beskriver!

Det var rett før løpetid da.

Har du sett på om urinen har skiftet farge da.(kanskje ikke så lett å se når de tisser ute men)

Skrevet

Nei, det har den ikke. Men den gjorde det da hun fikk blærekatarr, derfor tror jeg ikke det er det. På turen i dag (en time og tre kvarter) tisset hun faktisk bare fire ganger...( :) )

Skrevet
På turen i går - hvor vi gikk rundt en time og tjue minutter, stod en halvtimes tid og så på mens andre retrievere trente (det er så lenge siden vi var med sist at vi må ta det litt forsiktig) og Tinka fikk leke ti til femten minutter med to andre hunder - tisset hun iallfall 10 ganger, og på morgenturen (ti minutter) i dag tisset hun tre ganger. Dette er jo ekstremt mye, i alle fall til hva hun har gjort før.  

Tror ikke det er blærekatarr, for det har hun hatt en gang før - og da oppførte hun seg ikke akkurat sånn. Dessuten ser jeg ikke noen grunn egentlig til at hun skulle ha fått det nå, hun har jo ikke badet eller sittet på kalde steder noe mer nå enn i vinter liksom.

Noen som har noen ideer om hva det kan være? Dette har vart et par-tre dager nå.

Få tatt en SKIKKELIg test av nyrer og lever til hunden. Hadde dyret vært mitt, hadde jeg fått det unnagjort rimelig kjapt!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...