Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra nkk


Lazita

Recommended Posts

vell for vår del så så jeg når jeg så hvem som var kommet at vi likesågodt kunne været hjemme med Aiwa.

De små pinglesamojeden var kommet og på et merkelighvis så blir de foretrukket fremfor vår som holder standarden for rasen i størrelse.

Aiwa fikk 1Ak uten ck men alikavell så ble hun plasert som 4 BTK :D ja ja ikke så værst det da men Kine ble en smule sjokket når jeg sa til henne før jeg gikk i ringen at Aiwa ikke hadde noe sjangs i dag, og når vi var ferdig enda mere sjokket når de plaserte den minste samojed tispen som vinner.

Kan ikke fatte og begripe hvorfor dommerene foretrekker de små samojedene en kunne jo likesågodt ha tatt en litt stor japaner i ringen og vunnet med den da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Huff, det var kjipt å høre... Utstilling er og forblir dommerens eget syn på rasen og hundene, desverre... ;)

Men det var ikke dårlige resultater da.. :D Neste gang går det bedre for din Aiwa.. !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp snakket med Kine og fått beskjed om å skrive inn resultatene til Casper også :D

Hun er på vei hjem, eller retteresagt til svigerforeldrene no så kommer ikke på nett på noen timer enda. ;)

Casper ble 3BHK med CERT så no trenger han bare et lite cert og alderen 15mnd(gutten går jo bare i junior klassen enda må dere vite) så er han NUCH

GRATULERE SÅ MYE KINE OG CASPER!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birk fikk sin første hp i dag med en bra kritikk, bare så fryktelig synd at dommeren ante så lite om rasen... Ikke sjekket hun sporer (de skal ha det, dobble er å foretrekke!) også diskuterte hun med de tre forskjellige ang dreads, eller floker som hun mente det var.

De skulle visst være like nystriglet som en briard.... Jaja, stiller nok ikke flere ganger for henne, surt når begrunnelsen for å holde tilbake certet er ar hunden har "floker" (les:dreads!)...

Nei dette var kjipt, ingen tispecert heller, de hadde ogå floker...

Her er nå kritikken:

"12 mnd- velskåret hode, utmerket utrykk, god hals, bra utviklet kropp, velvinklet.

Bra pelskvalitet, men kunne vært bedre gjennombørstet.

Sjelden bra temprament."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror vant juniorhandling i går! 19 stykker var med, og lille pjokken på 12 med sin Cavalier vant! Det er forøvrig ingen som har vunnet jh med Cavalier siden min storebror gjorde det for endel år tilbake.

he he he fikk med oss den bedømmingen og synes det var døddsmorsomt å se hva han gjorde nåe han vant og alle dommerene satt å klappet og lo når de så hva han gjorde.

Du får gratulere han så mye han var kjempeflink(forte meg å lære opp ungene mine nå så kan de også være med på slikt :D ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he he fikk med oss den bedømmingen og synes det var døddsmorsomt å se hva han gjorde nåe han vant og alle dommerene satt å klappet og lo når de så hva han gjorde.

Du får gratulere han så mye han var kjempeflink(forte meg å lære opp ungene mine nå så kan de også være med på slikt :D ).

Hva gjorde han? Var ikke der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjorde han? Var ikke der...

begge hendene i været og hyle litte granne når det gikk opp for han at det var han som vant :D

fikk desverre ikke tatt noe bilder for jeg stod litt langt bak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell for vår del så så jeg når jeg så hvem som var kommet at vi likesågodt kunne været hjemme med Aiwa.

De små pinglesamojeden var kommet og på et merkelighvis så blir de foretrukket fremfor vår som holder standarden for rasen i størrelse.

Aiwa fikk 1Ak uten ck men alikavell så ble hun plasert som 4 BTK :D ja ja ikke så værst det da men Kine ble en smule sjokket når jeg sa til henne før jeg gikk i ringen at Aiwa ikke hadde noe sjangs i dag, og når vi var ferdig enda mere sjokket når de plaserte den minste samojed tispen som vinner.

Kan ikke fatte og begripe hvorfor dommerene foretrekker de små samojedene en kunne jo likesågodt ha tatt en litt stor japaner i ringen og vunnet med den da. ;)

Du kan ikke bli plassert i BTK uten cert/CK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke bli plassert i BTK uten cert/CK!

Fikk ingen CK jeg men fikk på kritikken at hun ble 4BTK og hun ble plasert som fjerde beste tispe tro meg, jeg skjønte ingenting jeg altså(men så var det en irsk dommer da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...