Gå til innhold
Hundesonen.no

Vanskelig å komme inn i hundemiljøet


Maria

Recommended Posts

Jeg sitter altså her og frustrerer litt over dette temaet.

Jeg har lyst til å drive aktivt med hund, men er førstegangseier, og trenger masse hjelp for å komme i gang. Jeg ser det bra miljøet mellom dem som "holder bra standard" innen de fleste øvelser, og har kjempelyst til å gjøre det bra innen en eller annen hundegren. Men problemet mitt er at jeg ikke har noen til å hjelpe meg her hjemme, og at jeg sliter med å finne ut av hvilken ende jeg skal begynne med.

Folk er av den oppfatningen om at jeg ikke har de store planene med mitt hundehold, men at jeg vil ha en familiehund. Sannheten er at jeg ønsker å drive aktivt med hund. Men jeg har verken råd til alle slags kurs, eller kunnskaper nok til å begynne på egen hånd. Har utrolig lyst til å bli god i noe innen hund, og lære av andre hundefolk!

Så det jeg egentlig vil frem til er at, er det flere enn meg som føler det som ny hundeeier, er vanskelig å komme inn i et "hundemiljø" der man kan lære av andre, og bli en del av den eksisterende for eks. treningsgruppen? Har noen forslag til hva jeg kan gjøre? Føler meg litt desperat.

Det er mulig dette innlegget høres negativt ut, men jeg må ut med litt frustrasjon her. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare møte opp på en eller annen trening, først uten hund? Snakk litt med folket og ymt frempå at du vil begynne å prøve litt med agility, for eksempel. De aller fleste vil vel syns det er koselig at du vil trene med dem? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare møte opp på en eller annen trening, først uten hund? Snakk litt med folket og ymt frempå at du vil begynne å prøve litt med agility, for eksempel. De aller fleste vil vel syns det er koselig at du vil trene med dem? ;)

Jo, sant nok.. :D Men jeg har prøvd å kontakte folk i blandt annet Stovner hundkelubb, men de svarer ikke på henvendelser. Kanskje det er oppmøte som skal til.. Takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan være vanskelig å komme inn i miljøet i en hundeklubb. Litt sånn gutteklubben grei... :rolleyes:

Bare møt opp, si hei og fortell hva du trenger hjelp til med hunden din så vil du helt sikkert få noen gode tips og råd! :D

Jeg har heller ikke råd til å gå på kurs og sånne ting, derfor ønsker jeg meg det til bursdager og sånne ting! Gjør en avtale med moren og faren din og at hvis du gjør noen ting for de så betaler de kurs for deg.. Det er mange muligheter, det gjelder bare å finne de...! :P

Lykke til Maria! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...