Gå til innhold
Hundesonen.no

Total Commandor


tuppetroll

Recommended Posts

Skrevet

Har et weboppdrag nå, og hun som har siden er vant til å redigere sidene sine i total commandor - noen som kan fortelle meg noe om dette programmet?

Skrevet

Hun vet ca. like mye om data som jeg vet om bil :) Har sett i kodingen at den lager utrolig mye rart, så da har jeg heller anbefalt henne å investere i et program, eller laste ned et gratis wysiwyg program.

Skrevet

Vet veldig lite om Total Commander, så jeg kan ikke bidra med så mye. Googlet det for å se litt nærmere på det. Fant hjemmesiden: http://www.ghisler.com/index.htm. Det er en ganske fyldig FAQ der.

Regner med at det ikke helt er tingen for å lage gode hjemmesider? Hadde vært interessant å se html-koden den genererer (men du kan kanskje ikke legge ut den her?).

Skrevet

Vet veldig lite om Total Commander, så jeg kan ikke bidra med så mye. Googlet det for å se litt nærmere på det. Fant hjemmesiden: http://www.ghisler.com/index.htm. Det er en ganske fyldig FAQ der.

Regner med at det ikke helt er tingen for å lage gode hjemmesider? Hadde vært interessant å se html-koden den genererer (men du kan kanskje ikke legge ut den her?).

Kan jo vise til siden som hun jeg lager webside for nå, ser du på koden der er det rimelig mye unødvendige ting der, gitt...

Her finner du siden

Skrevet

Dette er html-kode som rett og slett er generert av Word. Så vidt jeg har forstått redigerer ikke Total Commander html, men fungerer heller som en filemanager som åpner sidene. Mulig hun åpner siden og redigerer den i Word via Total Commander. Den skal også ha en innebygget FTP-klient, så hun syns sikkert det er greit å både redigere og laste opp siden på den måten.

Men Word er ikke akkurat det programmet profesjonelle webdesignere har som førstevalg når de skal lage en hjemmeside :) Blir mye "grell" og unødvendig kode.

Skrevet

Men Word er ikke akkurat det programmet profesjonelle webdesignere har som førstevalg når de skal lage en hjemmeside :) Blir mye "grell" og unødvendig kode.

Samme gjelder forøvrig frontpage.

ps. kudos for googlingen din.

Skrevet

Samme gjelder forøvrig frontpage.

Er vel lite som slår DW :) . Men frontpage er i det minste et hjemmesideprogram, i motsetning til word. Mange som syns DW (særlig de siste versjonene) blir litt for overveldende hvis de ikke har noen erfaring med webdesign.

Tuppetroll: Hvis oppdragsgiveren din har office, har hun kanskje allerede fontpage? (Ikke alle office-pakker som har med frontpage, men det er jo verdt å sjekke det.)

Skrevet

Tuppetroll: Hvis oppdragsgiveren din har office, har hun kanskje allerede fontpage? (Ikke alle office-pakker som har med frontpage, men det er jo verdt å sjekke det.)

Jeg har sjekket, men hun hadde ikke :icon_redface: Jeg må ærlig innrømme at jeg har ikke helt oversikt over dreamweaver selv, men for mine weboppdrag med begynnere har jeg erfart at det er lettere å anbefale dem å redigere sidene i frontpage, da det likner mest på oppsettet de er vant til fra word o.l.

Skrevet

På overflata er det ikke så stor forskjell på å bruke Word og DW. (Går du litt i dybden blir det straks noe annet...). DW er jo egentlig ikke så vanskelig å bruke, men det har så mange funksjoner at enkelte blir litt satt ut av alle knappene og menyene som de ikke forstår noe av. Men det er jo ikke værre enn at man i begynnelsen kan nøye seg med å bruke det man skjønner, så kan man heller utforske resten etterhvert :icon_redface:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...